Beletteren blind paneeltje

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Op mijn modular gaat uiteindelijk één blind paneeltje overblijven dat ik van een tekst in fraktur letters wil voorzien. Hoe krijg je die letters er op een mooie manier op?

Met een laserprinter je tekst in spiegelbeeld op fotoinktjet papier printen. Dit overzetten op je frontplate door de toner weer heet te maken met een strijkijzer terwijl je de print op het frontje houdt, en dan voorzichtig het papier eraf halen (zoals die ouderwetse nep tattoo’s van de bubblegum). Als het resultaat mooi is sealen met blanke spuitlak.

Dank! ik wacht even af wat er voor tips er nog meer komen om te zien wat voor mij het meest bruikbaar is.

Ik begrijp nog niet goed hoe dat dan werkt. Je print het dan wel met een gewone printer op papier uit? (Ik heb een Canon TS5350i) En dan breng je de inkt vanaf het papier op het panel over door het met een strijkbout te verwarmen?

Je print het met een laserprinter in spiegelbeeld op fotopapier voor inkjetprinters (verwarrend he :)). dat papier hou je dan met de bedrukte kant tegen het frontplaatje en je houdt een strijkijzer tegen de andere kant van het papier. Zo smelt de toner (inkt van een laserprinter) op het frontje.

Voordat je het zelf doet even wat tutorials opzoeken zodat je alle goede tips, settings, tijden...kan vinden.

Heb je niet ergens van die ouderwetse wrijflettervellen liggen in de kringloop?

Daar zat ik ook aan te denken. Heb ik ook ooit gehad, en ze zijn denk ik ook nog wel te koop. Technisch minder hoogstaand, maar wellicht eenvoudiger in de uitvoering. Die lettertjes plak ik dan netjes op het paneeltje, met als het klaar is wat blanke spuitlak eroverheen om de zaak te fixeren.

ik kan UV printen als je wilt.... met wit en lak accent ..

Iets dergelijks zou het dan moeten worden:

Voorbeeld.png

Moet de exacte afmetingen nog even bekijken. Kan dat ook?

Een sticker laten maken lijkt me nog het simpelste. Dan kan ik het ontwerp zelf thuis op de computer maken.

Met een inktjet printer kun je ook een transfer maken. In spiegelbeeld printen, afbeelding op het te bedrukken object leggen en met thinner bestrijken. Pas wel op waar je het op doet want thinner is nogal agressief spul.
Maar je kunt denk ik nog het beste een sticker printen en die sealen met een paar lagen.

Back