Autechre

Prachtmuziek he?
Ja, van absolute classics als Basscadet tot het glitchy, experimentele werk, naar verluid met name gemaakt met Ensoniq samplers en het zelf programmeren van de effecten ervan, die hun tijd erg ver vooruit waren.

Veel plezier!

Ik ben een paar jaar terug naar hun Total darkness tour geweest.
Best leuk, met z'n allen in het pikkedonker in de Vooruit. Biertje halen en zonder te morsen terug naar je plekje werd opeens een echte uitdaging :D

Herkenbare sounds zijn al jaren niet meer te horen bij Autechre optredens.

Veel plezier!

Ik ben een paar jaar terug naar hun Total darkness tour geweest.
Best leuk, met z'n allen in het pikkedonker in de Vooruit. Biertje halen en zonder te morsen terug naar je plekje werd opeens een echte uitdaging :D

Herkenbare sounds zijn al jaren niet meer te horen bij Autechre optredens.
Haha!

Allemaal gekkies in de zaal. Thuiskomen

Attachments

• 20250806_201521.jpg
    20250806_201521.jpg
    108,6 KB · Bekeken: 135
Hij vroeg mensen om video te maken...als iemand dat hier kan doen 🖖 zou dat supertof zijn !....ik kan er zelf helaas niet heen.
Zal een donkere video zijn ;)

@turgut hoe was het optreden? Nog iets bekends gehoord en wat vond je van de total Darkness? Kon je je biertje nog vinden? :D

Zal een donkere video zijn ;)

@turgut hoe was het optreden? Nog iets bekends gehoord en wat vond je van de total Darkness? Kon je je biertje nog vinden? :D
Ik ben flink fan van autechre, inmiddels 3e x dat ik ze gezien heb. Ze hebben flink wat heel goede muziek gemaakt. Toch blijf ik met een dubbel gevoel zitten. Net zoals bij aphex twin lijkt autechre te 'radicaliseren': interessante muziek waarvan ik heel graag precies zou willen weten hoe ze het maken, maar het gaat steeds vaker over de top (weer meer effecten, weer meer geluiden, van alles steeds meer) waardoor het steeds lastiger wordt om er een touw aan vast te knopen. Bijzonder was ook de storing die plaatsvond. Waarvan ik aanvankelijk dacht dat autechre extreem en langdurig gebruik maakte van bitcrush, bleek het gewoon een storing te zijn waarna tijdelijk het concert werd stilgelegd. Leuke verwarring...

Goed optreden gezien, laatste 10 minuten van Roel Funcken gehoord. Dat had voor mij door mogen gaan en Haswell had voor mij niet gehoeven

Autechre was tof, lang geleden dat ik ze live gezien heb dus alles er tussen alleen geluisterd op thuis installaties en koptelefoon. En dat is toch andere koek. En dat blijft leuk.

De storing was voor mij wel duidelijk.

Ik snap de opmerking over steeds “extremer” wel. Uiteindelijk vraag je je af wat er over blijft na al dit abstracter maken van electro als het ware.

Ik ben flink fan van autechre, inmiddels 3e x dat ik ze gezien heb. Ze hebben flink wat heel goede muziek gemaakt. Toch blijf ik met een dubbel gevoel zitten. Net zoals bij aphex twin lijkt autechre te 'radicaliseren': interessante muziek waarvan ik heel graag precies zou willen weten hoe ze het maken, maar het gaat steeds vaker over de top (weer meer effecten, weer meer geluiden, van alles steeds meer) waardoor het steeds lastiger wordt om er een touw aan vast te knopen. Bijzonder was ook de storing die plaatsvond. Waarvan ik aanvankelijk dacht dat autechre extreem en langdurig gebruik maakte van bitcrush, bleek het gewoon een storing te zijn waarna tijdelijk het concert werd stilgelegd. Leuke verwarring...
Herkenbaar en ik ervaar hetzelfde. Daarom voor mij ook de reden om deze keer geen kaartjes na te jagen. De laatste keer was ook al zodanig abstract dat het wel een hele belevenis was, maar ook weer zo vaag dat er weinig van blijft hangen, behalve de total darkness ervaring.
Ergens wel jammer, van mij mogen ze wel weer een keer een "classics" optreden geven.

Leuk te lezen dit, ik heb ze jaren geleden in de Tivoli gezien en toen waren ze al moeilijk te volgen. Ik heb de hele avond het gevoel gehad niet te weten waar de 1 zich bevond. Tegelijk was het zonder meer een indrukwekkende en unieke ervaring met overweldigend geluid dat volledig desorienteerde.

Back