Bij Windows 11 nieuwe computer nodig

Inderdaad best raar dat ze je mail sturen ipv gewoon een requester in Windows zelf laten zien. Zou goed nepperij kunnen zijn. Heb je uberhaupt een mailadres gebruikt om Windows te activeren?

Dat gaat maar goed zolang je geen software hebt die zo nu en dan via het internet de licenties checkt.
Tot nog toe nog geen last van gehad. Ik doe dit al jaren zo. Voorheen ook met Windows 7 en Windows xp.

In windows 10 en oudere versies kun je nog gewoon een lokaal account maken. In windows 11 kan dat niet meer en wordt je constant lastig gevallen door Microsoft. Je krijgt ook Edge opgedrongen met een hele zwerm aan dubieuze reclames die de computer vervuilen. Ook als je een andere browser wilt dringt Edge zich voortdurend op. Bovendien is het zo dat Windows 11 veel meer data doorstuurt naar Microsoft dan oudere versies. Je hebt niet de mogelijkheid het delen van die gegevens uit te schakelen, zoals dat wel kan op Windows 10. Verder wordt je als gebruiker continu lastig gevallen met notificaties over verschillende Microsoft-diensten, zoals de clouddienst OneDrive en de browser Edge. Dat leidt af en vertraagd mijn systeem. Vergeleken met Windows 10 is Windows 11 ook niet eens een grote stap vooruit. Misschien voor Microsoft zelf wel (kunnen je beter volgen), maar niet voor mij.

Voor het produceren van muziek heb ik W11 met nieuwere technische specificaties helemaal niet nodig. Dus houd ik mijn desktopje zo sober mogelijk (vrij van rommel en onnodige CPU belasting). Het werkt in ieder geval als een zonnetje :)

Tot nog toe nog geen last van gehad. Ik doe dit al jaren zo. Voorheen ook met Windows 7 en Windows xp.

Tot 14 oktober als MS de ondersteuning voor 10 stopt en dus ook geen updates en securitypatches meer uitbrengt. Veel plezier dan met alle aandacht van onze Russische en Noordkoreaanse vrienden. Zou 11 gewoon eens proberen ipv erover te filosoferen, dan zal je zien dat het erg meevalt als je even in de instellingen duikt.

Is nu eenmaal zo dat we ons met z'n allen hebben overgeleverd aan geldkloppers Microsoft en Apple die hun besturingssystemen voortdurend build-to-fail 'verbeteren' uit commerciële overwegingen.
Of doe stoer en stap over op Linux of ga volledig out the box.

Laatst gewijzigd:
Aan de ene kant willen we dat alles beter en sneller wordt maar tegelijkertijd willen we dat alles hetzelfde blijft. En het moet veilig zijn en blijven. Oh, en het mag niks kosten natuurlijk.

Veel succes!

Veel plezier dan met alle aandacht van onze Russische en Noordkoreaanse vrienden
Oftewel veel plezier met onze Amerikaanse vrienden. Ik werk daarom liever veilig zonder internetkabeltje en reclamerommel 😊

Zou 11 gewoon eens proberen ipv erover te filosoferen, dan zal je zien dat het erg meevalt als je even in de instellingen duikt.
Mijn muziekcomputer voldoet niet aan de spec's van windows 11, dus er valt niets te proberen tenzij ik een andere computer koop. Voor sec muziek is dat niet nodig. Werk al jaren zo en dat gaat prima *D.

Met meer besmettingsrisico dan 3 weken Thailand zonder condoom :D
Hehe. Als je niet teveel op rare sites gaat dan is het niet zo'n probleem hoor. Heb bijna 10 jaar met een Windows PC gedaan die nooit geupdate werd. Nooit problemen mee gehad.

Kreeg gisteren de mail van Windows dat ik bij Windows 11 in oktober een nieuwe computer dien te kopen omdat mijn huidige computers de software niet aankunnen.

Ik vind dit wel drastisch dat je bij een nieuw systeem ook een nieuwe computer moet aanschaffen. Mee eens of niet?

Phochos
ik zou eerst even kijken of er al niet windows 11 op zit :) lijkt me meest logische als je m een half jaar geleden hebt gekocht

Mocht je geen TPM op je moederbord hebben kun je eens checken of deze wel een TPM header heeft, dan prik je er voor een tientje of twee een TPM module in en gáán.

Telt DOS 7.11 ook als 11?
Nee, alleen

1749216919250.png

Back