quifster
Gepokt en gemazeld
Ja suno studio is wel gaaf, maar die zit alleen in de premium versie, die vond ik wat te prijzig, ik gebruik de pro versie, die is stukken goedkoper. Bijvoorbeeld nu in de black friday is de 4,32 euro per maand (62 euro per jaar), daarin kan alles wat ik wil gebruiken insclusief dat V5 model.Ik denk dat veel mensen nog niet door hebben hoeveel er in het afgelopen jaar veranderd is op dat gebied. Als je de video's bekijkt van Suno Studio (die dus alleen in de duurdere "Pro" versie zit) dan sla je achterover van wat er sinds kort allemaal kan. Ik was niet op de hoogte dat je bijvoorbeeld verschillende "takes" van de losse instrumententracks binnen de gegenereerde tracks kunt gebruiken/genereren. Tot een tijdje terug was het een soort van blur van geluiden waar je weinig controle over had. Nu kun je het al veel meer naar je eigen hand zetten. En ook je eigen stem gebruiken om gewoon eens wat ideetjes uit te proberen zonder dat je dingen moet inzingen. De neurie-naar-instrument functie is ook bizar. Ik heb wel vaker een melodietje in mijn hoofd wat ik dan moeilijk kan omzetten naar een daadwerkelijk resultaat, bijvoorbeeld omdat ik het bijbehorende instrument niet beheers. Dit zou dan wel een uitkomst zijn. Dan heb je het nog steeds zelf bedacht, maar wordt de uitwerking behoorlijk vergemakkelijkt.
Maar mocht die premium versie wat naar beneden gaan dan zal ik dat zeker overwegen om toegang te krijgen tot die suno studio.