Kletsen over kortingscodes en flitskoopjes

Nou, die Spectravox kwam eergisteren binnen. Alleen tijd gehad om te kijken of ie nog heel was omdat de omdoos van Thomann leek op de trekharmonica van het Alpentrio. Zover zo goed, pas maandag tijd om het ding aan te sluiten.

Ik zag gister even de snelle uiterkoop na introductie van Waldorf Protein.. Maar ik zie hem al bij Thomann staan voor 329,- in een paar weken leverbaar.
Is het dan te verwachten dat ie over een paar maanden 299,- is of eerder 379,- ? Opzich wil ik hem wel tzt..

Waldorf is geen Behringer dus ik verwacnt niet dat ie de komende tijd heel veel gaat dalen in absolute zin. Mogelijk blijft de prijs wel gelijk gedurende een aantal jaren wat natuurlijk gezien de inflatie ook als een daling gezien kan worden. Streichfett kocht ik in 2021 voor 201 euro en was nu met black friday ergens 199 euro, dat dus.

Ik zag gister even de snelle uiterkoop na introductie van Waldorf Protein.. Maar ik zie hem al bij Thomann staan voor 329,- in een paar weken leverbaar.
Is het dan te verwachten dat ie over een paar maanden 299,- is of eerder 379,- ? Opzich wil ik hem wel tzt..
€ 329 euro introprijs tot 31/12, daarna € 379. Dat is volgens Waldorf zelf, en zij bepalen natuurlijk ook de verkoopprijs richting de leveranciers. Zoals @BasicSystem al zei: Waldorf is geen Behringer. Zij hebben geen enorme Chinese fabriek en enorme productie-aantallen om zich opeens enorme prijsverlagingen te kunnen permitteren om van overvoorraden af te geraken, want dan kunnen ze de toko snel sluiten. Dus misschien dat ie in de toekomst in een aanbieding nog een keer van de normale prijs van € 379 richting de € 300 zakt, maar als je 'm graag wil zou ik 'm gewoon voor 't einde van jaar bestellen.

Ik zal de aanbiedingen niet verstoren dus plaats hem hier :D

1764322334176.png

€ 329 euro introprijs tot 31/12, daarna € 379. Dat is volgens Waldorf zelf, en zij bepalen natuurlijk ook de verkoopprijs richting de leveranciers. Zoals @BasicSystem al zei: Waldorf is geen Behringer. Zij hebben geen enorme Chinese fabriek en enorme productie-aantallen om zich opeens enorme prijsverlagingen te kunnen permitteren om van overvoorraden af te geraken, want dan kunnen ze de toko snel sluiten. Dus misschien dat ie in de toekomst in een aanbieding nog een keer van de normale prijs van € 379 richting de € 300 zakt, maar als je 'm graag wil zou ik 'm gewoon voor 't einde van jaar bestellen.
Nou nee. Fabrikanten bepalen (in de EU) alleen een adviesprijs, maar kunnen niets opleggen aan winkeliers, die zelf bepalen welke prijs ze vragen. Dat mag er ook niet toe leiden dat winkeliers die onder de adviesprijs gaan zitten, geboycot worden. Toezichthouders (in Nederland ACM) houden dat evt. in de gaten en grijpen wel eens in als sprake is van verboden prijsafspraken of bv bepalingen dat producten uit een goedkoper EU-buitenland niett in NEderland geleverd mogen worden

Er zijn wel geitenpaadjes voor fabrikanten: dat introductieprijzen vaak overal hetzelfde zijn, komt ook doordat fabrikanten schermen met beperkte beschikbaarheid en zo dus winkels kunnen voortrekken of achterstellen.

Wat ik bedoel is dat als Waldorf opeens 1.000 euro als inkoopprijs gaat vragen, een verkoper waarschijnlijk niet opeens zo'n synth voor 200 euro gaat aanbieden. Dus de inkoopprijs die de fabrikant biedt richting de leveranciers heeft daarom een sterke invloed op de uiteindelijke verkoopprijs. Daarom gaan specifieke modellen zoals de Streichfett vaak opeens bij meerdere leveranciers tegelijk in de aanbieding, dat is echt geen toeval.

Laatst gewijzigd:
Als iemand nog ergens een mooie korting kan vinden die ook toepasbaar is op de Roland TR-1000 dan hoor ik het graag :D

Wat ik bedoel is dat als Waldorf opeens 1.000 euro als inkoopprijs gaat vragen, een verkoper waarschijnlijk niet opeens zo'n synth voor 200 euro gaat aanbieden. Dus de inkoopprijs die de fabrikant biedt richting de leveranciers heeft daarom een sterke invloed op de uiteindelijke verkoopprijs. Daarom gaan specifieke modellen zoals de Streichfett vaak opeens bij meerdere leveranciers tegelijk in de aanbieding, dat is echt geen toeval.
Dat laatste is zeker geen toeval, want ze kijken allemaal naar elkaars prijzen, vaak geautomatiseerd.

Natuurlijk heeft de inkooprijs invloed op de winkelprijs, maar een fabrikant die inkoop- en bulkprijzen consequent (te) hoog stelt, raakt zn spullen niet kwijt. En winkels kunnen altijd voor een lagere marge op een aanbieisng kiezen, in de verwachting dat ze daarmee meer kopers trekken

Winkels krijgen ook soms een jaarbonus van de fabrikant/importeur als ze van een bepaald merk een bepaald aantal verkopen in een jaar. Daarom kan het lonen om tegen het einde van het jaar nog even heel veel te verkopen van een bepaald merk met weinig marge maar waardoor wel die bonus wordt binnengesleept.

Laatst gewijzigd:
Nou, die Spectravox kwam eergisteren binnen. Alleen tijd gehad om te kijken of ie nog heel was omdat de omdoos van Thomann leek op de trekharmonica van het Alpentrio. Zover zo goed, pas maandag tijd om het ding aan te sluiten.
Heb je al een idee waarop je hem aan gaat sluiten? Of heb je hem met een doel of toepassing ideen gekocht?

Staat op nr 1, vraag me af hoeveel ze er verkocht hebben. Ik moest me ook inhouden.

Screenshot 2025-11-28 at 15.54.06.png

Laatst gewijzigd:
Nog een BF grapje van mij voor jullie:

Bij Bax nu 5%, 7.5% of 10% korting op 'Tijdelijk niet leverbaar'
Het is wel heel erg inderdaad, ik heb er nog maar één ding gekocht dit jaar, en dat was akoestische schuim voor speaker grills te bekleden van amper 25 euro? Als ze geen stock hebben heb je ook niks aan -10 % :dubbel:
Ik bestel wel weer bij Thomann, daar krijg ik géén korting maar tenminste keuze, voorraad en nooit gedoe.

Heb je al een idee waarop je hem aan gaat sluiten? Of heb je hem met een doel of toepassing ideen gekocht?
Ik ben gewoon een treurige completionist. Ik heb ze nu alle vijf. Nu nog een rekje voor de Labyrinth en de Vocoder. Of toch nog een tweede DFAM? Ik heb er ook nog een Crave (Mother-32) en Edge (DFAM) bij. Dan ook nog een Spice en Grind? Beetje het Volca idee (ook bijna compleet :D). En dat zit ik ook nog op die TipTop Buchla's te kwijlen. Ben je weet 3,5K verder 😰....

Ze kunnen heel fijn samen spelen, de sequencer van de een om een parameter van de ander moduleren etc. Lekker bij elkaar in hun rekje. Wel weer gedoe om een fijn klein mixertje erbij te hebben. Ik heb nu zo'n BlueBox, werkt op zich wel, maar ook op m'n zenuwen, met al die prutsschermpjes.

Back