Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Ik heb een derde van m'n setup moeten afbreken, want er wordt vandaag een lekkend raam vervangen achter het rek met klavieren.
Er was nooit een risico voor de gear, want het ging om interne lekkage tussen de dubbele beglazing.

Het was na het verkopen van het mengpaneel al een rommeltje, maar nu is de chaos compleet. :kont:

De moment om, als het klaar is, eens wat anders aan te sluiten. Ik ging weken dawless. Blij dat ik tgedaan heb, enkel jammer dat ik geen bezoeker kreeg want 2 extra handen had gezellig geweest met 3 a 4 303 clones aan de sync 😅

Mijn grand missie Elke Synth Met Elk Geval Twee Verschillende Controllers* Kunnen Programmeren nadert haar voltooiing.

* Ik gebruik zowel de BCR2000 als E1 Mini en vind ze beide op hun eigen manier briljant. Voor die laatste heb ik zojuist een hele zwik controllers 'gepubliceerd' op Electra One (effe filteren op 'Mini'). Die eerste ben ik aan het leren programmeren via BC Manager.

Alpha juno 2 gepoetst en getest. Blijkt dat hij helemaal werkt enkel is de display niet verlicht. Die gaat dus morgen open en komt we.dra ‘et foto te koop. Mijn 1e poly die ik kocht. Helemaal reinigde destijds en dat geeft toch n band, merk ik. Verder de jp 8080 een workout gegeven , die ghostende knoppen hadden duidelijk behoefte aan gebruik , dat scheelt dag en nacht. Als ik energie heb morgen nog eens fotos nemen vd d05 en pg 1000 en alles (3 roland synths) op Reverb zetten.

Ik kwam er eergister achter dat de Perkons HD-01 een firmware update heeft gekregen waarmee je samples in kunt laden op voice 4. Wauw. Dus ik ben al 2 dagen breakcore aan het bouwen op de Perkons met chopped breaks in de sampler. Heel vet!!

Nieuwe euro(c)rack case van EOwave voorzien van modules. Het was een nodige upgrade van 2x 84 hp naar 2x 104 hp. Maarrr… hij is dus wel breder. Dus vandaag na veel passen, meten en schuiven de juiste opstelling weten te vinden:

Attachments

• 7E4B4508-1855-4E87-BF18-177C38F712DC.jpeg
    7E4B4508-1855-4E87-BF18-177C38F712DC.jpeg
    218,3 KB · Bekeken: 22
  • modular short jam.mp3
    2,3 MB
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Bezig met nieuw project, Brain Damage.

Akai S950 operatie, @Rizzo Voeding voorzien van 3 pin stekker ipv 2 pin en de aanwezige display gedimd met een weerstand. Ik had er 2 besteld (displays) maar bleek dat er al zo een in zat, was echter véél te fel en gaf dikke bleed. Nu véél beter.

Dus als iemand een ferme display wil voor zijn akai S900 / 950- je weet waar je moet kopen als t goedkoper moet dan je online kan vinden ;)

Resultaat is nog beter dan de foto, camera heeft er altijd problemen mee.

De alpha juno 2 ligt ook open, kreeg ook een 3 pin stekker en de oled zit er weer in, ik wacht enkel nog op de geschikte eprom, die is besteld.

IMG_6944.jpeg
IMG_6948.jpeg

Attachments

• IMG_6944.jpeg
    IMG_6944.jpeg
    140,5 KB · Bekeken: 10
Modern MOOG day. Pluck soundje op de moog one, arp en sequencer tegelijk. Taurus 3 bas erbij.

Na kleine herstelling aan de oude minimoog die ook er nog bij.

Prachtige setup zo, @Tom 32 ! Ziet er heel praktisch uit in zo'n U-vorm. 👌🏻

Hier vandaag nog steeds in mijn Cosmos ambient-fase. Hier is een ISE-NIN patch door de Cosmos, met een half kilootje galm. Wederom live ingespeeld en opgenomen, maar dit keer wel als losse sporen voor eventuele toekomstige mix-tweaks:

Bekijk bijlage 3861940
Heel mooi!! Wat is de Cosmos precies en welke reverb heb je hier toegepast?

Zelfoscillatie op mijn UB-Xa ontdekt. Of meer specifiek dat ik 'm kan ontgrendelen: er zit een soort "cap" op maar in "Gnarly" mode is die eraf. Op Instagram heb ik een eerste proefje gepost, ik ben erg blij met deze expressiemogelijkheid! Ik wil 'm hier ook graag posten, 't is te groot, dus moet 'm verkleinen, maar weet niet hoe dat moet...

De twee oscs, triangle, en de 4-pole gaat dan dus een eigen leven leiden. Heerlijk!

• Duimpje
Duimpjes: HJB
Bier in de aanbieding?
Nee, maar na een muizenplaag in mijn buurt krijg ik wel aardig wat Brain Damage.

Back