Look Mum No Computer naar Eurovisie songfestival

Ik vind er geen reet aan, had gehoopt op iets afwijkenders. Dit is gewoon standaard Eurovisie trash en dan niet eens met een catchy hook of andere oorwurm toestand die je dagen later nog neuriet zoals bij goede songfestival nummers.

Ik had inderdaad ook wat meer verwacht van het nummer, Nap. Een keytar-solo of een stukje tweestemmig met een furby ofzo. Of misschien een stukje live loopen met tape? Er ligt genoeg moois in z'n museum om wat unieks te laten horen aan het eurovisie publiek. Misschien omdat we al best bekend zijn met Sam's werk dat het allemaal een beetje veilig en gecalculeerd voelt?

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Het enige interessante aan Eurovisie is de kwintsprong van hun tune (Te Deum van Charpentier). Zoals het Wilhelmus of "Zie ginds komt" voor de kwartsprong is. Iets anders is bij mij nooit blijven hangen.

Scooter maar dan zonder riff. Ik mis daardoor ook wel iets wat me ertoe zou aanzetten nog een tweede keer te luisteren. Wat ik bij andere nummers van hem wel doe. En de tekst is inhoudelijk ook nul, weerom iets wat bij andere nummers van hem vaak toch beter zit.

Goed om te zien dat de BBC blijkbaar nog voor een miljard euro aan oude PVM monitors heeft staan.

Allemachtig, wat een terreur. Je zou maar de hele dag naar dat kutnummer met dat kutgeluid en die engelse eikel moeten luisteren tijdens repetities.

Hola.
Ik ben er klaar mee.
Ik kijk ook niet meer.
Vreselijk om aan te horen.
Het zal ook wel geen lang leven meer hebben.
Groeten van andreos

Ik had inderdaad ook wat meer verwacht van het nummer, Nap. Een keytar-solo of een stukje tweestemmig met een furby ofzo. Of misschien een stukje live loopen met tape? Er ligt genoeg moois in z'n museum om wat unieks te laten horen aan het eurovisie publiek. Misschien omdat we al best bekend zijn met Sam's werk dat het allemaal een beetje veilig en gecalculeerd voelt?
Ja, ik had inderdaad gehoopt op iets als een performance met een custom instrument of een rare installatie met bijzondere geluidsmanipulatie en visueel interessante elementen. Dit is gewoon een standaard songfestival nummer met wat meer maar weinig verrassende synth sounds.

Jammer, was de ideale kans geweest om het Songfestival nog eens goed te trollen, net als Telex destijds deed. Met een braaf nummertje als dit gaat de Synth-punk attitude behoorlijk de mist in.

Ook wel heel zeldzaam zo'n polyfone Multimoog, of was dat een prototype :dubbel:

Back