Nightly Build
Go for what you know
Vers van de pers een uptempo funky house rollertje gemaakt:
Eigenlijk is dit wat ik het liefste maak.
Ik hoor graag reacties!
Eigenlijk is dit wat ik het liefste maak.
Ik hoor graag reacties!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

bijna standaard
Ja, dat is super frustrerend – en helaas heel herkenbaar bij veel producers op SoundCloud. Het platform gebruikt een geautomatiseerd Content ID-systeem (vergelijkbaar met YouTube) dat uploads scant tegen een database van copyrighted tracks. Het is bedoeld om piraterij tegen te gaan, maar het heeft een hoog risico op false positives: het matcht soms royalty-free samples, eigen werk, of totaal niet-gerelateerde audio gewoon verkeerd.
Uit recente discussies (op Reddit, forums en SoundCloud's eigen help-pagina's) blijkt dat dit probleem niet kleiner wordt – het gebeurt regelmatig met tracks die alleen legitieme samples gebruiken (zoals van Splice, Leviathan, of andere royalty-free packs). Vooral bij elektronische muziek met prominente drums, synths of loops triggert het systeem vaak ten onrechte, omdat het algoritme niet perfect onderscheid maakt tussen "match" en "origineel werk".
Goed dat je het al hebt aangevochten (dispute ingediend via SoundCloud – Listen to free music and podcasts on SoundCloud). Tips voor een snellere/succesvollere afhandeling:
- Voeg zoveel mogelijk bewijs toe:
- Screenshots van je project (bijv. FL Studio arrangeer/view met de gebruikte VST's/samples).
- Licentie-bewijs van de royalty-free packs (receipt van Splice, Leviathan, etc., of de pack-naam + "royalty-free" vermelden).
- Uitleg dat het misidentified is ("track was misidentified and blocked for matching something else" – dat is een geldige reden volgens SoundCloud's eigen lijst).
- Vermijd redenen zoals "het is maar een klein stukje" of "ik verdien er niks aan" – die zijn officieel invalid en worden afgewezen.
- Als het vaak gebeurt: overweeg je tracks iets te bewerken vóór upload (pitch shift een sample lichtjes, EQ aanpassen, reverb toevoegen) om de fingerprint te veranderen – veel producers doen dat als workaround tegen het algoritme.
- Alternatief: upload eerst privé of met een ander account testen, of gebruik platforms zoals Bandcamp, YouTube (met manual claim check) of zelfs je eigen site/blog als tijdelijke host.
Hopelijk komt-ie snel weer online – meestal duurt een dispute-review een paar dagen tot een week, afhankelijk van hoe druk ze het hebben. Als het te lang duurt, kun je follow-up via support@support.soundcloud.com (maar wees specifiek en beleefd).

Je zal het maar moeten bassen live![]()
Lekkere track!
Hahahahahahahahaha.@Montfrooij ik denk dat de rapper het dan ook nietn makkelijk gaat krijgen
Uitdaginkje
Ik heb het ook altijd te doen met die jungle / drum & bass drummers die live amenbreaks moeten drummen
Dank![]()
Lekker. Melancholische lady hear me tonight achtige vibes.
Enigszins OT, produceer jij full time of moet je ook nog iets anders doen voor de kost?
Lekkere track
ik vind de clap wel veel te hard, verder mogen de drums nog wel wat variatie, repper is lekker. Dus zeker potentie.
Je zal het maar moeten bassen live![]()
Ghost kicks, meer variatie met rides, nog een percussie laagje etc.
Waar staat de nieuwe?Heb wat stops ingevoed in de bas.. ging wel heel erg de hele tijd maar door.