Afgehandeld 72 uur regel

Gewoon zo laten. Ik maakte in het verleden ook vaak de fout door te vaak te reageren. Als je dingen in de tussentijd hebt verkocht, even opsparen tot de 72 uur om zijn en dan kun je het plaatsen.

Men kan er ook voor kiezen dat de volgorde bepaald wordt door de datum wanneer het eerste bericht is geplaatst ipv de datum van het laatste bericht. Dan werkt schoppen gewoon niet meer en kun je iedereen gewoon vrij hun berichten laten aanpassen of nieuwe berichten laten plaatsen.

Ook kan men gewoon de openingspost onbeperkt bewerkbaar maken, want daarmee schop je de draad toch niet omhoog. Op die manier kun je toch de prijzen/aanbod actueel houden zonder te schoppen.
Dit lijkt me ook logisch.
Ik vind het omhoog schoppen van ads erg onoverzichtelijk, ook na 72uur.
Een paar categoriën (stuk of 4) onder verkoop lijkt me wel prettig.

En kabels 🙄

Wat me wel opvalt is dat sommige wel meer weten over bepaalde functies in je ad toevoegen.

Tags & Rasters altijd wel netjes

ik zou zoekopdrachten onthouden ook wel willen, zodat je een bericht krijgt als iets te koop komt wat op je lijst staat.

Is er weleens nagedacht over het kunnen editten van je eerste pagina?

Ik zie vaak mooie grids met spullen.
En daarna een streep door wat verkocht is.

Als al je verkopen op pagina 1 kunnen blijven krijg je geen hele draad van 5 of meer pagina’s en zie je de huidige stand ik 1 oogopslag

Hm.. ander ideetje, even los van dat je met enige zorg je advertentie opzet, zodat wijzigingen minimaal nodig zullen zijn. Ik snap dat een prijs kan veranderen, maar daar lijkt me de 48/72 uur regel niet zo'n groot probleem. Ook te ondervangen natuurlijk met een vraagprijs of richtprijs.

Ok, het idee:
Is het een idee om een ' bump' thread te gebruiken? Zo blijven advertenties overzichtelijk en gebeurt het bumpen in een aparte thread, met verwijziging naar je advertentie.
Mocht zoiets een optie zijn, lijkt het me wel goed dat we er wel fatsoenlijk mee omgaan en geen spam-thread van maken en wellicht een bump-thread per jaartal, zodat deze verwijderd kan worden. Heeft verder geen historische waarde.

Ja. Volgens mij was het idee dat je niet kan wijzigen, zodat er achteraf geen gedoe kan zijn over wat er in de advertentie stond.
Die insteek snap ik ook wel. Ik zie regelmatig advertenties die een flink aantal bumps hebben, dan halverweg een prijswijziging. Dat maakt het ook niet perse effectief, dus ik bedacht me of dat anders in te vullen is.

Laat ik het zo zeggen, ik hoop dat het bumpen beter kan. Er zit een knop met verkocht, waarom geen bump knop. Dan hoeft er niet een hele draad van bumbs te ontstaan zonder info

Ja. Volgens mij was het idee dat je niet kan wijzigen, zodat er achteraf geen gedoe kan zijn over wat er in de advertentie stond.
Ik zou niet weten waarom daar gedoe over kan ontstaan? Bij Marktplaats.nl kun je ook gewoon je advertentie en prijzen etc. nadat je deze hebt geplaatst.

Daarnaast vind ik het alleen maar irritant om de hele draad door te moeten lezen om de actuele prijs (na prijsdalingen die per “bump” post eronder zijn geplaatst) te achterhalen. Als je gewoon je openingspost kan wijzigen om de info daar actueel te houden is volgens mij voor iedereen het beste. Dan is de huidige 72 uur regel ook geen probleem.

Interessante ideeën maar wel ideeën die de afgelopen kwart eeuw (!) al veel vaker zijn bedicussieerd. Wat we nu hebben is toch een beetje wat er in al die tijd is uitgeprobeerd en wat daar is uitgekomen.

Daarnaast blijft er het al vaker genoemde probleem bij eerdere discussies over nieuwe features: handjes. Dat wat we nu bieden is wat we hebben kunnen inrichten binnen de mogelijkheden van de forumsoftware. Om dit soort nieuwe ideeën verder te ontwikkelen hebben we, naast consensus, vooral coders nodig die ruim tijd kunnen steken in het bouwen van add-ons voor het Xenforo-framework. En aangezien dit framework zelf ook behoorlijk in beweging is, zullen die add-ons ook een commitent voor de lange temijn vragen.

Daarnaast zijn we ook nog altijd op zoek naar leden voor een nieuwsredactie :)

Dus..

Laatst gewijzigd:
Ik vind het zoals het is wel prima eigenlijk. Bij modwiggler krijg ik soms notificaties van topics waar alle artikelen waarin ik geinteresseerd was als verwijderd zijn en ik zit me dan af te vragen waarom ik in hemelsnaam op Subscribe had geklikt.

Back