Synthstrom Deluge Oled Retrofit ?

ff de andere topic opgezocht, is al van eind 2022 gedaan (de tijd gaat snel)

Bedankt allemaal !

Heb vrijdag de aanbetaling gedaan.
En vandaag een mailtje gekregen voor de rest.
Verder alleen de manual erbij besteld.

Nu even wachten op het mailtje hoe en waar naartoe te verzenden (in Nederland).

Blij 😁😁😁

Ze hebben seperate software nu. 1 voor de Oled. En 1 voor de numerieke versie.

Ja, maar als je van numeriek houdt, kan dit ook gewoon op het oled scherm getoond worden ;)
Wat mensen vaak vergeten is deze van deze pagina: Deluge - Synthstrom Audible de Deluge (OLED) factory SD card contents for firmware V4.x te installeren. Dit zijn kits & samples met een normale naam ipv een nummer.

Mocht je de nieuwe community firmware willen installeren, dan staat hier wat meer info: https://delugecommunity.com/

Toevallig paar dagen terug Chopin geïnstalleerd.
Moest eerst de Bios updaten. Blijkbaar had ik er een wel heel vroege versie opzitten.

Chopin is meteen al een stuk lekkerder om mee te werken.

Come to think of it ... 🤔 Misschien kan ik beter even weer de officiële firmware erop zetten voordat ik hem opstuur. Zal wel niet veel uitmaken, maar better safe then sorry 😅

Bij een oled versie hoef je de bios niet meer up-to-daten. Wordt als het goed is, ook gedaan bij de installatie.
Maakt niet uit welke firmware je erop zet. Ze gaan er toch niet uren mee lopen spelen.

Ik bedoelde trouwens de bootloader. Niet de bios. Sorry. Maar denk dat we het allemaal over hetzelfde hebben.

Er is een knoppen combinatie waarmee je kan zien welke versie bootloader er op je Deluge zit.

En ik had dus blijkbaar versie 0001 of 0002 haha

Om de community firmware te installeren MOET je een nieuwere bootloader hebben.

Back