klinkske
boeketje voor de vrouw
Als ik geen pro one (budget) had probeerde ik zeker die fourm!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
op de oberheim suggesties na waar hij niet van was zijn wat ik zo lees de meeste suggesties aardig in de buurt van wat hij zoektZijn we al op het punt aangeland dat iedereen de vragen/wensen van TS overslaat en gewoon zijn eigen favorieten gaat noemen?

Oh dat heeft toch juist z'n charme? Leuk om te zien waar mensen warm van worden. En ik filter heus wel hoor (misschien niet op 24 db, maar dan toch wel minstens op 12 db![]()
Oh maar dat zoet het zeker. Hele leuke opties voorbij zien komen waar ik geen weet van hadHet moet natuurlijk wel bij jou gaan resoneren.

Er staat er eentje op MP.Ja die stond vroeger bovenaan op m'n verlanglijst. Er is een demo van die WC gast (of hoe die ook heet) die zeer intrigerend was. Nooit tegengekomen helaas.You are very lucky sir.
15 jaar geleden was ik hier direct op gedoken. Maar nee, vintage gear inmiddels helemaal afgezworen (zoals genoemd veel reparaties gehad ermee).Er staat er eentje op MP.

Als ik dit zo lees, zou ook net als een aantal aanderen als suggereren, ook een Korg Prologue 16 in overweging nemen. Ten aanzien van je uitvraag lijkt deze aan diverse criteria te voldoen:Flagship analoge bakken
M’n 2 doelen zijn:
1. Analoge / levendige / romige / agressieve synth sounds in de studio erbij die je met VSTs moeilijk kan evenaren en die je live kan tweaken (filter sliders e.d.). Het analoge karakter is hierin een must.
2. Lekker presets pielen / sound designen met filters, oscs, oftewel met je vingertjes heerlijk op een echte synth.Want op een scherm is dat maar niks.
Meerdere kleine synths i.p.v. één flagship?
Verder denken. Wat als ik in plaats van één groot flagship, meerdere kleine analoge synths aanschaf, allen met een net iets ander karakter? (romig, warm, metalig, agressief, gnarly, gritty, etc) Die zouden dan qua sound elkaar moeten aanvullen voor een optimaal toon bereik.
Ik kom nu tot de volgende drie als setje:
• Minikorg 700sm: rauwer analoog dan dit wordt het niet. Goed voor synthpop. Kan ook heerlijk agressief. Wel enkel monofoon. Ooit heb ik de vintage Korg 770 gehad en die was bloedmooi.
• Moog Minitaur: Hele mooie romige analoge Moog sound, enkel voor bassen. Monofoon. Wel met een app erbij als je presets wil storen of dieper in de sound wil duiken. Da’s ietwat meh
• Dreadbox Artemis: Analoge polyfonie. Bloedmooi duister karakter. Menuutjes op dat mini schermpje zien er wel wat pielerig uit.