Muziek van modular opnemen

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Hoe kun je het eenvoudigst (liefst met een dedicated module) de geluiden/muziek van je modular als wav-bestandje opnemen. Ik heb hier op het forum al eens eerder wat over gelezen maar ik kan het niet meer terug vinden. Het moet echt heel basic zijn. Er wordt mij regelmatig gevraagd hoe zus of zo op mijn modular klinkt, en in de toekomst wil ik daar ook voorbeeldjes van kunnen laten horen.

Ik wil er liever geen PC aan hangen, want mijn modular is juist bedoeld om ook weer eens ouderwets analoog bezig te zijn. En ook liever niet nog meer losse (opname)apparatuur. Ideaal gesproken stel ik mij een Eurorack module voor waar je een eenvoudige opname mee kunt maken die je dan als wav-bestandje vanaf die module op een USB stick kunt zetten. Allemaal heel basic. Ik ben geen muzikant, het gaat mij om de gegenereerde geluiden.

Deze is heel nice, en meteen een dikke aanvulling op je modularset

8 kanaals, dus 1 kanaal opnemen en de rest om geluiden te produceren kan.
zit een sd kaartje in

Waarom geen cassette deck dan? Ik zou het met m’n 4 sporen doen en dan later via goede geluidskaart op computer opnemen. Tis maar een idee.. ik denk hoe simpeler je gaat met wav module dat het je modular geen recht doet bij opname

Ik heb een tijdlang een oude minidiscspeler gebruikt als sessierecorder.
Later in mijn digitale recorder en sinds die te klein is heb ik mijn Zoom L12 nu voor modular.
Tussendoor gebruikte ik voor modulaire snippets een Zoom H2.
Erg makkelijk aan mijn modulaire 'eindttrap' (500-531/KB37) te hangen en erg snel mee te werken.
Zo'm handheld recordertje is voor mij inmiddels onmisbaar en dan niet slechts op het modulaire vlak.
Relatief goedkope oplossing ook.

Nemen die met microfoons direct het geluid op?
Ja, dat is wel het idee inderdaad.
Maar kan zoals al gezegd ook via line in. Je kunt ook de microfoons live of via een opname via de output weer gebruiken als audio bron in je modular.