Roland TR-1000 Rhythm Creator

tr-1000_top_gal.jpg

Voor de liefhebbers, u kunt zich inschrijven op de site ,

Last edited by a moderator:
Heel aardig dat je me probeert te helpen. Dank je wel!

Als ik beide MIDI-kabels verbindt met de TR-1000, de monitoring in mijn MIDI Monitor van de Sync Port van de XT uitzet, gaat de knipperende LED onder MIDI-poort 5 IN constant aan en branden alle LEDs onder MIDI OUT van de XT ook constant. De TR-1000 speelt heel snel. Mocht je de output van de MIDI Monitor willen, die geeft nu aan dat er een constante stroom Note On en Note Offs gegenereerd wordt, tot ik de kabel naar de MIDI OUT 1 van de TR-1000 weer los haal.

Bekijk bijlage 3875720
Lijkt erop dat je een midi loop hebt. Heb je in de TR-1000 settings Soft thru niet toevallig per ongeluk aan staan?

Voor 9-09 dag is er update 1.22!

Wederom een nieuw versienummer wegens (onduidelijke) administratieve redenen zonder features of fixes.

throw the dog a bone

Hier aan afbladderend knopje en daar baal ik van!
Zou het nu zijn dat ik hem 24/7 gebruik met handschoenen van schuurpapier dan zou ik het nog een soort van snappen, maar door ziekte en revalidatie van mijn partner heb ik hem nog amper aangeraakt.

tempImagebjcmXJ.png

Oh, da's wel heel slecht en niet des Rolands. Ik had afbladderende verf op de behuizing van mijn Erica Perkons, daar hebben ze toen een gratis nieuwe behuizing voor gestuurd. Neem aan dat dit ook wel binnen garantie valt. Hopelijk is dit geen probleem op alle units, dit is de eerste keer dat ik er iets van zie/hoor. Ik ga niet aan mijn eigen exemplaar pulken om te testen tho.

Hier heb je geluk dat Roland een reputatie en eergevoel heeft, dat is inderdaad absoluut niet des rolands. Zelfs een Boss Dr Rhythm die al bijna een halve eeuw goed gebruikt is bladdert niet af. Even retourtje Westerlo doen.

is een bekend probleem, moet terug en ze leggen er nieuwe knoppen matten in.

Na wat rondkijken zie ik inderdaad meerdere klachten hierover.

In eerste instantie was ik geneigd te denken: "Het is maar een knopje, get over it!", maar ik ken mezelf...hik blijf me daar onderhuids aan ergeren en ga ik spijt van krijgen als ik er niet iets mee doe.
Eerst maar contact opnemen met de leverancier.

Daarnaast is het weer een dingetje als je hem ooit wilt verkopen, dus ik zou het ook zeker (laten) fixen. Ik zal vanavond ook eens kritisch naar mijn exemplaar kijken als het inderdaad een bekend probleem is.

Ja is idd een bekend probleem en kans is groot dat als er 1 begint, er meer zullen volgen.

Gelukkig handelt Roland het netjes af en lijken niet alle units het probleem te hebben, al kunnen ze ook nog niet zeggen adhv het serienummer welke units het wel of niet hebben. Gewoon even Roland contacten, komt goed.

Wel balen natuurlijk…

Mijne (1e batch) heeft gelukkig nog nergens last van, maar heb hem ook nog maar weinig gebruikt ivm tijdgebrek..

Back