Was vroeger alles beter?

Het grappigste vind ik de mening over festivals van mensen die al twintig jaar niet naar een festival zijn geweest, maar wel precies kunnen benoemen wat er allemaal niet goed aan is.

"Bah, ik ken helemaal niemand van die lineup"
JA, OMDAT JE NOG STEEDS DEZELFDE PLAYLIST HEBT ALS IN 2006.
Pukkelpop is heel veel NL talig, laat ik nu bijna altijd daar niks mee hebben... Zelfs mijn 25 - 30 jaar jongere collega's luisteren radio Nostalgie ipv studio brussel (de festival zender, die pukkelpop deels uitzendt), want ze hebben een hekel aan dat NL talig. De wereld lijkt echt naar de kloten ja.
Mijn 20 jarige stiefdochter ging naar pukkelpop voor Bazart. Dan denk ik 'Djeezus fuck me'
Ik zet stu bru op op t werk, als ik terug binnen kom, staat ie op Nostalgie. En dan zeg ik hardop 'weer Dire Straits? Ik ben geen 72 hé, mijn pa luistert daar naar' - ik heb dat 25 jaar moeten draaien als DJ en hoef het nooit meer te horen, al die cliché top 1000 nummers, voor 80% van die lijst, zit ik ermee overvol.
Mijn laatste aankoop platen, kende Siri niet en ik kon de plaat of uitvoerder niet eens lezen, en weet niet welke taal het is, maar het is recent spul. Maar je moet verdomd DIEP graven. Niet erg, maar kost uiteraard wel moed en tijd.

Verschrikkelijk al die mensen die de hele tijd aan het filmen zijn
Ik vind dat filmen nog niet eens het ergste, Dat kan ik ergens nog begrijpen als mensen denken dat ze dan iets van het optreden mee naar huis nemen
Maar dat geouwehoer tijdens concerten wordt wmb steeds erger. Overal wordt doorheen gepraat en als het volume omhoog gaat dan ga je gewoon lekker tegen elkaar schreeuwen.
Ik kan niet begrijpen dat je (veel) geld uitgeeft om naar een concert, festival of dj set te gaan om daar dan eens de hele tijd met je maten doorheen te lullen, soms met de rug naar het podium.
Ga dan lekker naar een café en verpest het niet voor anderen die voor de muziek gaan.

Maar dat geouwehoer tijdens concerten wordt wmb steeds erger. Overal wordt doorheen gepraat en als het volume omhoog gaat dan ga je gewoon lekker tegen elkaar schreeuwen.
Ik kan niet begrijpen dat je (veel) geld uitgeeft om naar een concert, festival of dj set te gaan om daar dan eens de hele tijd met je maten doorheen te lullen, soms met de rug naar het podium.
Dat vind ik ook op afstand het meest hinderlijk inderdaad.

Ik vind dat filmen nog niet eens het ergste, Dat kan ik ergens nog begrijpen als mensen denken dat ze dan iets van het optreden mee naar huis nemen
Ga dan lekker naar een café en verpest het niet voor anderen die voor de muziek gaan.
Dat was jij toch niet hè?! Die met Kraftwerk in de afas naar me toe kwam en vroeg of ik m’n muil Kon houden?! Weet je wel wat een kaartje kost? (Nee, lang geleden besteld, boeit me niet want ik ben geen arme pauper, en waar bemoei je je mee, flikkert op Mafkees!)

Als ik aan de bar sta, een biertje te halen en ff te drinken, vind ik dat ik het recht heb om te ouwehoeren. Sowieso wel, maar aan de bar helemaal…ga met je hoofd in een box staan als je anderen niet wilt horen ;)

Of blijf thuis! En zet een cd op… of een cassettebandje, of fucking 78 toerenplaat van mijn part;)

Ja, sta je aan de bar wat te zwetsen, vragen of je stil kan zijn want “het is ons liedje”. HAHAHAHAHA.
Maar inderdaad, als je dan half vooraan naar je helden staat te kijken en er staat dan ern stel lullo’s of mutsen te kwekken… dan gaat er wel eens een “Oh pardon” schopje tegen een enkel.

Dat was jij toch niet hè?! Die met Kraftwerk in de afas naar me toe kwam en vroeg of ik m’n muil Kon houden?! Weet je wel wat een kaartje kost? (Nee, lang geleden besteld, boeit me niet want ik ben geen arme pauper, en waar bemoei je je mee, flikkert op Mafkees!)

Als ik aan de bar sta, een biertje te halen en ff te drinken, vind ik dat ik het recht heb om te ouwehoeren. Sowieso wel, maar aan de bar helemaal…ga met je hoofd in een box staan als je anderen niet wilt horen ;)

Of blijf thuis! En zet een cd op… of een cassettebandje, of fucking 78 toerenplaat van mijn part;)

Moet je popcorn op of zo? Pure uitlokking dit :D

mensen die meezingen of vol enthousiasme reageren.. dat is idd beter dan mensen die door de muziek heenpraten maar produceert toch wel een tandje meer herrie :D

Dan heb ik het recht een biertje in je nek te gieten. Vind ik.
Ik houd altijd wel van een frisse kletser in m’n nek! Of is dit dan een schuimkraag?

het maakt natuurlijk ook wel uit of je in het concertgebouw zit of in paradiso

het maakt natuurlijk ook wel uit of je in het concertgebouw zit of in paradiso

Vind ik niet. Als een artiest zijn best doet en jij staat op de eerste rij te brallen over je nieuwe dakkapel ben je wat mij betreft een l*l. Ik trek dat echt niet. En ik snap het ook niet, want waarom zou je een concertkaartje kopen om vervolgens over niks te wauwelen? 🥴 Ga dan lekker in de foyer staan.

Laatst gewijzigd:
Vind ik niet. Als een artiest zijn best doet en jij staat op de eerste rij te brallen over je nieuwe dakkapel ben je wat mij betreft een l*l. Ik trek dat echt niet. En ik snap het ook niet, want waarom zou je een concertkaartje kopen om vervolgens over niks te wauwelen? 🥴 Ga dan lekker in de foyer staan.
Ja, dat je af en toe eens iets tegen elkaar zegt lijkt me geen issue, maar van die vriendengroepen die het hele concert gebruiken om uitgebreid bij te praten, ga dan lekker op de gang staan ofzo. Hoef je ook niet zo te schreeuwen. Het is onbeschoft naar de band en naar de andere bezoekers.

1788180054453.png

Dit doet me weer terugdenken aan dat groepje frisse meiden die tijdens een Sinead O Connor optreden heel de tijd tegen elkaar aan het kakelen waren: "wat staat het stil he! Ja zo stil! Ja ik kan haar echt moeilijk verstaan! Inderdaad ja!" Hou dan misschien even JE BEK! Dank u.

Ja, dat je af en toe eens iets tegen elkaar zegt lijkt me geen issue, maar van die vriendengroepen die het hele concert gebruiken om uitgebreid bij te praten, ga dan lekker op de gang staan ofzo. Hoef je ook niet zo te schreeuwen. Het is onbeschoft naar de band en naar de andere bezoekers.

Bekijk bijlage 3876076
Snap ik ook niet, je hoort elkaar amper. Dan kan je daar beter een Begrafenis voor misbruiken.

Back