Dikste Oscillator nu te koop, liefst met sub 2 vco

Hexinverter Mindphaser kun je ook in Rotterdam halen. Stukje goedkoper:

@ishi thx, ja heb mn vrienden bij bax en tonecontrole ook om offerte gevraagd. Mag ook deels 2e hands..

"Redesigned by Erica Synths in close collaboration with Hexinverter. We did minor alterations in mechanical assembly and digital controls to address Erica synths manufacturing routines and chip shortages, but the analogue signal path is 100% identical to the original version"

Leuk hoor, je hebt mooie spullen. Wat vind jij van dit lijstje. (of een ieder ander die wil)

HT-555
XoaC Sofia
Zero Point SSF
Joranalogue generate 3
Vortex Cosmatronic
ACL Multi. Disc. VCO
Erica/Hexinverter MINDfazor
Deckard's Voice
VASTwave Complex VCO
Boomstar Oscillation (16hp)
E300 ULTRA VC
TIPTOP Buchla 258t
BOOMStar 4075 (desktop synth)
Dat is bij lange na niet genoeg.

:D

De TH555 8 octaven :-) moet je wel zelf callibreren.

E300 Ultra VCO is designed to be the best tracking analog VCO available (over 10 octaves) with the lowest temperature drift (typically less than 0.1Hz over a 24hr period). B-sock geactiveerd?

Tja als je er daar 3 van koopt heb je al bijna een Syntrx.
Hij klinkt goed. Lekker sine en sync sound voor de rest tja het is maar een vco.
Wel 1 waar Dave Rossum de vco baas bij betrokken is geweest.

Ik vind mijn doefer vco's ook leuk.
En de Th555 ook.
Daar komen ook boring golformen uit waar je leuke dingen mee kan doen/.

Als ik nog een vco zou kopen zou ik eerder voor iets met 2 of drie in een doosje gaan waarbij je dan controle krijgt over de FM index/ratio's.
Bv die 2 Buchla VCO's van tip top.

Ja ik moet alle info in laten dalen.. geen haast die tiptop buchla's staan ook zeker nog in de lijst.

Maar heb je al een vco?
Zo niet zou ik toch ook 2 of 3 conventionele vco's kiezen.
Of een 2/3 in 1...
Met Sync, lin/exp FM, PWM, SAW, TRI, SAW, SiNE en sock.

Geen losse, heb sinds deze zomer weer wat gear. Was helemaal soft gegaan maar niet te doen.

Iemand bekend met WORNG? Dit is de Acronym vco. Dubbele sub out.

Screenshot 2023-12-15 at 10.16.00.png

Ok hier even een update voor wie het interessant vind. Ik ben ben uiteindelijk voor de Boomstar Oscillation gegaan.

Reden, heb ervaring met studio electronics. Heb veel gelezen over alle modules. Dit is een wat ouder model maar nieuw gekocht bij bax met beetje korting.
Ik vond vooral de ACL erg interessant. Ook met dat merk heb ik ervaring, maar stukken duurder dan de SE. Dus heb toch een beetje op budget gelet.

Heb een Moog case met Behringer powerbrick gevonden op reverb.. Vraag me wel af of die Behringer power een goede keus is. Maar ja ik wilde eigenlijk een Kobol proberen dus alles wordt toch weer stuk duurder en heb nu ook 60HP.. dus je weet wat er gaat gebeuren..

Screenshot 2023-12-22 at 09.23.25.png

IK zit nu aan wat mogelijkheden te denken. Als iemand nog een tip heeft over modules die echt iets toevoegen hoor ik dat graag.

Screenshot 2023-12-22 at 09.20.46.png

Ja das zeker wel een toeving idd... ik vind hun design alleen zo hectisch.. Heb wel die mooie case+stand van hun gehad..
Kijk dit zit in mn hardware synth waar ik de SE Oscillation in wil pluggen.. heb 2cv en 2gate outs..

Screenshot 2023-12-22 at 11.19.51.png

Tja doe wat je niet laten kan.

Het blijft dat een analoge vco wat beperkt is en met high end koop je dus ook gewoon golfvormen en wat features.

Alles is wel gezegt hier. Ok behalve dees dan.
Hier zegt de meester wat ik ook al zei. Wat een 'high end' vco maakt.
Gewoon goede tracking, temp stabiliteit, golven en wat features.

IK zit nu aan wat mogelijkheden te denken. Als iemand nog een tip heeft over modules die echt iets toevoegen hoor ik dat graag.
In het begin vertelde je dat je iets wilde met een oscillator en een sequencer.
Ik had het toen over een gate en ik zie deze hele uitgebreide oscillator maar nu is het ook duidelijk wat je met je gate gaat doen met je hardware synth er bij.:eureka:
Een mooie uitgebreide envelope generator zou er wel bij passen, Xaoc Zadar of Klavis Quadigy bijv, die nemen weinig hp in en geven fijne modulatiemogelijkheden

Tja doe wat je niet laten kan.
Ben met je eens dat die serge echt een eigen sound heeft trouwens! En Mooi ook!

Dit triggerde mij om voor de SE te gaan.. "they keep their shape even at sub-Hz speeds. Theoutputs are also buffered, so the amplitude is independent of the load they are driving. The waveform levels on somemodern eurorack OSCs are often all different, and they vary depending if they go into the mixer or directly to thefilter!” Coupling the circuitry without capacitors in-line allows the full spectrum of sound frequencies to passthrough"

Tis alleen jammer dat de frequency range niet te vinden is. Van de Serge wel.

Laatst gewijzigd:
Back