Blind panels?

Even ter aanvulling, even hypothetisch bezig….
Het kan zijn dat er modules zijn die het vervelend vinden om een onbelaste uitgang te ervaren, en in dat, hypothetische, geval kan je die aansluiting gebruiken om een impedantie aan de uitgang te hebben, óók als er geen connector ingeprikt is.

Bv een open emitter uitgang 😃👆🏻

Als ik toch een eigen module ga maken is het misschien wel handig om er ook een USB connector op te zetten. Is het mogelijk om de audio signalen in Eurorack met een passieve module bestaande uit twee (vanwege stereo) simpele spanningsdelers (met ieder twee weerstanden) geschikt te maken voor de USB ingang van een laptop?

Het enige wat ik kan bedenken is niet passief, maar dat je er een usb audio interface of een Bluetooth transmitter inbouwd.

Dan gaat dat niet, ik wil met mijn modular binnen mijn huidige case blijven en ook niet meer van de voeding vragen dan er aansluitpunten in zitten. Ik heb de ruimte en het geld niet voor een groeiend modulair systeem.

Wellicht toch iets mogelijk als de USB-interface die je in je module zet z'n voeding krijgt via de USB-bus zelf? In principe moet je zo'n goedkope interface al aan de praat kunnen krijgen, aan de binnenkant van de module sluit je het signaal aan, aan de buitenkant steekt de USB-aansluiting uit en zou je met een kabeltje met aan één kant een contra-connector voor die aansluiting het kunnen gebruiken?

Dat is mij alweer te veel gedoe, ik heb net twee passieve multiples besteld. Aangezien ik al verloopstekkers van BNC naar mini jack heb moet dat zo ook kunnen. Opgelost - en verder geknutsel onnodig.

Er zijn ook lpg’s met vactrols passief. Kun je richting Buchla achtige kant op.

klavis heeft een paar 5hp modules (two bits, logica xt) en een andere optie is een 3hp (zoals de pico reeks van erica synths of, weer klavis: tweakers) plus een passieve 2hp (zoals bv de leuke dual low pass gate van meng qi of een van de interessante passieve 2hp modules van herzlich labs).

plus een passieve 2hp (zoals bv de leuke dual low pass gate van meng qi )

Waar is de Manual? Zijn die modules ook als low pass filters te gebruiken?

of een van de interessante passieve 2hp modules van herzlich labs).

Hoeveel dB/oct is dat filter?

Waar is de Manual? Zijn die modules ook als low pass filters te gebruiken?

Hoeveel dB/oct is dat filter?
voor die dplpg heb ik nooit naar een manual gezocht. er zijn twee aparte kanalen, elk met een in en een out en een cv in. dat is het. niet meer, niet minder.
wat de db/oct van die pslpf betreft, dat kun je best eens aan die man van herzlich labs zelf vragen. hij is naar het schijnt heel vriendelijk. zelf heb ik die module niet en in de beschrijving vermeldt hij het alvast niet.

een 5hp module die ik zelf een paar keer bijna heb gekocht is de xodes lb5.
maar ik hou de boot af want ik wil voorlopig niets nieuws meer kopen. ik heb nl al een compare 2 voor de momenten dat ik logic wil gebruiken + mijn westlicht performer en acid rain constellation hebben voldoende logic voor mijn noden. dus geen first-hand ervaring met die lb5

wat de db/oct van die pslpf betreft, dat kun je best eens aan die man van herzlich labs zelf vragen. hij is naar het schijnt heel vriendelijk. zelf heb ik die module niet en in de beschrijving vermeldt hij het alvast niet.

Heb zojuist een email gestuurd.

Is alleen nog even de vraag waar ik ze kan bestellen. De geboden betaalmogelijkheden bij de maker zelf heb ik niet. En bij de gebruikelijke Nederlandse dealers zag ik ze niet staan.

Ik kan me niet voorstellen hoe een 6dB/okt passief filter eruit ziet waarvan de afsnij frequentie NIET heel erg afhankelijk is van de ingangs impedantie van de erop volgende module 🤷🏻‍♂️

Waarschijnlijk zul je er een gebufferde module achter moeten zetten om die afhankelijkheid voor te zijn.

Maakt voor zoiets toch niet veel uit? Sommige modules zullen min of meer een "standaard" ingangsimpedantie van 100k hebben, ik neem aan dat zo'n passief filter daarop is gedimensioneerd. Modules die van de "standaard" afwijken, soms zal het filter minder goed bruikbaar zijn, soms in een bepaalde situatie juist wel.

Een groter probleem is hoe ik die modules kan bestellen. Ik doe niet aan internet bankieren en ik zag in Nederland geen dealers die 'm verkopen.

Back