Pantharei
Nieuwkomer
Ik heb net de Behringer MS1 MK2 binnen, ik heb natuurlijk gelijk verbonden met de Behringer RD9 met een midi kabel, alleen hoe kom ik erachter hoe ik die 2 gelijk met elkaar laat lopen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Helpt deze je vooruit?
Plaats anders even foto's van hoe je het hebt aangesloten
Ok ik snap echt niks van jou bericht. Wat is een TRS kabel, wat is een splitter cable? wat is op de tip? wat is een gate high? wat bedoel je met ring? wat is ring signaal en wat is tip signaal?Weet niet of dit kan helpen, maar mijn RD-8 wordt gesynct via een TRS kabel met 2 signalen (2 mono signalen die via een splitter cable worden samengebracht): op de tip kriig je een gate high die zorgt voor het start/stop signaal, waarbij hij loopt als de gate high is en stop als ze laag is, en de ring krjigt een clock signaal (of was het nu omgekeerd?). Ik weet nu niet of hij hetzelfde signaal uitstuurt, maar je zou met een splitter nu eens het ring signaal , dan weer het tip signaal kunnen proberen.
Weet je toevallig welk signaal de ms-1 verwacht?
De RD-8 is niet verbonden met de computer. De settings van de clock is ingesteld op analogue clock 2PP. De sequencer van de RD-8 loopt als ik op play druk en de MS1 gaat dan ook lopen maar niet in het zelfde temp. Ik weet niet hoe je de clock settings van de ms 1 moet instellen, de MS1 heeft geen settings knop. Ik moet nog een kabel halen die van de trigger out naar de sync in kan. En ik ga daarlijk weer de synthtribe app downloaden en met de midi kabel aan de gang.Ok, dingen om over na te denken bij het troubleshooten;
-Is de RD-8 verbonden met de computer via USB? Of wil je de apparaten los van een computer gebruiken?
-hoe zijn de clock settings van de RD-8 ingesteld?
-Loopt de sequencer van de RD-8 wel wanneer je op play drukt? Als de RD-8 op een clock via USB wacht dan zal hij niet spelen wanneer je op play drukt. En dan gebeurt er dus ook niks op de daarmee verbonden ms-1.
-hoe zijn de clock settings van de ms-1 ingesteld? Als de ms-1 niet luistert naar een external clock werkt het niet.
-is de 'play' knop geactiveerd op je sequencer van de ms-1?
Waarom wil je eigenlijk de clock out van de RD-8 gebruiken om de ms-1 te laten lopen? Zoals ik het begrijp doet dat niks meer dan de twee apparaten in hetzelfde tempo te laten lopen. De RD-8 heeft 3 trigger outs, waarmee je ze ook in hetzelfde tempo laat lopen, maar daarnaast creatieve dingen kunt doen.
Als je nog een midi kabel tot je beschikking hebt kun je daarmee de apparaten ook aan elkaar verbinden, ook dan geldt; passende instellingen voor de sync kiezen in de Synthtribe app.
Zorgde het er maar voor dat de twee aparaten in het zelfde tempo lopen. Ik gebruik de clock out omdat een video op youtube dit heeft laten zien en omdat Thomann(waar ik de apparaten heb gekocht) het zelfde zei.Waarom wil je eigenlijk de clock out van de RD-8 gebruiken om de ms-1 te laten lopen? Zoals ik het begrijp doet dat niks meer dan de twee apparaten in hetzelfde tempo te laten lopen
Ok ik snap echt niks van jou bericht. Wat is een TRS kabel, wat is een splitter cable? wat is op de tip? wat is een gate high? wat bedoel je met ring? wat is ring signaal en wat is tip signaal?
Heet het echt de synthtribe app? ik kan m niet vinden.Als je nog een midi kabel tot je beschikking hebt kun je daarmee de apparaten ook aan elkaar verbinden, ook dan geldt; passende instellingen voor de sync kiezen in de Synthtribe app.
Weet niet of dit kan helpen, maar mijn RD-8 wordt gesynct via een TRS kabel met 2 signalen (2 mono signalen die via een splitter cable worden samengebracht): op de tip kriig je een gate high die zorgt voor het start/stop signaal, waarbij hij loopt als de gate high is en stop als ze laag is, en de ring krjigt een clock signaal (of was het nu omgekeerd?). Ik weet nu niet of hij hetzelfde signaal uitstuurt, maar je zou met een splitter nu eens het ring signaal , dan weer het tip signaal kunnen proberen.
Weet je toevallig welk signaal de ms-1 verwach
dus van mijn RD kabeltje van de sync out naar de sync in van de MS1?In de manual staat dat de sync uitgang enkel een unbalanced mono kabel nodig heeft, du je kan bovenstaande negeren, behalve als je het interessant vindt
Bekijk bijlage 3861686