Bang Harder [Funky House]

Graag even jullie aandacht voor het volgende:
Deze song heeft een extra dimensie gekregen.. namelijk in de vorm van een arp die zowat de hele song meespeelt.

Ik had deze bij verschillende labels aangeboden zonder succes wat ik niet had verwacht.
Eén label reageerde en zei dat ze vonden dat er iets miste.
Toen ben ik op dit idee gekomen.

Graag hoor ik jullie bevindingen hierover:

(zelfde link als openingspost)

Leuke track, ik krijg er een zomerse feestje bij een strandtent cocktail in de hand vibe bij. Klinkt strak.

Vind het arpje wel leuk. Misschien zelfde idee, ander soort sound? Ik weet niet. Of toch wat percussie.

Misschien de open HH wat luid bij de break rond vier minuten.

@jando dank voor je input.

Ik voel hem niet meer dus tijd om hem op de plank te leggen (of in de la zo je wil).
Kan zomaar zijn dat ik hem over een half jaar weer eens luister en dan een eureka moment heb.
Maar misschien ook niet.

Gewoon weer op naar de volgende!

Klinkt heel chill dit! Mix netjes in balans. Leuke stukken. Beetje een oldschool feeling ook. Jaren 90/00 vibes. Zal het prima doen in een leuk zomertentje :P

Dank @Dozart ik denk gewoon dat ik nu te lang bezig ben geweest met deze track.
Ik hoor de potentie er wel in maar ben de richting kwijt.

Dank @Dozart ik denk gewoon dat ik nu te lang bezig ben geweest met deze track.
Ik hoor de potentie er wel in maar ben de richting kwijt.
Maar zoals ie nu is, issie gewoon prima toch? Klinkt gewoon AF! Dus, hup, volgende track!

Maar zoals ie nu is, issie gewoon prima toch? Klinkt gewoon AF! Dus, hup, volgende track!

Misschien is het waar en moet ik gewoon wennen aan het nieuwe element omdat ik de track zo vaak zonder dat elelent heb gehoord.

Maar iets zit me niet lekker en weet niet wat het is.
Het beste is om dan gewoon met een nieuwe track te beginnen en als die klaar is weer eens terug te luisteren.
Vaak hoor ik dan direct at er moet gebeuren.

Misschien is het waar en moet ik gewoon wennen aan het nieuwe element omdat ik de track zo vaak zonder dat elelent heb gehoord.

Maar iets zit me niet lekker en weet niet wat het is.
Het beste is om dan gewoon met een nieuwe track te beginnen en als die klaar is weer eens terug te luisteren.
Vaak hoor ik dan direct at er moet gebeuren.
Wat is dat nieuwe element en waar begint ie?

Wat is dat nieuwe element en waar begint ie?

Het is de arpeggio. Te horen direct aan het begin en loopt zowat de hele track door.
behoorlijk dominant dus en ook een extra melodielijn.

Ik had hem eerst wat op de achtergrond gezet maar nu staat hij fier overeind in de track.

In het begin: prima. Bij 1:35 ook prima. Alleen je doet daar een toonwisseling met die arp. Dat matcht niet met de rest. Dan gaat de arp egotrippen ipv in dienst staan van de track. Ik zou 'm vooral de rol van hypnotisch, subtiel element aanmeten. Zou 'm vooral tot 1:41 in 1 toon houden. En dan kan die op 1:45 wel naar die hogere toon gaan. Dan je zeg maar 8 bar 1 toon doet, en de volgende 8 bar die toon bij toonwisseling, volgende 8 bar weer 1 toon etc. dat patroon. Is een optie iig...

Maar idd, blijf niet te lang en te veel in één track hangen. Er komt een moment dat je dan idd de draad van het oorspronkelijke idee kwijt raakt, en je de track gaat verneuken met edits. Been there, done that many times :D

@Dozart Ik had het inmiddels al helemaal mee gehad met deze track waar ik al zo lang mee bezig was maar ik heb dit toch maar gedaan want baat het niet dan schaadt het niet. Maar potverdorie zeg.. het is echt een hele verbetering en ik denk dat het de aanpassing is die deze track nodig had. Wauw. Dank voor jouw input en het meedenken. Of het hem ook echt gaat worden zo weet ik nog niet maar in elk geval is het element waar ik me aan stoorde er nu uit. Hier het resultaat.

Laatst gewijzigd:
@Dozart Ik had het inmiddels al helemaal mee gehad met deze track waar ik al zo lang mee bezig was maar ik heb dit toch maar gedaan want baat het niet dan schaadt het niet. Maar potverdorie zeg.. het is echt een hele verbetering en ik denk dat het de aanpassing is die deze track nodig had. Wauw. Dank voor jouw input en het meedenken. Of het hem ook echt gaat worden zo weet ik nog niet maar in elk geval is het element waar ik me aan stoorde er nu uit. Hier het resultaat.

Yes! This is IT. 8)
Nu niets meer aan doen. Loslaten die hap. Next!

Back