Een einde wat geen einde is...

Net nog naar Talk Talk - Time it's Time geluisterd.
Fade out van 1minuut 20 of zo :dubbel:

Ik houd er wel van.
Bij sommige nummers krijg je het gevoel dat de muziek / de band voor eeuwig doorgaat.

Maar fun fact. Vaak als je de fade out helemaal opdraaid, hoor je vaak alsnog het einde van het nummer.
Mooi voorbeeld vind ik altijd The Police met Message in a Bottle ... "Sending out an S.o. blue' haha

Ik gebruik zelf nooit een fade-out in mijn arrangementen. Voornamelijk omdat ik niet weet hoe ik volume automation in Cubase 2 moet doen en mijn masterfader teveel kraakt om het met de hand te doen. 8o)

Aha en die staat zelfs nog op dezelfde PC geïnstalleerd ook...o jee. Dadelijk eindigt mijn nieuwe nummer met een mooie "'k wil met je onder de douche 'k wil met je onder de douche 'k wil met je onder de douche . ... ... .. ..... .. ....."

Nog zoiets: een nummer dat in een fade-out eindigt, maar met videoclip waarin je de zanger nog steeds voluit ziet kelen in de microfoon. Raar, de transitie van live artiest naar playbacker zo in your face.

Is dit dan een fake-out?

En òf een schoolvoorbeeld van crappy jaren tachtigmuziek òf wat die fantastische jaren 60 uiteindelijk hebben opgeleverd...

Nog erger dan een 'fade out' vind ik een 'fade in'.

Dat je uit het niets ineens in de verte iemand hoort zingen die steeds dichterbij komt. Doe normaal.

Back