Roland TR-1000 Rhythm Creator

tr-1000_top_gal.jpg

Voor de liefhebbers, u kunt zich inschrijven op de site ,

Last edited by a moderator:
Alu behuizing
digitaal (ACB, FM, Sampling)
Analoog filter / fx
Groovebox performance shizzle (resampling e.d.)

Dus eigenlijk een TR9-s 😁 en nog steeds niet de TR-909 analoge re issue waar iedereen op zit te wachten, maar wel 2k€ vragen 😂

Wordt er niet warm van, wel eindelijk geen AIRA design meer.

Beetje ondoorzichtige marketingpraat of het nu hybride analoog-digitaal is of gewoon digitaal met een hoop gelul er omheen. Als het helemaal digitaal is zou 2k wel erg fors zijn.
Ik ga voor digitaal met een hoop gelul er omheen.
Is helemaal niet erg, als hij maar lekker klinkt.

Alles is digitaal, maar met meerdere synthesevormen: pcm, fm, va.

Ik vermoed dat deze vooral qua I/O goed voorzien gaat zijn en verder de Integra van de drumbakken wordt met zoveel sounds.

Laat ons hopen dat er inderdaad eens echt iets nieuws komt want na 40 jaar techno hebben sommigen het gehoord

Voor wie nog niet door heeft wat hier analoog aan zou moeten zijn (is toch echt zichtbaar).
Hij heeft blijkbaar analoge effecten (weet niet hoeveel).
Ik vind dat wel een hele flauwe manier om hem dan deels analoog te noemen.
We zullen zien.....

Screenshot 2025-09-27 at 10.39.18.png

PS. als ik zie wat Roland de afgelopen 20 jaar heeft uitgebracht ben ik redelijk sceptisch.
Maar wie weet, misschien komen ze wel met een hele uitgebalanceerde en briljante set van functies.
De fader vind ik wel interessant. Dat was mijn favoriete functie op de Octatrack (en ook de enige geslaagde functie).

Als ik nog eens goed kijk is het een ietwat uitgebreidere TR8S. Dan snap ik echter de prijs niet.
2x de prijs van de TR8S zou nog acceptabel zijn, maar 4x de prijs...:?

Laatst gewijzigd:
Ik hoorde wat teasers in een andere draad hier op sf en de rimshot ging wel aardig over zijn nek, ik vond het indrukwekkend in ieder geval.

Lijkt me dat dit een hybride analoog - digitale drumbak is, ook gezien de prijs. Staat in de tekst dat de originele circuits weer gebruikt zijn.

Zou mooie ontwikkeling zijn, een aantal jaren geleden maakte Roland duidelijk dat ze niet zouden terugkeren naar analoog. Maar dat was nog onder de oude ceo.

Dat originele circuits slaat sinds jaar en dag bij Roland op dat ACB, wat de originele circuits zou nabootsen. Aangezien dat hier ook weer voorbij komt in de marketingbabbel lijkt het me sterk dat dat stuk over iets anders gaat. Zo te zien hebben ze gewoon een distortion-pedaaltje op de outputs gemonteerd, et voila. Analoog.

Ach overpriced zoals altijd en x aantal maanden prijsdaling zoals steeds. Dus kopen, proberen en dezelfde maand er weer uit, of jaartje wachten 2e hands net na de prijsdrop. Sttt niet verder vertellen

Ach overpriced zoals altijd en x aantal maanden prijsdaling zoals steeds. Dus kopen, proberen en dezelfde maand er weer uit, of jaartje wachten 2e hands net na de prijsdrop. Sttt niet verder vertellen
Zitten er eindelijk geen groene LEDs in, loop je nog te huilen.

Dat originele circuits slaat sinds jaar en dag bij Roland op dat ACB, wat de originele circuits zou nabootsen. Aangezien dat hier ook weer voorbij komt in de marketingbabbel lijkt het me sterk dat dat stuk over iets anders gaat. Zo te zien hebben ze gewoon een distortion-pedaaltje op de outputs gemonteerd, et voila. Analoog.

Hopelijk wel een Boss MT2 Metal Zone dan

• Duimpje
Duimpjes: 154
Plugin versie ervan of anders smeer maar in je haar.
(al is het maar een goede full blown editor en Audio over USB)
Ik denk 12-16 outs en dan kan je er gelijk een dikke soundconvertor bijkopen of IOs die dan ook zo 1000+ erbij zijn bij de aanschaf.

Back