Blind panels?

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Mijn modular krijgt een klein (5HP) blind paneltje. Ik heb nog wat inspiratie nodig wat dat gaat worden. Hoe doen jullie dat?

Wat eventueel ook nog kan - bedenk ik nu - is een extra 5HP module die geen voeding nodig heeft....

Ik weet niet of er veel modules in de breedte 5hp zijn. Wat je ook kunt doen is een 1hp module die geen voeding nodig heeft. De meeste 1hp multiples zijn passief, maar niet altijd: die van Joranalogue hebben bijvoorbeeld wel voeding nodig.

En dan heb je nog 4hp voor iets anders. Maar 4hp zonder voeding? Dat zijn er denk ik niet veel.

Als je een power header tekort komt dan kan je ook een flying busboard gebruiken om van 1 plek er 2 of meer te maken.
Op Modular grid kan je zoeken op exacte HPs. Er is genoeg in 5HP.

ja je kan ook makkelijk zelf een power kabel maken met meerdere 10 pin connectors. daar kun je dan meerdere modules mee poweren

Ik wil het bij de beschikbare voedingsaansluitingen houden, dan blijf ik in het stroomgebruik ook aan de veilige kant en het is zo al druk genoeg met kabels binnenin de case.

Een module met ingebouwde batterijhouder kan ook nog. Kleine 12V batterijtjes zijn te koop.

;)

Bij mij zitten er al langere tijd twee gaten (20 en 30 hp) en alles werkt prima, gewoon niet te druk over maken, het hoeft geen showcase te worden.

5hp valt buiten de standaard afmetingen..
edit: oh dat komt door Maths denk ik...
Maar wat je ook kan doen is er een verloop op maken van (meerdere) mini jack naar BNC voor je scope.

Een stukje karton met een leuke sticker erop werkt ook prima ;)

Er zit nu al een stukje karton. Maar ik vind dat geen gezicht. Hoe het eruit ziet is voor mij al een groot deel van het plezier (of de ergernis in dit geval).

Bij mij zitten er al langere tijd twee gaten (20 en 30 hp) en alles werkt prima, gewoon niet te druk over maken, het hoeft geen showcase te worden.

Helaas hecht ik daar wel aan. Ik vind fraai afgewerkte oude meetinstrumenten ook altijd prachtig...

Maar wat je ook kan doen is er een verloop op maken van (meerdere) mini jack naar BNC voor je scope.

Dat ga ik nu ook doen. Ik had ergens op internet al een kant en klare module gevonden die dat kan, maar daar is lastig aan te komen. Dus dan zelf maar doen. Blinde paneeltjes zijn te koop. En mini jack connectors heb ik al, maar daar heb ik nu even een vraag over. Het ziet ernaar uit dat mini jack connectors de zaak kortsluiten (naar massa) als er geen plug in zit. Dat is handig voor een ingangssignaal maar niet voor een output. Om te voorkomen dat ik de zaak verkeerd in elkaar zet weet ik van te voren graag hoe dat werkt. ;)

Dat zijn de mono chassisdelen als ik het goed heb.
6E4ED250-409B-433F-9B05-2EF9A67C702B.jpeg

In principe zijn ze gelijk voor een open connector (als hierboven) als die met zo’n plastic bakje eromheen.
Je hebt 3 aansluitingen, de afscherming (nul) dat is de meest verre aansluiting hier, en dan heb je de aansluiting die aan de tip van de plug raakt en dan de geschakelde aansluiting. Die laat je gewoon onbedraad, en houd je twee aansluitingen over.
Screenshot_20240610_195537_Gallery~2.jpg

Laatst gewijzigd:
Back