[House] Another Dimension

Nightly Build

Go for what you know
Zo.. met veel plezier aan gewerkt.
Beetje melancholisch na een periode met tegenslagen
Fijn om dat in muziek te kunnen verwerken.

Er lopen veel melodielijnen door elkaar maar volgens mij botst het nergens
Ik hoor graag reacties:

Netjes en best leuk gedaan! Luister het op de telefoon, dus kan niet veel heel veel zeggen over de mix. Alles is goed hoorbaar, maar het zou (voorname een paar synth geluiden) net een tikje strakker mogen (mix technisch).

@metatron dank voor de input. Ben nog met de mix bezig. Zal binnenkort een update sturen.
De kick heb ik ook vervangen want die zit er niet lekker in vind ik (mist bottom-end).
Zou je specifieker kunnen zijn welke geluiden beter kunnen?

Ik vermoed dat je die piano-arp bedoelt die er na de 2e helft in komt.
Heb die al beter gemaakt

Heb hem aangepast (ook een radio edit gemaakt):

De kick is een stuk zwaarder. Hoewel ik een bescheiden kick ook wel vind passen vond ik de vorige (die je voorlopig nog in de openingspost nog kan horen) te zwak. Misschien nu weer iets te prominent aanwezig.

Hey, ik heb ze alle twee beluisterd. Ik prefereerde te luisteren naar de radioversie. Cool, chill, groovy & een mooie vocal. Goed gedaan maat!

Gloomy

Dank @e-Gloomy-nations Ik vind hem zelf ook mooi geworden.
Is er iets wat ik kan doen om de langere versie te verbeteren?
Hij duurt best wel erg lang, zo'n 6:44 minuut. Denk er over om hem iets in te korten naar net onder de 6 minuten maar weet nog niet welk stukje ik dan moet wegflikkeren.

Nu met goede headphones...

- Kick mist een mooi sub laagje maar drukt wel lekker door
- Melodie is erg simple maar pakt me emotioneel
- Clap en snare is te hard en de kick komt op dat soort momenten niet lekker door. Een likje reverb zou ook niet misstaan
- Stem sample (another dimension) zou wellicht (meer) reverb mogen hebben
- Bass klinkt goed maar mist ook wat sub.
- Synth sound dat er rond 2:40 in komt is iets te wollig
- De mis zou iets openen kunnen in zijn totaliteit zodat alle geluiden individueel wat meer ruimte kunnen krijgen
- Wat je zelf ook aal aangeeft, de track zou iets korter kunnen
- Zoals ik vanochtend ook al aangaf, lekker tracker verder :okdan:

Dan @metatron voor de zeer waardevolle tips.
Ik heb de meeste aangepast. Je kan het horen in de 4e post van deze draad

- Kick mist een mooi sub laagje maar drukt wel lekker door

Heb de kick wat langer gemaakt dus nu meer sub. Ik maak mijn kicks altijd kort met een envelope. Eigenlijk voor het eerst dat ik daar wat vanaf wijk maar klinkt wel lekkerder zo. Nu hij wat meer body heeft kan hij ook minder hard. Sub goed nu zo?

- Clap en snare is te hard en de kick komt op dat soort momenten niet lekker door. Een likje reverb zou ook niet misstaan
- Stem sample (another dimension) zou wellicht (meer) reverb mogen hebben

aangepast

- Bass klinkt goed maar mist ook wat sub.

aangepast met eq

- Synth sound dat er rond 2:40 in komt is iets te wollig

Bedoel je de e-piano? wat houdt dat in: 'wollig'? Het is een sample dus kan ik er weinig aan veranderen. of ik zou het opnieiw moeten inspelen.
Het is de sample waarop deze hele song is gebaseerd. Heb dus de rest eromheen gemaakt

- De mix zou iets openen kunnen in zijn totaliteit zodat alle geluiden individueel wat meer ruimte kunnen krijgen

Wat bedoel je hiermee? Meer panning?

- Wat je zelf ook aal aangeeft, de track zou iets korter kunnen

Ben hier nog niet over uit. Vind hem denk ik toch wel goed zo

Ik heb geloof ik de perfecte kick gevonden voor deze track:

Niet te prominent aanwezig meer toch penetrant en met een fat booty

Back