Synthstrom Deluge Oled Retrofit ?

Myrrhman

Eeuwige noob
Iemand hier ooit zij Deluge opgestuurd voor de Oled Retrofit ?

Wil dit erg graag laten doen, maar ben beetje bang voor de (duane)kosten.

Iemand hier ervaring me gehad ?

Moet naar New Zealand, wanneer ik aan de beurt ben.

Volgens mij kun je reparatie (daar zou ik dit onder rekenen) belastingvrij (of alleen over de part/arbeidskosten als het niet gratis is) laten doen.

Ze hadden toch een adresje in Europa?

EUROPEAN CUSTOMS UNION | (Including Norway and Switzerland*)

Pay Deposit after Nov 1, 2024: Queue is roughly 4+ weeks (there might be delays summer 2025)

Remaining costs (after deposit):
Shipping: $20-60USD (depending on country)
Balance of Retrofit cost: $159USD
*Norway and Switzerland will have additional import fees of approximately $30USD

Kan zijn dat ze dit destijds collectief hebben kunnen regelen en dat het nu voor enkele incidenten niet meer mogelijk is. Maar de quote hierboven staat nog steed op de website.

Ze hadden toch een adresje in Europa?

Kan zijn dat ze dit destijds collectief hebben kunnen regelen en dat het nu voor enkele incidenten niet meer mogelijk is. Maar de quote hierboven staat nog steed op de website.

Oh. Hoe moet ik dat lezen dan ? Dat ze het ook kunnen doen in Noorwegen of Zwitserland ?

Noorwegen en Zwitserland hebben import tax. Ik denk dat ze dat bedoelen met:

*Norway and Switzerland will have additional import fees of approximately $30USD

Capture.JPG

Lol. Nu lees ik dit. Zal toch wel niet ??? Is ook al 2 jaar terug.

Klopt ja. Destijds heb ik de deposit (zoals in de link die je postte) voldaan en kreeg (na betaling van het resterende bedrag dacht ik) de shippingsinstructions (zie PDF).
Dat was toen een adres in Nederland zie ik zelfs. En wellicht nu nog.

Als je het zeker wilt weten zou ik een berichtje sturen aan: ian@synthtrom.com maar de procedure is dat je eerst betaald. Zij regelen verder de logistiek.

Zoals ik al zei. Destijds hadden ze dit adres, maar of dit nu nog zo is weet ik niet. Maar de voorwaarden voor betaling zijn op de website zij heel duidelijk. Noorwegen en Zwitserland vallen met import en export niet onder de EU, vandaar dat ze deze landen benoemen..

Attachments

• shipping instructions EU.pdf
    378,7 KB · Bekeken: 68
Is het moeilijk om zelf te doen? Ik heb behoorlijk wat schermen in romplers en draagbare consoles vervangen en dat was vrij eenvoudig.

Thanx !

Yep. Aanbetaling en vooruit betalen snapte ik :)
Het word ook allemaal steeds duidelijker :)

Ik had me er alleen destijds nog niet zo in verdiept, want ik had hem toen net (2e hands via Marktplaats) en was bang dat ik hem lang kwijt zou zijn.
Had geen idee dat ze een mannetje in Nederland hadden.
Heb ze al een mailtje gestuurd met de vraag of het nog steeds ook in Nederland gedaan kan worden. (Aangezien het aanbod nog steeds loopt en er nog een actuele wachttijd word aangegeven, lijkt mij dat dit nog het geval is).

We gaan het zien. Ga het iig nu wel doen. Hoe meer ik weer videos bekijk van mensen met een oled scherm, hoe meer ik dat ook MOET hebben haha Aangezien ik nog steeds een behoorlijke noob ben, en dus dat numerieke schermpje mij weinig meer doet.

Is het moeilijk om zelf te doen? Ik heb behoorlijk wat schermen in romplers en draagbare consoles vervangen en dat was vrij eenvoudig.

Weet niet. Lijkt me inderdaad ook niet zo heel bijzonder. Of zou er ook een nieuwe chip (bij)in moeten ?
Ze hebben seperate software nu. 1 voor de Oled. En 1 voor de numerieke versie. Misschien dat alles via de software gaat.
Maar zij zelf hebben het niet graag. En ikzelf laat het eigenlijk ook liever door hun doen. Sorry.

Ik had me er alleen destijds nog niet zo in verdiept, want ik had hem toen net (2e hands via Marktplaats) en was bang dat ik hem lang kwijt zou zijn.
Ik geloof dat tussen de betaling van mijn Deposit en het opsturen bij mijn 'n jaar zat. Maar dat was waarschijnlijk omdat er veel aanmeldingen waren en er was ook iets in mijn spam terechtgekomen. Maar tussen het opsturen en terugontvangen zat maar 'n week ofzo..

Weet niet. Lijkt me inderdaad ook niet zo heel bijzonder. Of zou er ook een nieuwe chip (bij)in moeten ?
Ze hebben seperate software nu. 1 voor de Oled. En 1 voor de numerieke versie. Misschien dat alles via de software gaat.
Maar zij zelf hebben het niet graag. En ikzelf laat het eigenlijk ook liever door hun doen. Sorry.
Ja, nee, dat snap ik natuurlijk. Maar als de keuze is tussen jou een schermpje opsturen dat je er binnen een half uurtje in hebt zitten of je instrument de halve wereld over voor langere tijd dan zou het misschien een optie kunnen zijn. Ik ben zelf niet heel erg handig en heb ook geen professioneel elektronica werkplaats spul, maar heb de afgelopen jaren wel geleerd eenvoudige reparaties of parts omwisselen/upgrades zelf te doen. Scheelt soms een hoop gedoe.

Ik snap jouw redenering ook wel :)
En ontzettend bedankt voor de suggestie en het meedenken.

Toch kies ik even voor de officiële weg, want het lijkt mij dat Synthstrom erg begaan is met z'n klanten.
En als het gewoon in Nederland kan ben ik echt helemaal blij.

Dit is trouwens het omgekeerde van Teenage Engineering. Die laten gewoon niets van zich weten.
Heb al meerdere mails gestuurd. Een RMA formulier ingevuld. En het blijft gewoon stil daar. Op een 2 of 3 mails na. Echt bizar gewoon.
En ik zit met een kapotte OP1 Field, waar ik ontzettend mis mee te werken :/

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Inderdaad.
Nu heb ik wel een speciale situatie, met de bon voor dat ding ..
Misschien dat het daar mee te maken heeft. Maar ik betwijfel het.

mijn Deluge is ook via Nederlandse erkende technieker gedaan, wel via de Syntstrom de aanvraag ingediend en Deposit gedaan. aantal maanden later op weekje toestel verzonden/terug ontvangen met de LCD. Alles top!

mijn Deluge is ook via Nederlandse erkende technieker gedaan, wel via de Syntstrom de aanvraag ingediend en Deposit gedaan. aantal maanden later op weekje toestel verzonden/terug ontvangen met de LCD. Alles top!

Was dat vrij recent ? Of ook al een paar jaartjes terug ?

Heb btw nog geen antwoord van Synthstrom. Wacht nog even af :)

Back