Wie wil je absoluut eens ontmoeten?

En Bill Bruford. Waanzinnige drummer die schijnbaar achteloos de meest stuwende complexe ritmes slaat en daarbinnen vrolijk varieert en gelijktijdig het imago van zaadloze boekhouder hoog houdt. Petje af. Ik verwijs de liefhebber naar Fish Out Of Water van ex-bendelid Chris Squire. Gewoon omdat ie het kan, blij dat ik geen slagwerker nen.

Ik vond Bert Smorenburg heel vriendelijk, geen kapsonis gemerkt. Heb nog een aardige lijst BN'ers, ik heb vroeger filmacademie gedaan dus ben in die tijd een hoop mensen uit de film- en tv wereld tegen gekomen en met een (klein) aantal ook projecten mee gedaan. En natuurlijk de schnabbelende 'dagvoorzitters', 'brand ambassadors' of 'keynote-sprekers' die je op conferenties en beurzen tegenkomt. Speciaal plekje in mijn hart voor Sonja Barend die mee wilde werken aan een schoolproject, wat een tof mens is dat. Met werk ook een keer project gedaan met New Kids, dat was ook superleuk.
Je hebt gelijk. Maar ik kon hem de eerste keer van de ontmoeting niet . Zo heb ik het wel bij meer `wannabe` grootheden uit Hilversum mee gemaakt dat ze de pest er in hadden dat ze niet onmiddelijk herkend werden / worden. En dat laten ze je dan terecht merken. Hij kan vebazingwekkend goed spelen. Het was op een van de eerste avonden van wat later Interface is gaan heten in Rotterdam (Shiva) Amsteram.

Je hebt gelijk. Maar ik kon hem de eerste keer van de ontmoeting niet . Zo heb ik het wel bij meer `wannabe` grootheden uit Hilversum mee gemaakt dat ze de pest er in hadden dat ze niet onmiddelijk herkend werden / worden. En dat laten ze je dan terecht merken. Hij kan vebazingwekkend goed spelen. Het was op een van de eerste avonden van wat later Interface is gaan heten in Rotterdam (Shiva) Amsteram.
hoezo zou dat terecht zijn? ik denk dat ik 95% van de artiesten die ik toch vaak luister of zelfs meerdere keren live heb gezien niet zou herkennen(of dit moet net na hun optreden zijn).. hoe goed ze ook mogen spelen uiteindelijk onthou je de band/bedrijf naam en zijn de veel leden "vervangbaar" of hebben gewoon een niet memorabel gezicht

(persoonlijk lijkt mij dit juist fijn dan kun je tenminste een beetje normaal leven)

Laatst gewijzigd:
hoezo zou dat terecht zijn? ik denk dat ik 95% van de artiesten die ik toch vaak luister of zelfs meerdere keren live heb gezien niet zou herkennen.. hoe goed ze ook mogen spelen uiteindelijk onthou je de band/bedrijf naam en zijn de veel leden "vervangbaar" of hebben gewoon een niet memorabel gezicht.
(persoonlijk lijkt mij dit juist fijn dan kun je tenminste een beetje normaal leven)
Dat lijkt me ook. Zelf kan ik er goed mee om gaan hoewel ik eigenlijk niks ben als het gaat om iets er mee te kunnen vedienen. Maar ik vind het best leuk om herkend te worden. Zoals van de week. Ik probeer dan m`n uiterste best te doen om niet `norsig` over te komen zeker als ik de ander ben vergeten of niet direct herken. Vanavond schreef ik mijn via -FB > Google blog- weer vol met dit onderwerp. Ik heb echte wannebees gekend maar dat vind ik zielig al dat copieer gedrag. Stiekum wens ik ook een te zijn. Hoe dubbel.

Liefst van al ben ik onzichtbaar en word ik nooit herkend. Ik vrees het heel soms dat iemand me toch herkend die k niet ken. Blijkt dan regelmatig dat ik op iemand lijk die bekend is.
OOk vervelend, krijg ik schouderklopjes of mensen beginnen een babbel... tot je zeg tdat je niet x bent, dan plots willen ze gewoon afdruipen :D
Anderen zeggen dan 'maar je lijkt helemaal niet op x'
Krijg ik weer op n avond 3 mensen die me komen van dichtbij groeten... Stond een keer ook naast meneer x en dacht ik ben veel kleiner en hij is ouder en bovendien heeft hij veel mooiere blauwe ogen'
Mij n raadsel allemaal. Hoe dan ook, mijn haar is nu geknipt, ben nu vast niet meer zijn dubbelganger :D

30 forumleden in een bunker met ieder een triangel, een mic, stompbox naar keuze, 30 kanaals mixer over een function one systeem met Uli Behringer achter de bar voor de tosti’s en Michael Zähl bij de uitgang voor het uitdelen van goody bags in de vorm van bescheiden AM2
Mixers.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
30 forumleden in een bunker met ieder een triangel, een mic, stompbox naar keuze, 30 kanaals mixer over een function one systeem met Uli Behringer achter de bar voor de tosti’s en Michael Zähl bij de uitgang voor het uitdelen van goody bags in de vorm van bescheiden AM2
Mixers.
Drop daar maar een GBU-57 MOP op.

Adrian utley (portishead) multi-instrumentalist, jazz gitarist en waanzinnig collectie van muziekinstrumenten o.a heel veel analoge synths veel producties gedaan voor andere muzikanten. Staat ook veel op YouTube over zijn studio.

Thom yorke en jonny greenwood (Radiohead/the smile) weer multinstrumentalisten veel kennis over gitaar basgitaar en synths, rare maatsoorten, polyritmes enzovoort.

Steve albini (jammer genoeg vorig jaar overleden)geweldige audio engineer bekend om zijn producties die vrij rauw zijn. Geweldige recording van de beste drumsounds. Je kon gewoon horen van diverse artiesten dat ze de drums bij hem hadden opgenomen.

Look Mum No Computer omdat onze hobbies heel erg overlappen en onze ambities deels ook.

En ik zou Enya graag eens uitgebreid interviewen over synths. De focus ligt altijd op haar stem.

Tony Banks of Robert Frip. Geen ik idee wat ik zou willen zeggen of vragen. Grappig vandaag kwam ik Rinus Gerritsen tegen bij de electroboer.
Tijdens een muziekquiz in een cafe zei een teamlid tegen een concurrent dat hij op rinus gerritsen leek. Dat was dus rinus gerritsen...

Ik heb niet de behoefte om beroemde mensen te ontmoeten. Wel heb ik er een aantal meer of minder bekende nederlandse muzikanten meegemaakt en gesproken tijdens optredens in zeer kleine zaaltjes. O.a. Kaz Lux, John Schuursma en Pierre vd Linde. Stuk voor stuk fantastische gedreven muzikanten
En zeer toegankelijke sympathieke persoonIijkheden

Mijn eerste lief....of toch niet?Toen rank, sierlijk,bevallig.Nu goed 50 jaar later......?

hoezo zou dat terecht zijn? ik denk dat ik 95% van de artiesten die ik toch vaak luister of zelfs meerdere keren live heb gezien niet zou herkennen(of dit moet net na hun optreden zijn).. hoe goed ze ook mogen spelen uiteindelijk onthou je de band/bedrijf naam en zijn de veel leden "vervangbaar" of hebben gewoon een niet memorabel gezicht

Precies, het is je goed recht om iemand niet te herkennen. Als ik bekend zou zijn en niet herkend zou worden zou ik dat denk ik alleen leuk vinden. die (sterstruck) drempel is dan weg, dus ben je gewoon mens. Zegt denk ik wel wat over iemand als ze narrig worden als ze niet herkend worden. je stront stinkt net zo erg hoor!

Je kunt ook niet iedereen (her)kennen toch. Ik heb een keer op een terras in Tilburg zitten kletsen met een voor mij volslagen onbekende, waarvan een tafelgenoot achteraf zei dat het cartoonist Gummbah was. Weet ik veel hoe die vent eruit zag.

Ik zat eens tijdens de Firato aan een booth waar stereo koptelefoons werden gepresenteerd door iemand die me heel erg bekend voorkwam. Ik kon maar niet op zijn naam komen…

A9261108-6532-4A97-ACFD-9E7ABF0F1F1F.jpeg
Het bleek Ijf Blokker te zijn, ook wel bekend als Barend Servet in de Fred Hachee Show (1971 op TV)

Back