MTV vanaf de eerste dag.

Geen Party Zone :frons:
Zijn dat die uitzendingen met housemuziek, en van die psychedelische beelden? Dat was super toen! 🤟🤟🤟

jaaaaa, super dit!

Ik vond MTV-Mash echt heel cool. Een uur met daarin mash-ups die de genre-hokjesgeest van die tijd goed wisten te doorbreken. De mash-up subcultuur leeft online (en in Berlijn en LA) trouwens nog steeds voort. De meest impactvolle kruisbestuiving uit de MTV-mash koker is het vrij geniale Numb/Encore. Fingers crossed dat ze het nog toevoegen aan deze site!

Volgens mij nog tot iets later in de nacht zelfs. Met vierkante ogen na het stappen nog even een uurtje Chill Out Zone meepakken :biertje:
Ja, dat waren nog eens tijden. Party Zone en Chill Out Zone met lekkere spacy tracks en vaak ook vette videoclips met voor die tijd hele dikke computeranimaties. X-Mix, Future Sound of London, soms zelfs live optredens van acts als Orbital in de studio. Zo jammer dat MTV verwaterd is tot een reality TV onzin kanaal.

Ja, dat waren nog eens tijden. Party Zone en Chill Out Zone met lekkere spacy tracks en vaak ook vette videoclips met voor die tijd hele dikke computeranimaties. X-Mix, Future Sound of London, soms zelfs live optredens van acts als Orbital in de studio. Zo jammer dat MTV verwaterd is tot een reality TV onzin kanaal.
Party Zone heb ik niet heel veel naar gekeken. De muziek vond ik veelal te matig en die Simone Angel vond ik enorm irritant ook. Maar zo heel af en toe hadden ze wel leuke items. Dat interview met Aphex Twin en z'n dansende beren was leuk. Heb ik nog ergens op een videoband liggen, maar staat natuurlijk ook gewoon op YT tegenwoordig.

Dit is echt leuk, maar enorm jammer dat de programma's er niet bij zitten. Ik droom er van dat er een mogelijkheid zou zijn om alles van TMF terug te kijken. Een of meerdere Youtube channels waar al die programma's weer op te zien zijn, inclusief clips en reclame. Van Sylvana's Soul, naar TMF the Pitch tot aan TMF Hakkuh en alles wat er tussen in zit. Maar ja, dat zal met rechten te maken hebben dat dat niet kan? Ik snap dat nooit; het zou toch juist top zijn als je dat weer kunt bekijken? Waarom zouden rechthebbenden dat niet willen? Hetzelfde zou ik overigens willen met alle oude Peter R de Vries afleveringen.. Hoe tofff..

Het is ook maar de vraag wat er bewaard is gebleven. Lang niet alles dat ooit op TV is uitgezonden is ook opgenomen en gearchiveerd. En veel oude TV staat op oude (analoge) dragers die niet zomaar even snel te digitaliseren zijn, dus dat kost veel tijd en geld om uit te zoeken, om te zetten en up te loaden. Sommige zenders bestaan al jaren niet meer dus dan is helemaal de vraag waar het oude materiaal gebleven is.

7925.jpg

Zal me altijd bijblijven :D

Cheers,
Exo. :mega:

Back