Look Mum No Computer naar Eurovisie songfestival

Zeker ook omdat het helemaal niet gaat om de muziek...

Dat dacht ik dus ook lang, maar daar kwam ik op terug. Er zit veel pulp tussen, maar ook echt goede en slimme nummers. Gemaakt door ervaren producers, muzikanten en tekstschrijvers die echt wat kunnen en weten wat ze doen. Als je alle hysterie en gekke pakjes even wegdenkt 😊

Ik vind het juist altijd wel leuk om te horen waar de verschillende landen mee komen, vooral als ze ook in hun eigen taal zingen. Er zit veel bagger tussen, maar toch zit er bijna ieder jaar wel wat bij dat ook na Eurovisie nog wel eens mijn playlists haalt. Verder gewoon lekkere domme feel-good TV (al is dat de afgelopen edities vanwege al het politieke gedoe wel wat minder geworden).

Dat dacht ik dus ook lang, maar daar kwam ik op terug. Er zit veel pulp tussen, maar ook echt goede en slimme nummers. Gemaakt door ervaren producers, muzikanten en tekstschrijvers die echt wat kunnen en weten wat ze doen. Als je alle hysterie en gekke pakjes even wegdenkt 😊
nee, bij dit gedoe komt al het fout van dit wereldje samen.
ervaren producers, muzikanten en tekstschrijvers die echt wat kunnen en weten wat ze doen, zegt niets over goed en slim.
een bal van hijgende marketeers en voyeuristische boeren (en burgers)

Dat dacht ik dus ook lang, maar daar kwam ik op terug. Er zit veel pulp tussen, maar ook echt goede en slimme nummers. Gemaakt door ervaren producers, muzikanten en tekstschrijvers die echt wat kunnen en weten wat ze doen. Als je alle hysterie en gekke pakjes even wegdenkt
Dat doet me ineens denken aan mijn MKS80. Daar was ik jaren geleden al een tijd naar op zoek. Liever eentje uit Europa dan uit de VS, vond ik. Uiteindelijk kwam ik er eentje tegen in Kroatie via Ebay. Contact met de verkoper gezocht en het bleek ene Boris Durdevic te zijn. Ik kende hem ook niet maar het voordeel was dat Google me vertelde dat hij de nummer één producer van z'n land was. Hij had ondere andere een soort Snap achtige act waar hij voor schreef maar ook al een paar jaar vaste leverancier voor de Eurovisiesongfestivalinschrijving voor zijn land. Dat schepte vertrouwen. Hij vertelde mij dat het apparaat het jaar ervoor was nagelopen en gerecapped (ik kocht het in 2008, meen ik). Twee jaar terug naar Artefacts gebracht voor wat klein onderhoud. Daar bleek dat er eigenlijk niet veel aan was gedaan. Bij Maarten uiteindelijk wel alles laten recappen maar ik weet nu in ieder geval dat ik Boris niet op z'n blauwe ogen moet geloven.

ervaren producers, muzikanten en tekstschrijvers die echt wat kunnen en weten wat ze doen, zegt niets over goed en slim.
een bal van hijgende marketeers en voyeuristische boeren (en burgers)
Het is maar een liedjesshow/wedstrijd... je hoeft niet te kijken.

Loop een willekeurige supermarkt binnen. Daar verkopen ze heel veel ongezonde troep, om er zelf beter van te worden. Ik zou bijna zeggen: daar komt al het fout van dit wereldje samen. Maar... ze verkopen ook prima alternatieven. Soms moet je even zoeken, maar ze zijn er echt.

Het songfestival staat bij mij al tientallen jaren garant voor een lange avond klagen.
Met heel soms gunstige uitzonderingen zoals Salvador Sobral of Barbara Pravi (wat een verschil met de kitscherige imitatie van Emma Kok).

En Joost Klein natuurlijk! :D

Misschien voor belgie, urbanus sturen ? Die is tenminste wel leuk, kan een paar grappen tussendoor vertellen.

Misschien voor belgie, urbanus sturen ? Die is tenminste wel leuk, kan een paar grappen tussendoor vertellen.
Urbanus is zijn carrière begonnen als zanger, maar toen hij merkte dat hij meer succes had met zijn bindteksten, heeft hij de focus wat verlegd.

Dit comment:
IMG_6995.jpeg

😄

Back