Waarom kijken veel producers op DJ's neer?

Ok. DJ's zijn vaak wel mensen die geen problemen hebben met uppers en niet vies zijn van een drankje. Producers zijn misschien iets burgerlijker.. maar ook weer niet.

Ik vind dit topic verder maar weinig ruggegraad hebben. Een stelling waar je duizend kanten mee opkan en omgekeerd net zo waar is. Als er nu echt een structureel probleem was, ok.. laten we het uitpraten. Maar we komen hier zo niet echt tot de kern.. :D

Het is nu wel duidelijk dat jij ook geen hoge dunk hebt van DJ's en het maar al te graag rondbazuint. Goed topic dus want het is nergens voor nodig en naar mijn idee een vorm van nestbevuiling

Ik vind het gewoon een slecht topic en voornamelijk omdat er een probleem wordt gemaakt zonder tot de kern te komen wat het probleem nu eigenlijk is. Misschien ben ik hierdoor wat sarcastisch ja. Als ik dan probeer te relativeren dat Dj's onderling ook niet altijd even respectvol zijn..
Het is nu wel duidelijk dat jij ook geen hoge dunk hebt van DJ's en het maar al te graag rondbazuint.
Maar excuus daarvoor dan. Ik vroeg al eerder naar concrete voorbeelden, ik snap dat je dat niet wilt aanhalen. Maar als ik buiten dit topic iets ergens heb geroepen wat je hier aanhaalt. Doe maar een link of quote maar waar ik volgens jou minachting uit naar DJs. Ik ben me iig nergens bewust van maar dit zou al goed zijn als voorbeeld. Dan weten we misschien iets beter hoe we het 'neerkijken' moeten interpreteren. :)

Laatst gewijzigd:
@MacGyverGear het is natuurlijk niet te doen om het hele synthforum af te struinen naar voorbeelden.
Ik had er vanaf het begin al bijgezegd dat het niet alleen over het synthforum gaat maar dat ik in de tientallen jaren als dj het regelmatig heb ervaren.
Ik spreek dus uit eigen ervaring.

Maar als je een topic oninteressant vind kan je het toch gewoon negeren?

Laatst gewijzigd:
Wat dat neerkijken betreft, het is sowieso nergens voor nodig. Wat een ander doet hoef je niet op jezelf te betrekken. Die ander is iemand anders, niet jij of ik. Die ander doet wat hij of zij doet en jij of ik doen wat jij of ik doen.

Ik denk dat neerkijken voortkomt uit jaloezie, de gedachte dat een ander meer succes heeft met iets wat lijkt op wat jij doet maar dat is dus niet de reden waarom die ander succes heeft.

Die ander heeft succes omdat die er voor kiest om daar te staan en dat te doen en jij of ik kiezen daar niet voor.

@MacGyverGear het is natuurlijk niet te doen om het hele synthforum af te struinen naar voorbeelden.
Als je een topic oninteressant vind kan je het toch gewoon negeren?
Je generaileert een groep mensen die minachting zou hebben voor een andere groep. En vraagt respect namens deze groep. Prima. Maar hoe moet deze groep zich dan gedragen als niet duidelijk is waar het probleem ligt?

Ik heb de stelling nooit begrepen in de zin van dat ze mekaar nodig hebben: Producer kan een dj nodig hebben om zijn muziek te verspreiden en een dj heeft muziek nodig van de producer.

Je generaileert een groep mensen die minachting zou hebben voor een andere groep. En vraagt respect namens deze groep. Prima. Maar hoe moet deze groep zich dan gedragen als niet duidelijk is waar het probleem ligt?

Dat weet ik ook niet, ik signaleer het alleen en maak het bespreekbaar.
Ik denk dat alleen het benoemen en er over discuseren al helpt.

En ik generaliseer niet want ik heb niet gezegd dat 'alle' producers het doen.
Dat je er zo op reageert suggereer je ook wel een beetje dat je misschien een schoen aantrekt is die jou past.

Laatst gewijzigd:
Gewoon respecteren wat iemand doet. Als iemand gelukkig van plaatjes draaien dan wordt ook de wereld alleen maar beter van, ook al is het op micro niveau. Er zijn meer dan genoeg producers van een bedenkelijk niveau, maar ook die zouden het niet leuk vinden als op hen zou worden neergekeken.

Dat je er zo op reageert suggereer je ook wel een beetje dat je misschien een schoen aantrekt is die jou past.
Als ik na tig pagina's nog niet weet waar de spreekwoordelijke schoen precies wringt mag ik toch wat van dit topic vinden? Ik probeer het juist met wat grapjes te relativeren.. dat het er bij DJ's onderling ook niet altijd even respectvol aan toe gaat. Hardware vs Software discussie.. etc..

Verder moet je me echt maar ff quoten waar ik buiten dit topic iets heb geroepen wat kleinerend zou zijn naar DJ's. Graag zelfs. Ook voor de producers hier wel goed om op te attenderen wat je nu precies bedoeld. :)
Het is nu wel duidelijk dat jij ook geen hoge dunk hebt van DJ's en het maar al te graag rondbazuint.

@MacGyverGear Nee joh ga lekker je gang. Grapjes maken moet altijd kunnen vind ik.

Het is natuurlijk ook zo dat DJ's mensen zijn die hun kop boven het maaiveld uisteken.
Dan moet je er tegen kunnen dat er anderen zijn die iets van je vinden.
Soms is het ook gewoon jalouzie.
Ik heb me er nooit wat van aan getrokken, pas nu ik ermee gestopt ben lijk ik me er ineens aan te storen.
Zie het als een relaas van een vervallen DJ.

Ik laat het er verder bij.

Kift en afgunst zijn en er altijd.

Ik hoorde van de week een Nederlandse tennister op de radio, die helemaal gek werd van de damestoer. Speelsters gunden elkaar het licht in de ogen niet. Nu vormde ze met een andere speelster een padel-duo en had ze het plezier helemaal hervonden.

Wat mij betreft brengt omhoog- en neerkijken je nooit iets. Zoals de Osdorp Posse al rapte: "We zijn allemaal een doodgewone boerenlul, dus kom niet naar je toe met je flauwekul." En wat ik mezelf altijd voorhoud: je kunt het nooit iedereen naar de zin maken. Dus probeer ik daar zo weinig mogelijk energie in te stoppen. Je verandert de ander toch niet.

Soms is het gewoon lekker om effe azijn te pissen over dingen die je niet begrijpt. Vroeger deed je dat in het weekend in de kroeg. Als je dan genoeg op had, wist je toch niet meer waar het over ging en liep je uiteindelijk weg van je tegenstander....
Ik kijk overigens neer op elke DJ en producer. Gewoon omdat ik beter ben maar mijn marketingmachine niet...

Pas was ik nog bij Bax in Goes en zelf ben ik als Zeeuw allang niet meer zo`n gesloten oester daarom
had ik meer (op z`n Rotterdams) een babeltje met jan-en-alleman. En vroeg hoe ? . . DJ `s (die liepen er alleen maar)
Hoe je dj`s fysiek de show doen met al die bewegingen à là het hot-knop-syndroom en meer.
Nu wacht ik nog op een overdreven persiflage. Een complete dansnotatie, choreografie

Laatst gewijzigd:
Haha.. daarom dus kijken producers neer op DJ's :P

@MacGyverGear Nee joh ga lekker je gang. Grapjes maken moet altijd kunnen vind ik.

Het is natuurlijk ook zo dat DJ's mensen zijn die hun kop boven het maaiveld uisteken.
Dan moet je er tegen kunnen dat er anderen zijn die iets van je vinden.
Ik heb me er nooit wat van aan getrokken, pas nu ik ermee gestopt ben lijk ik me er ineens aan te storen.
Zie het als een relaas van een vervallen DJ.

Ik laat het er verder bij.
Ik zocht nog even in mijn berichtengeschiedenis hier en heb mezelf ook nergens op kunnen betrappen.. behalve dat ik zelf best wel veel liefde heb voor DJ spul. :okdan: Eigenlijk heb ik ook totaal niet de indruk dat het (hier) zo groot is als het wordt uitgemeten in je openingspost en titel.. maar ieder zijn belevingswereld.

Zag wel een flauw grapje gemaakt worden maar werd meteen gecorrigeerd.. En ook in dit topic had je zelf wel een mening over bepaalde DJ's.. dus ja.

Ik ben zelf niet zo heel veel met synths en produceren meer bezig eigenlijk. Laatste jaren heb ik mijn passie van vroeger, verlichting weer opgepikt en ik speel meer live. Ik post hier afentoe weleens een video met die DMX lampen maar snap dat er hier niet zoveel animo voor is. Misschien is het meer iets voor op een DJ forum? Geen idee of dat er is eigenlijk.
Ik speel ook gitaar en me ooit op een gitaarforum geregistreerd. Ook op een saxforum ingeschreven. Maar beiden zijn echt totaal uitgestorven. SF is een van de meestlevendige Nederlandstalige forums op muziekgebied met super behulpzame leden die heel veel kennis delen, ook op gebied van produceren. En dat was juist een beetje mijn probleem met de nogal confronterende titel. ;)

Er is ooit wel een topic geopend waar DJ's hun gedraaide sets kunnen posten.. Open - DJ- en live-sets, naast tracks en releases wellicht is dit een betere plek om eens wat te laten horen van jezelf.

Wat betreft DJen.. ik ben ook gewoon gearnut die alles wil proberen en natuurlijk is het ook een beetje interessant doenerij (hehe). Ding hieronder kocht ik voor mijn 54e verjaardag. Nooit volwassen worden.. :D Eerder had ik de kleine Denon Prime GO al gekocht.. Ik stuur er een computerprogramma mee aan. De code voor de skin op de touchscreen heb ik zelf gecustomised.. zo te gek wat er tegenwoordig allemaal beschikbaar is. :okdan:

20250721_225023.jpg

Laatst gewijzigd:
Back