Roland HP 107 digitale piano ?

willvandervliet

Ouwe rot
Ik weet natuurlijk dat dit het synthforum is maar heb toch de volgende vraag.

Ik kan een Roland HP107 digitale piano overkopen. Deze is 20 jaar oud en kostte toen 2500,- euro .

Hij zier eruit als nieuw .

Nu is de vraag ;wat zou ik hiervoor kunnen bieden ?

Ik ben bekend met de HP series (201 en 505). Van zo'n ouder model moet je qua pianoklanken niet te hoge verwachtingen hebben. Eerlijk gezegd is het gewoon ruk vergeleken met de huidige generatie digitale piano's en al helemaal vergeleken met de betere software piano's. Die 505 was een hele vooruitgang t.o.v. 201 maar zelfs de 505 is alweer verouderd en vind ik niet mooi meer.
Verder verwacht ik dat het klavier aardig goed is, dus om te oefenen op zich een prima ding. En voor in de woonkamer is het een leuk meubelstuk.
Ik zeg: zeker niet meer dan 500 en dat is misschien al veel.
Voor meer geld kun je veel beter één van de huidige goedkopere modellen van Roland (of andere merken) kopen.
Succes!

Laatst gewijzigd:
Ja,zou ook eentje van deze tijd pakken.De 107 was toen top met zijn stereo gesampelde klanken.

Kijk ook eens naar de Roland FP-serie, heb zelf een FP-30X, maar de FP-60X en FP-90X zijn er ook nog. De FP-30X kun je 2e hands rond de €500 krijgen en die is van 2021.

Bovenstaande comments zijn goed. Denk dat het belangrijk is dat je voor jezelf een beeld hebt wat je wilt.
Misschien om te beginnen ok, maar je zal merken dat de techniek en klank aardig is achterhaald. Aanslag en klank zijn bepaald voor je spelen.

Wil je een object in je huis of mag het allemaal wat minder massief zijn zonder dat je inboet op de klank en aanslag.
Denk dat het geen 300 euro meer waard is.

Back