Roland TR-1000 Rhythm Creator

tr-1000_top_gal.jpg

Voor de liefhebbers, u kunt zich inschrijven op de site ,

Last edited by a moderator:
Lijkt een beetje op een samenwerking met Elektron :P
Had ook een analog 4 x Tr8s vibe hierbij. Als ik nog niet voorzien was zou ik hier wel warm voor lopen…

hoe ik het op die folder las zou je toch denken dat er analoge 808 en 909 sounds op zitten.
anders is het wel net iets te gladde marketing praat.

het zal wel zo'n filter op de master zijn, nooit helemaal begrepen op een drumbak.

Ik snap niet dat die TR's een cultklassieker is geworden, dat mensen met een bakkes vol met kwijl naar zitten kijken.
Het zegt me niet zoveel, hoewel ik in mijn Roland periode thuis veel heb zitten klooien met de 808.Maar toen waren er niet zo veel drumdoosjes.
Ik heb de originelen nooit gehad, maar ik gebruik toch best vaak x0x geluiden via samples of mijn TR-6s. Op de een of andere manier past het bijna altijd lekker in de mix. De 707 en 909 hats zijn nog steeds de beste.

Als ik het goed inschat dan weten we maandag meer. Hij telt naar de 1000. Elke tel duurt ongeveer 5 seconden. Ik kwam ergens rond 08:30 - 09:30 maandag ochtend uit.
Een maandagochtend produkt?? :D Als Roland hier zou lezen wat er al verwacht en gedacht wordt, krijgen we nooit iets nieuws meer:beard:
Ik ga maar wat affermations doen dat het de nieuwe klassieker gaat worden...:mexico:

Wat het ook is, er wordt al 25 jaar geroepen, nee gesmeekt aan Roland om hun analoge klassiekers zoals de 303, 909, Juno en Jupiter in analoge versies te doen herleven en tot nog toe laten ze alleen maar digitale versies daarvan zien. Het zou mij enorm verbazen als deze TR1000 wel analoog zou zijn..

Laat ons hopen dat er inderdaad eens echt iets nieuws komt want na 40 jaar techno hebben sommigen het gehoord
Tja na 75 jaar rock en 250 jaar klassieke muziek heb ik het idd ook wel gehad met die violen en vooral die oversized elektrische buik-violen... Jezus! :D

Dat is net boven de 2k euro, TR9s xxxxxxl prijsje

Daar komt nog sales tax/btw bij.

En een subscription om helemaal Zen van te worden...

Voor die prijs heb je ook een Digitakt, RD6+RD8+RD9 en nog 500€ over voor een leuke FM synth...
(als FM ooit leuk zou kunnen zijn... tenzij het misschien een DX200 of BX700 is... of misschien een 2de hands Digitone).

Voor die prijs heb je ook een Digitakt, RD6+RD8+RD9 en nog 500€ over voor een leuke FM synth...
(als FM ooit leuk zou kunnen zijn... tenzij het misschien een DX200 of BX700 is... of misschien een 2de hands Digitone).
Voor dat bedrag kun je inderdaad een hoop rommel kopen.

Plugin versie ervan of anders smeer maar in je haar.
(al is het maar een goede full blown editor en Audio over USB)
Ik denk 12-16 outs en dan kan je er gelijk een dikke soundconvertor bijkopen of IOs die dan ook zo 1000+ erbij zijn bij de aanschaf.

De trend is juist toch juist meer audio over USB, ik denk dat de doelgroep die alles apart out wilt (hoe tof ook) op een mixert of direct in daw steeds kleiner wordt. En alles nieuw van roland doet toch ook audio over USB? Dan betaal je voor deze unit een behoorlijke meerprijs voor die aparte outs.

TR-8s heeft 8 analoge outputs + stereo en 11 outputs over usb. Zal hier ook wel op zitten dan.

Back