Roland TR-1000 Rhythm Creator

tr-1000_top_gal.jpg

Voor de liefhebbers, u kunt zich inschrijven op de site ,

Last edited by a moderator:
Lijkt me dat dit een hybride analoog - digitale drumbak is, ook gezien de prijs. Staat in de tekst dat de originele circuits weer gebruikt zijn.

Zou mooie ontwikkeling zijn, een aantal jaren geleden maakte Roland duidelijk dat ze niet zouden terugkeren naar analoog. Maar dat was nog onder de oude ceo.
Ik begrijp uit de tekst dat ze de originele circuits op basis via acb implementeren. Voor zover ik kan beoordelen is alleen een deel van de fx analoog.

Ik heb het nog eens gelezen en nu twijfel ik. Er staat re-created 808 en 909 en later acb voor 8x en 9x. Als dit inderdaad betekent dat hij letterlijk van alles wat aan board heeft, dan snap ik de prijs wat beter. Zou wel een unieke en coole move zijn van Roland. Mijn interesse is gewekt.

Dan blijft er natuurlijk wel de vraag hoe een moderne analoge 808 en 909 gaat klinken. Als een RD8 en RD8?

Beetje ondoorzichtige marketingpraat of het nu hybride analoog-digitaal is of gewoon digitaal met een hoop gelul er omheen. Als het helemaal digitaal is zou 2k wel erg fors zijn.
Inderdaad

Als ze echt de 808/909 circuits analoog hebben nagemaakt en er een bak ACB en digitale shizzelarij opmikken zou dit wel een hele interessante kunnen worden.

4 analoge voices boven op die ACB,Fm en stereo sampling zou gewoon de max geweest zijn.

Ik vind het een beetje vroeg afschrijven op een paar buzzwords en een gelekt plaatje. Eerst maar eens horen en zien wat er allemaal in zit en wat 'ie allemaal kan. Mijn interesse is wel gewekt in elk geval, ik vind het er in eerste instantie mooi uitzien en ben erg benieuwd.

Ze moeten gewoon niet zeggen of hij analoog of digitaal is of deels. Uiteindelijk gaat het toch om het geluid en wat je er mee kunt doen in verschillende set-ups?

Ik hoop dat je geen kits moet bijkopen... Of erger een abo nemen op zijn sounds.

@Nap maar zijn het nu rode, blauwe of gele leds? 8o) ik kan dat niet zien op zo'n zwart wit plaatje.
Ik beloof plechtig dat ik geen comment meer in dit draadje ga schrijven, tenzij 'ik heb m besteld' :engel:

Ik snap niet dat die TR's een cultklassieker is geworden, dat mensen met een bakkes vol met kwijl naar zitten kijken.
Het zegt me niet zoveel, hoewel ik in mijn Roland periode thuis veel heb zitten klooien met de 808.Maar toen waren er niet zo veel drumdoosjes.

Back