Roland GALAXIAS

Roland heeft de GALAXIAS gelanceerd en schrijft hier over:

"GALAXIAS brengt 50 jaar legendarische Roland-synths en drummachines samen in één krachtig superinstrument. Krijg toegang tot duizenden iconische geluiden en combineer vrijelijk authentieke Roland-instrumenten, van vintage tot modern. Verken superzware GALAXIAS-scènes vol ingewikkelde lagen en diepgaande macrobediening. En ontdek spannende nieuwe werelden met oneindige creatieve mogelijkheden."

overview-ui-image.jpg

De belangrijkste features:
  • Eén instrument boordevol synths en drummachines uit de lange geschiedenis van Roland
  • Een evoluerend platforminstrument dat voortdurend groeit met nieuwe geluiden, functies en meer
  • Combineer, layer en rangschik maximaal vier instrumenten per instantie
  • Ontdek meer dan 20.000 inspirerende geluiden en tientallen scènes
  • Zoek op instrument, geluidstype, sound pack, trefwoorden en meer
  • Scènes bevatten alle instrumentinstellingen plus patronen, effecten en meer
  • Bouw setlists voor dynamische liveoptredens met naadloze scènewisselingen
  • Sleep audio of MIDI naar uw DAW-tijdlijn
  • Intuïtieve interface met kleurcodering voor eenvoudige navigatie
  • Krachtige bedieningselementen voor macroprestaties voor maximale expressie
  • Contextgevoelige browser laat automatisch zien wat je nodig hebt
  • Temposynchronisatie voor effecten, sequencers, LFO's met macroknop en meer
  • Gebruik standalone of als VST3- of AU-plug-in* voor uw favoriete DAW
GALAXIAS is (alleen :stupid) beschikbaar met een Roland Cloud Ultimate.

Hier nog een introductie filmpje

Hola.
Ik ben allergisch voor
abonnementen.
Misschien word men wakker als niemand er
aan meedoet.
Groeten van andreos.
Ik denk dat ze inderdaad “wakker” zouden worden als niemand er aan meedoet. Ik denk echter, dat er juist heel veel mensen voorstander zijn van een abonnement. Gezien de jaarcijfers van Roland, groeit het aantal gebruikers ieder jaar en verwachten ze alleen maar meer groei. Dus verwacht maar niet dat “niemand er aan mee gaat doen”..

Het is ook wel begrijpelijk, want zeker voor beginnende mensen, is het een goedkope manier om in te stappen en direct een heel arsenaal aan instrumenten te hebben zonder ze allemaal apart voor €150+ aan te moeten schaffen. En als je er genoeg van hebt, zeg je het gewoon op (uiteraard hopelijk nadar je alle Roland Cloud instrumenten in je projecten hebt opgenomen als audio).

Zeker icm een Play 4 Life actie (waarbij je ook 1/2 instrument(en) per jaar als lifetime key mag houden, is het wel veel waar voor je geld. Dit doe ik zelf ook. Ik ben door alle Play 4 Life lifetime keys uiteindelijk gedowngrade van Ultimate naar Pro, zonder dat ik inlever in welke instrumenten ik gebruik t.o.v. welke ik onder Ultimate (daadwerkelijk) gebruikte.

Ik denk dat ze inderdaad “wakker” zouden worden als niemand er aan meedoet. Ik denk echter, dat er juist heel veel mensen voorstander zijn van een abonnement. Gezien de jaarcijfers van Roland, groeit het aantal gebruikers ieder jaar en verwachten ze alleen maar meer groei. Dus verwacht maar niet dat “niemand er aan mee gaat doen”..

Het is ook wel begrijpelijk, want zeker voor beginnende mensen, is het een goedkope manier om in te stappen en direct een heel arsenaal aan instrumenten te hebben zonder ze allemaal apart voor €150+ aan te moeten schaffen. En als je er genoeg van hebt, zeg je het gewoon op (uiteraard hopelijk nadar je alle Roland Cloud instrumenten in je projecten hebt opgenomen als audio).

Zeker icm een Play 4 Life actie (waarbij je ook 1/2 instrument(en) per jaar als lifetime key mag houden, is het wel veel waar voor je geld. Dit doe ik zelf ook. Ik ben door alle Play 4 Life lifetime keys uiteindelijk gedowngrade van Ultimate naar Pro, zonder dat ik inlever in welke instrumenten ik gebruik t.o.v. welke ik onder Ultimate (daadwerkelijk) gebruikte.
Ik probeer zelf alles zonder abo's te doen.
Dat zijn echt sluipmoordenaars van je bankrekening.
Voor iemand die z'n geld ermee verdient is het (voor mij) nog anders, maar als hobbyist heb ik ze tot dusver buiten de deur weten te houden (voor wat de hobby betreft dan).
Lang leve de hardware.

Toch interessant,een virtueel studio vol Roland synths in je scherm.Klank is echt prachtig.
Ja,een 200 euro jaar abonnement, is niet niks,minder spenderen aan koopjes voor velen.
De toegankelijkheid en de bediening van hardware is natuurlijk beter en vlotter,de opties in galaxias zijn groter, maar je hebt dan wel een grote kamer nodig om als die instrumenten van galaxias te bergen, of je zou voor de boutique lijn moeten gaan en die klinken ook geweldig.
Werkt het inspirend?Denk voor mij alles kunnen maken en relax in één vlotte beweging,in één omgeving,ja.

Galaxias draait op mijn computer als plugin in Ableton voor geen meter, en ik heb een vrij jonge 10 core M1 Max Mac Studio met 32GB Ram. Als ik een deftig akkoord met wat basnoten aan wil slaan (zeg 6 noten tegelijk) moet ik de buffer al op 512 samples zetten, anders is het een grote kraakellende.

Zodra de M4 op de markt komt, komt de galaxias zeker in mijn arsenaal.Als dat niet helpt?
Dat is die 200 euro jaarlijkse uitgave dubbel en dik waard.Een paar keer de WC wat minder doortrekken en het is er uit.
De YT of één van de YT van doctor mix heeft me wel overtuigd.Vlot in één plugin direct sounds opbouwen,layeren,bewerken.Natuurlijk moet je wel een roland fanaat zijn(of zelfs niet).
Hoop dat ze het uitbreiden met nieuwe synths in de toekomst.
Komt ie ooit uit als een Lifetime Keys?Denk het niet.

Het is redelijk imposant maar ook vooral veel lagen kaas op elkaar. Je kunt zelf ook softsynths of zelfs hardware synths stapelen en tegelijk vanaf één klavier bedienen. Analog Labs van Arturia en Avenger van Vengeance doen ook iets vergelijkbaars. Met 1 vinger een track maken lijkt leuk maar verzandt al snel in de eenheidsworst van een ander in plaats van je eigen creativiteit. Het is denk ik minder Game Changer dan je je nu voorstelt.

Alles heeft te maken met kennis,kunde,creativiteit,eigen inbreng.Niets met wat je kunt doen met één vinger.

Klopt, maar Galaxias stuurt je juist wél die kant op. Het is vooral focus op en een verzameling van epische presets. Maar goed, als je erin duikt kun je zelf ook dat soort taarten bakken - maar daar heb je dus ook weer niet per se Galaxias voor nodig. Stapel een paar lagen Omnisphere en Pigments (of Roland Cloud instrumenten) op elkaar en je hebt hetzelfde idee.

Ik denk dat jij en ik tegen hapklare brokken muziek zijn.

Pfff sinds mijn laatste bericht(28 augustus)door de 22000 presets gegaan.(Cloud)
Nu nog eentje kiezen daaruit om in mijn nummer te gebruiken.Hahaha.

Pfff sinds mijn laatste bericht(28 augustus)door de 22000 presets gegaan.(Cloud)
Nu nog eentje kiezen daaruit om in mijn nummer te gebruiken.Hahaha.
22000 presets in 3 weken ?!? Dat is 1000 presets per dag. Ik ben al blij als ik er 40-50 kan beluisteren.

1.5 komt eraan.

in-app Sound Pack downloading, enhanced Macro Controls (including Instrument Macro Control presets), Scene View for inspiring creative control over vital parameters, and the innovative CHORDS sequencer.

Back