Patch & Tweak

Exp en log zie ik vaak door elkaar gebruikt worden. Als voorbeeld:
De A138b mixer heeft op het paneel de aanduiding Exp, echter in de beschrijving staat dat er Log potmeters gebruikt worden.

Dit artikel (pagina 38 in de PDF) schoot me ook nog te binnen. Het verloop van een lineaire pot is vaak beter dan een logaritmische, met één of twee weerstanden en een lineaire pot kun je ook een gewenste curve maken.

In dit topic komen mijn vragen naar aanleiding van het bestuderen van het boek Patch & Tweak aan de orde. Hopelijk steek ik daar voldoende uit op om naderhand een weloverwogen keuze te kunnen maken in welke hardware modules ik zelf aanschaf.
Heb je de VCV patches van Omri C. gemaakt?...... Vond ik zelf wel een fijne toevoeging van dit boek.
Over doelloos experimenten; Dat is ook mijn eerste aanzet. Dit doe ik ook bij een wat meer voor mij nieuwe complexe module. Toch neem ik, later, de handleiding door, meestal een paar maal en volg wat YT video's. Zonder dit laatste blijft mijn"soundpalet" te beperkt.

Laatst gewijzigd:
De VCV patches van Omri C? Sinds VCV-rack niet meer gratis is en met accounts werkt ben ik overgestapt op Cardinal.

Mijn doel is om een simpele analoge computer binnen Eurorack format samen te stellen. Daar ga ik dan wiskundige vergelijkingen op programmeren op zoek naar voor audio interessante effecten. YouTube video's kijk ik wel heel vaak om te zien wat beschikbare modules doen. Ik heb inmiddels een aardig idee welke modules ik nodig heb, en die ga ik in de loop van de tijd aanschaffen.

VCV kan wel gratis, "Rack 2 Free"
maar werkt wel met een account. Dat weer wel.

Vroeger werkte het zonder gedoe, later heb ik het nog eens geprobeerd en toen moest je een account nemen en waren sommige modules tegen betaling. Toen heb ik maar voor Cardinal gekozen. Ik houd ook niet van eindeloos veel mogelijkheden (of modules), daar verzuip ik in. Cardinal vind ik nog redelijk overzichtelijk.

Edit version :
Doelloos' te experimenteren.
Ervaring op doen, wat doet dit wat doet dat.
En daarna dingen uit boeken proberen.
Omdat je van het experiment meer leert en meer ontdekt.
Ja en Nee, mijn tactiek is nu een folder waar alle manuals in staan. De benaming van de .pdf's beginnen allemaal met MANUAL (merk) (model).PDF
Zo kan ik lekker tweaken en als het nodig is heel snel een pdf met zoek funktie doornemen. Dit werkt voor mij het best.

Back