Daisy Seed synth

Gaaf ik moet nog steeds wat doen met mn Daisy. Eerst even pots of faders inkopen.
Voor een filter bank lijken faders me lekkerder.

volgens mij verwacht Audrey-II lineairy faders hoor. Alle logica zit dan verder in software.

Logaritmisch heb je eigenlijk alleen echt nodig als je direct met audio werkt. Bijv. op een mixer.
Aha, dankjewel voor de verduidelijking :-) Dat heb ik dan weer bijgeleerd. Love it!!!!!! Dankjewel!!!

De zogenaamde "Eisenschreier" van mijn hand komt na hard zwoegen tot leven...... Art Deco geinspireerd.

1751128000921.png

Dan moet je ook wel Art Deco knoppen ontwerpen. Zei hij aanmoedigend.

Prototype unicolor

1000001130.jpg

De belijning aangepast, zodat er meer schaduwen ontstaan.

Dit is het geheel:

1000001132.jpg

Heb vandaag de potentiometers gesoldeerd, maar is niet goed gedaan, dus wordt opnieuw vanaf 0...

Maar ik leer er van...

Zou in principe potentiometerkabels (plus, data en min) ruis op het signaal brengen als die maar kriskras kruisen?

Ik vraag dit voor een vriend.

Zonder printplaat gebruik ik een draad zonder isolatie om alle aardpunten van eleke pot aan te knopen en dan naar de analoge aarde vd mcu. AGND

Ik ben begonnen met het programmeren van Daisy sketches in Arduino IDE (Daisyduino), met redelijke resultaten - ook door gebruik te maken van AI als ondersteuning daarbij. Dat werkt vrij goed met wat vallen en opstaan. Wat kruisbestuiving door andere liefhebbers van het experiment, kan geen kwaad. Geen probleem om sketches uit te wisselen. Tot nu toe heb ik vooral zelfspelende ambient synths en fx gemaakt voor de Daisy Seed en voor de Daisy Pod. In de kant-en-klaar modellen ben ik niet echt geïnteresseerd. Het is juist heerlijk om eigen bedenksels te maken, die soms meer kunnen dan commerciële producten.

Gaaf, wel een beetje erg rechttoe rechtaan knoppen voor een Art-Deco geinspireerd design.

Maar deze zijn misschien een beetje te groot:

Back