Ik heb in elk geval zelf wel iets geleerd door deze draad: Ik snap nu eindelijk waar al die Belgenmoppen vandaan komen.
* Behoudend individuele track outputs, die dan ook weer mono zijn, maar dat gaat even te ver voor hier.
Dus u individuele tracks, waar ik het over had, zijn mono. ge zegt het zelf.
De track op uw master buss zet echter, als ge het op twee kanalen hebt staan, de twee mono tracks op elkaar waardoor ge inderdaad stereo krijgt en ineens een audio file met twee audio lijnen.
Ik had het over de individuele tracks, van u instrumenten, waar ge duidelijk zelf zegt dat die mono zijn
Kijk als gij uw masterbuss op twee kanalen zet en uw individuele tracks zijn maar 1 kanaal dan zet maakt hij het gewoon dubbel. Daarmee dat uw twee audio lijnen identiek hetzelfde zijn, ze zijn gewoon een kopie van elkaar om stereo te creeëren van een mono bron.
Kijk ge zegt zelf: mijn individuele tracks zijn mono... ge zegt het zelf... Maar kom, ik ga hier inderdaad wegblijven. Als uw individuele tracks ook dubbele lijnen hadden, had ge ze opgenomen in stereo. Zoals mijn individuele track WEL twee lijnen heeft.
Die zijn NIET altijd identiek, verre van zelfs, soms is de onderste lijn vele smaller dan de bovenste.
Maar ge weet het allemaal beter eh? Maar ge zegt het eigenlijk zelf:
* Behoudend individuele track outputs, die dan ook weer mono zijn, maar dat gaat even te ver voor hier.