Eurorack nieuws

Volledig discreet!
Sonicstate heeft ook een aardig namm yt interview erover

Scherm­afbeelding 2025-05-20 om 23.02.00.png

Interessant filter dat inkomend audio gebruikt om een switching filter te creëren.

@feindbild als jij nog een recente de moeite waardige diy weet? Ik zie helaas weinig anderen iets posten hier..
recent, pas gebouwd en leuk:
Modular in a Week - ADSR
1760546220389.jpeg

je ziet de adsr door de alle stages lopen door de led's. frontplaatje vind ik zelf niet zo mooi, maar de lichtjes wel. en hij doet wat hij zegt.

de kit kost maar 31 euro (van de maker zelf gekocht op dutch modular fest), maar is zonder arduino (die heb ik op ali express gescoord voor 2,5 euro of zo).
de gekleurde nuts zijn mijn toevoeging overigens, die zet ik op alles, ik heb een vaste kleurcode.

2 adsr's, met keuze tussen verschillende curves en lengtes, per stage (!) en je kunt ook kiezen tussen adsr of gewoon adr of trigger. laten loopen (lfo) of eoc van adsr 1 stages als trigger doorlussen naar adsr 2...
alles gebaseerd op arduino, dus als je er thuis in bent, kun je het zelfs nog verder drijven.
hier is de handleiding en dan heb je meteen ook de link naar de github met meer info.

Laatst gewijzigd:
voor de rest heb ik veel gebouwd dat nog niet officieel uit is of dat normaal gezien niet als diy wordt aangeboden... dus dat kan ik hier niet posten zolang het niet daadwerkelijk beschikbaar is... of dingen die helemaal niet meer nieuw zijn zoals turing machine en zo

Laatst gewijzigd:
de kit kost maar 31 euro (van de maker zelf gekocht op dutch modular fest), maar is zonder arduino (die heb ik op ali express gescoord voor 2,5 euro of zo).
de gekleurde nuts zijn mijn toevoeging overigens, die zet ik op alles, ik heb een vaste kleurcode.

ah, je kunt zelfs full kit met voorgeprogrammeerde arduino kopen via de link hierboven. dan moet je alleen maar through hole solderen.

nog altijd niet mooi maar minder gruwelijk :D
was me nooit opgevallen dat hij 16-draadssnoertje heeft
om een of andere reden kost hij bij thomann ook 1 euro minder voor mij dan in je screenshot hierboven

vind dat er meer modules moeten zijn met patchpunten boven... voor op de onderste rij.
versta wel dat dat niet zo makkelijk om te zetten is.

Ja het is ze werkelijk gelukt om de meest lelijke faceplates te bouwen zoals de westpest.. Ik vind de rustigere stylo wel beter ook..
Als iemand die Captn big O heeft ben ik wel benieuwd wat de ervaringen zijn.. Want het klopt dat deze module perfect past in mn niftykeyz gezien de patchpoints...

Ja het is ze werkelijk gelukt om de meest lelijke faceplates te bouwen zoals de westpest.. Ik vind de rustigere stylo wel beter ook..
Als iemand die Captn big O heeft ben ik wel benieuwd wat de ervaringen zijn.. Want het klopt dat deze module perfect past in mn niftykeyz gezien de patchpoints...
Ik heb hem gehad, nu niet meer nodig want ik heb een Voltage Lab 2, maar is echt een toffe osc, zeker voor €150. Vind hem niet veel onderdoen voor de Verbos Foundation oscillator - m.i. de beste analoge osc - en die kost tegenwoordig meer dan €500.

Back