Afgehandeld Haperend forum?

Het is hier ook weer bal.
Wat hier vaak wel even helpt is safari helemaal afsluiten en opnieuw opstarten.

Vandaag, zaterdag, was er op de iPad geen doorkomen aan. Op mijn iPhone via 5G ging het prima.
Op macOS is het ook nog steeds hopeloos. Ik kan 1 of 2 pagina's bekijken en dan is het weer wachten of afsluiten en na een paar minuten het maar weer eens proberen.
Het maakt niet uit of ik Firefox of Safari gebruik.
Heeft de SF-server het een beetje warm gekregen? :biertje:

Worden IP adressen of ranges gethrottled misschien? Op hol geslagen flood/ddos beveiliging? Iedere keer als het goed gaat, blijft hij een paar clicks later weer hangen voor een tijd, dan weer een tijdje goed, etc.

Kan het niet zijn dat KPN-klanten geen probleem hebben en de Ziggo-klanten juist wel?
Ik ben KPN klant en heb glasvezel (download 200 mbit) maar ook ik heb de laatste twee weken dat af en toe de pagina helemaal niet refresht en eruit gaat of dat het een tijdje duurt.
Maar ik heb 't ook met sommige andere sites die ik met regelmaat bezoek terwijl met yt is er niets aan de hand.

Bij mij is het echt alleen op dit forum, Ziggo/Mac/Chrome en iPhone/Safari via wifi. Met 4g/5g Vodafone lijkt het nu goed te gaan maar misschien ook momentopname.

Bij mij is het echt alleen op dit forum, Ziggo/Mac/Chrome en iPhone/Safari via wifi. Met 4g/5g Vodafone lijkt het nu goed te gaan maar misschien ook momentopname.
Hier dus ook ;{

Wat ik regelmatig met beide iPhones (SE2020 & 14 Pro) heb, is wanneer ik een bericht type en op de backspace druk, er hele stukken tekst (meerdere woorden tot hele zinnen) i.p.v. een letter verdwijnen. Dit ervaar ik niet op de MacBook. Ook wanneer ik op de iPhones op return druk, gaat deze niet altijd naar beneden toe.

Ik gebruik Firefox als browser.

Laatst gewijzigd:
Ik dacht, laat ik es een scan proberen (verveelde me tijdens het refreshen van een SF-pagina lol)..

Misschien interessant voor wie er meer verstand van heeft dan ik.

Als ik het correct interpreteer, zou de grootste boosdoener de chache policy zijn m.b.t. de statische elementen. Van de synthforum.nl-elementen staat de "time to live" (ttl) op "none", waar die van derde partijen (Google e.d.) juist wel een periode hebben om te blijven bestaan.

Zou dat een puzzelstukje kunnen zijn?

Het lijkt op dit moment weer heel snel te gaan. Weer een reboot gedaan?

Volgens mij gaat het inderdaad goed.
De pagina's flitsen het beeld in en alles werkt lekker tot nu toe. Hoop dat het zo blijft!
Top gedaan jongens :halleluja

Nee, toch niet opgelost. :(
Te vroeg gejuicht.
Sommige pagina's (willekeurig) verschijnen pas na een seconde of 10 te wachten.
Bij het posten van een reactie zie ik de oranje balk en blokjes weer.
Gisteren flitste alles door het beeld. Op dit moment is dat helaas weer anders.

Ja, helaas. We zijn van alles aan het doorspitten. Tot nu toe nog geen dader gevonden. Is ook lastig dat het ons niet lukt de problemen te repliceren. We zoeken verder.

Hier ook al dagen (weken) hetzelfde probleem. In- of uitgelogd zijn maakt weinig verschil.

As het al lukt om de website te laden hangt deze meestal na een aantal keer klikken op verschillende onderwerpen.

Het probleem ervaar ik op mijn Macbook, iPad en iPhone waarop ik zowel met Safari, Chrome als Firefox het Synthforum heb bezocht, maar ook op mijn Windows PC. Ik ervaar deze problemen zowel op Wifi, 4G en met vaste bekabeling en alleen bij het SF.

Soms kan ik snel een bericht sturen (na een aantal keren de pagina te refreshen), maar daarna is het probleem er weer. Ik heb de lokale caches geleegd, maar dit lost het probleem voor mij niet op. Ik zie (afhankelijk van de browser) vooral timeout errors op het scherm.

Het voelt een beetje alsof de website wordt gebombardeerd met verzoeken die ze niet kan afhandelen.

Ik ben overigens Ziggo klant en verblijf in omgeving Meppel (Drenthe).

EDIT: Het probleem lijkt wel groter te zijn op mijn Apple producten en zeker met de Safari browser.

Laatst gewijzigd:
Ik zit vandaag op kantoor en vanaf hier geen issues (zakelijk glas). Thuis heb ik Ziggo, en daar de afgelopen tijd regelmatig gedoe. Lijkt dus een correlatie met Ziggo te hebben...

1st world problem of niet, het begint langzaamaan best vervelend te worden.
Succes met het achterhalen van het probleem.

Back