Iemand ervaring met AI video?

Hier het eerste resultaat; ik heb WAN 2.1 videogenerator geïnstalleerd met Pinokio, het programma wat ik eerder benoemde en er zat al een prompt in dus die heb ik even gebruikt.
Vijf seconden video werd gegenereerd in 580 seconden op m'n pc met een Nvidea 4600 videokaart met 8 GB Vram en 16 gig aan ram,.
Hopelijk zal zodra ik de upgrade de komende dagen heb gedaan naar 48 gig ram het nog wat sneller gaan, het begin is gemaakt in ieder geval.
Ik heb nog wat images dus als ik nog een leuk clipje maak zal ik het posten.
Niet verkeerd, helaas heb ik geen nVidia grafische kaarten meer in mijn huidige systemen anders zou ik hier ook mee gaan spelen.

Thanks, die zag ik vanochtend ook en gelijk even de files gedownload en in Comfyui gezet en kreeg gelijk bij de eerste prompt een foutmelding....:?
Als dit allemaal nogal nieuw is voor je dan is het wel flink uitzoeken hoe je het een en ander werkend krijgt vind ik.

Ik zag gisteravond ook dat je gpu tijd in the cloud voor dit soort dingen kan doen, dan betaal je voor generation time als je eigen gpu niet krachtig genoeg is.
Ik zat te kijken bij ComfyOnline, de prijzen waren redelijk zo te zien, is natuurllijk even afwachten hoe dat in de praktijk gaat, volgens mij zit je wel weer met het gelul dat je een creditcard moet hebben ipv dat je bijv met paypal kan betalen, die Amerikanen denken dat alleen Amerikanen gebruik maken van dit soort dingen.

Ja inderdaad, nu de bijbehorende wetgeving nog voordat het helemaal mis gaat… Maar ik vrees dat de techsector altijd sneller zal blijven lopen dan de politiek.
Ai is net als met elke techniek; geef het aan de verkeerde persoon en er kunnen hele vervelende dingen gebeuren.
Blijft toch een kat en muisspel natuurlijk maar ik denk ook dat AI niet meer weg gaat, het betekent dat films maken heel goedkoop wordt en steeds meer toegankelijk wordt voor iedereen, de wet van Moore zal z'n werk doen en over een paar jaar kan iedereen lange videos maken.
En dan wordt het een beetje zoals ooit met muziek; studio's waren exclusief eigendom van platenmaatschappijen of rijke artiesten en jan modaal kwam daar niet tussen en nu kan iedereen muziek maken.

Laatst gewijzigd:
Ai is net als met elke techniek; geef het aan de verkeerde persoon en er kunnen hele vervelende dingen gebeuren.
Blijft toch een kat en muisspel natuurlijk maar ik denk ook dat AI niet meer weg gaat, het betekent dat films maken heel goedkoop wordt en steeds meer toegankelijk wordt voor iedereen, de wet van Moore zal z'n werk doen en over een paar jaar kan iedereen lange videos maken.
En dan wordt het een beetje zoals ooit met muziek; studio's waren exclusief eigendom van platenmaatschappijen of rijke artiesten en jan modaal kwam daar niet tussen en nu kan iedereen muziek maken.
Ja dat klopt. Los van allerlei uitdagingen op bv. copyright-gebied en rondom crimineel gebruik van AI, is het grootste probleem van AI is dat er heel veel banen overbodig zullen worden. En daardoor worden heel veel mensen overbodig. Een handjevol mensen zal nodig zijn om alle AI in te regelen en te managen, maar heel veel operationele beroepen zullen over een tijdje niet meer bestaan. Je ziet het nu al gebeuren met allerlei support-, marketing-, development-, design- en consultancy-functies die uitgedund worden, en die lijst zal snel groeien naar andere domeinen. Menselijk contact in de zorg is bijvoorbeeld fijn en belangrijk, maar een AI-dokter die 24/7/365 alle recente kennis en wetenschappelijke artikelen ter wereld paraat heeft zal op termijn betere adviezen geven dan de lokale dorpsdokter. Tijdens de industriële revolutie switchte je gewoon naar een andere operationele baan die een machine nog niet kon uitvoeren, maar dat zal in deze AI-revolutie niet meer zo makkelijk zijn omdat je na een flinke omscholing samen met de rest van de wereld zal moeten vechten voor de overgebleven banen. Wellicht lost dat in ieder geval wat knelpuntberoepen op...

Ja dat klopt. Los van allerlei uitdagingen op bv. copyright-gebied en rondom crimineel gebruik van AI, is het grootste probleem van AI is dat er heel veel banen overbodig zullen worden. En daardoor worden heel veel mensen overbodig. Een handjevol mensen zal nodig zijn om alle AI in te regelen en te managen, maar heel veel operationele beroepen zullen over een tijdje niet meer bestaan. Je ziet het nu al gebeuren met allerlei support-, marketing-, development-, design- en consultancy-functies die uitgedund worden, en die lijst zal snel groeien naar andere domeinen. Menselijk contact in de zorg is bijvoorbeeld fijn en belangrijk, maar een AI-dokter die 24/7/365 alle recente kennis en wetenschappelijke artikelen ter wereld paraat heeft zal op termijn betere adviezen geven dan de lokale dorpsdokter. Tijdens de industriële revolutie switchte je gewoon naar een andere operationele baan die een machine nog niet kon uitvoeren, maar dat zal in deze AI-revolutie niet meer zo makkelijk zijn omdat je na een flinke omscholing samen met de rest van de wereld zal moeten vechten voor de overgebleven banen. Wellicht lost dat in ieder geval wat knelpuntberoepen op...
We kunnen er een hele filosofische discussie van maken maar misschien is dit wel welke kant we op moeten gaan, best wel wat mensen waren bang voor ontslag, zeker de wat lager geschoolden maar nu het misschien wel 75% van alle beroepen kan gaan treffen wordt het een andere discussie natuurlijk, maar laten we maar niet teveel offtopic gaan.

AI video generen is zeer energie/CPU/GPU intensief, dus vandaar dat je al snel in de buidel moet tasten als je op wat serieuzere schaal wat dingen wil genereren. Ik zou zelf graag Sora proberen, maar dat is in de EU nog niet beschikbaar (en ik heb geen zin in gedoe met VPNs). Ik heb wat geëxperimenteerd met of gekeken naar Runway, FireFly (Adobe) en Neural Frames, maar de knoop nog niet doorgehakt waarmee ik wil werken en wat ik ervoor wil betalen.
Sora doet het hier gewoon, zonder VPN. Heb wel een betaalde versie van ChatGPT

Ruiken en voelen zijn (deels) de enige nog overgebleven menselijke sensoren die ze moeilijk of maar heel beperkt digitaal kunnen benaderen...
Gelukkig de tijdsduur dat het nog zo blijf. Al de rest is al achterhaald en toegepast (in min of meer beperkte maten).
AI is heel fascinerend maar het maakt al de creativiteit stuk en dat zal zeer rare/nare gevolgen geven.

om terug te komen op het topic, ik zag laatst ook een AI voorbij komen die 3D models kan maken
zo zou je dus een paar models kunnen maken en daar een filmpje mee maken
Ik heb in Comfyui een aantal templates zitten waar je dan de nodes/models voor kan downloaden en ik heb gisteren een model geinstalleerd waarmee je van één image een 3D figuur kan maken en die kan je dan weer als referencekarakter kunnen gebruiken.

Sora doet het hier gewoon, zonder VPN. Heb wel een betaalde versie van ChatGPT
Dan heb je wel een flinke videokaart neem ik aan?
Hoe is je ervaring met Sora en wat doe je voor dingen ermee, ben je designer/ontwerper of gebruik je het voor animaties voor je werk of gewoon als hobby of zo.
En waar gebruik je dan ChatGPT voor want Sora kan toch al images en videos maken?

AI is heel fascinerend maar het maakt al de creativiteit stuk en dat zal zeer rare/nare gevolgen geven.
Ja, het is ongelooflijk hoe snel het allemaal gaat en wat je ermee kan natuurlijk want je ziet nu clips/videos die eerst niet mogelijk waren.
Het haalt voor een deel de creativiteit weg maar ik zie het voor mezelf juist als iets waar ik dan zelf weer m'n muziek onder kan zetten, dat maakt het voor mij juist weer leuk.
En je kan op die manier een hele story bedenken, dat is wel creatief vind ik.

Wel toevallig dat uitgerekend na miljarden jaren evolutie en duizenden jaren gedocumenteerde geschiedenis het einde van de menselijke creativiteit precies onze generatie treft. Of misschien valt het toch wel mee. Laatste keer dat ik keek zag ik heel veel creatieve mensen nog steeds creatieve dingen doen.

Dan heb je wel een flinke videokaart neem ik aan?
Hoe is je ervaring met Sora en wat doe je voor dingen ermee, ben je designer/ontwerper of gebruik je het voor animaties voor je werk of gewoon als hobby of zo.
En waar gebruik je dan ChatGPT voor want Sora kan toch al images en videos maken?
Ik heb een MacBook Air (passief gekoeld dus) met m1 chip. Niet meer de meest recent chip dus, maar relatief capabel. Echter... Sora wordt volledig cloudbased gedraaid, dus mijn videokaart wordt daar volgens mij niet gebruikt. ChatGPT kan inderdaad images maken. Ik weet eigenlijk niet wat het verschil is tussen de 2 diensten als het gaat om images maken, al vind ik het met ChatGPT wel kracht dat een taalmodel gekoppeld is aan een image generator AI, zodat je veel preciezer kan promoten en daarover in gesprek kan zijn.

Voor mij is het gewoon hobby. Ik heb 1x gespeeld met Sora, omdat het toevallig bij mijn abonnement is inbegrepen. Chat is een dagelijks gebruikte tool hier in huis en maakt heel veel dingen heel veel makkelijker/sneller. De video's vind ik nu nog wat kort om bruikbaar te zijn. Wellicht in een later stadium ga ik ze gebruiken opnames van mijn live jams op YT. Voor nu ff teveel hobby's om me erin te verdiepen.

Wel toevallig dat uitgerekend na miljarden jaren evolutie en duizenden jaren gedocumenteerde geschiedenis het einde van de menselijke creativiteit precies onze generatie treft. Of misschien valt het toch wel mee. Laatste keer dat ik keek zag ik heel veel creatieve mensen nog steeds creatieve dingen doen.
Ik ervaar het tegenovergestelde. Mijn creativiteit wordt enorm aangewakkerd en doe/bedenk/onderneem/maak meer dan ooit. Misschien is het afhankelijk van je definitie is van creativiteit. In mijn optiek gaat creativiteit over het zien/leggen van verbanden die er nog niet waren binnen een specifieke context, waardoor er nieuwe dingen ontstaan.

De video's vind ik nu nog wat kort om bruikbaar te zijn.
Er is verandering op komst met Skyreels V2 en het zal niet lang duren dat andere programma's dat ook kunnen en dan wordt het makkelijker om langere video's te maken.
Skyreels is open source en kan dus in Comfyui gedraaid worden, ik moet het nog ff uitzoeken.

als je nog een editor zoekt om je filmpjes aan elkaar te plakken, de foto editor in de bundle is niks waard maar de video editor is makkelijk om mee te werken die gebruik ik zelf ook

als je nog een editor zoekt om je filmpjes aan elkaar te plakken, de foto editor in de bundle is niks waard maar de video editor is makkelijk om mee te werken die gebruik ik zelf ook

Dank je, ik ben nog bezig met wat clipjes en dat hoop ik van de week af te ronden en dan ga ik het achter elkaar zetten
Ik kwam vorige week Shotcut tegen, een gratis programma, de tutorial die ik op youtube zag sprak me in ieder geval aan, flink wat mogelijkheden vond ik dus die ga ik eerst proberen.
Ik weet niet wat Movavi kan maar Shotcut was behoorlijk uitgebreid vond ik en zag er simpel uit en je zet er makkelijk je muziek onder.

Een twaalf jaar oud filmpje waarvan ik hoop dat er in de tussentijd wel wat verbetering is gekomen.
Green / bleu , screen met beweging.

`K zag dat je ook verjoningsbewegings-foto`s-fims van jezelf kan maken. Voor het zelfde maak je verouderingsfoto`s. Want ik heb nog heel wat materiaal waarop ik zoveel jaar jonger ben. En dan kijken wat `ie er dan van maakt.👵👨

Laatst gewijzigd:
Vorige week heeft Google de boel flink opgeschud met Veo 3. Alle fragmenten in deze video zijn AI gegenereerd:

edit- oh, dat is inclusief de audio overigens.

Laatst gewijzigd:
De innovatie gaat weer zoveel sneller dan de regulatie en politiek. Kortom: we zijn f*cked. Inmiddels kun je video en/of audio niet meer vertrouwen als bewijsmateriaal voor iets.

Back