Nieuwe Boards of Canada incoming?

Ik vind het semi-spitsvondige van Spinvis juist vaak irritant cabaretachtig en krijg er een beetje een Vara gevoel bij. Smalfilm vond ik leuk maar daarna was ik er ook wel klaar mee.

Ow wow, eindelijk ook iemand die niet helemaal idolaat is van Spinvis... Ik vind het helemaal niets. Ik vind zijn stem niet mooi, de teksten komen heel pretentieus op mij over.

BoC daarentegen: heerlijk! Maar ik moet wel toegeven dat ik het niet altijd kan luisteren, maar soms wel echt naar kan snakken.

Zojuist Geogaddi maar weer eens opgezet. Heerlijk!

Ik ben heel benieuwd naar nieuw materiaal, want de laatste twee albums vond ik wat minder.

Ow wow, eindelijk ook iemand die niet helemaal idolaat is van Spinvis... Ik vind het helemaal niets. Ik vind zijn stem niet mooi, de teksten komen heel pretentieus op mij over.
Nooit geluistert, gisteren aangezet en erg tof.

Hier met Simon Vinkenoog.
Die heb ik in de Paradiso ontmoet toen we daar optraden.
Toen zei hij "Tim in de muziek kan je geen fouten maken". wat een wijsheid :-)

Boc vind ik echt tof, maar er zitten idd ook best een hoop knullige old scool triphop tracks tussen.
En let wel dat B.O.C, dit soort lofi echt als 1 van de eerste maakte.
En dit soort tracks daarna vele generaties van lofi hebben geinspireerd.

Boards of Canada - Inferno - 29 mei

1776868522790.png

• Introit - 0:36
  • Prophecy At 1420 MHz - 5:04
  • Hydrogen Helium Lithium Leviathan - 4:44
  • Age Of Capricorn - 3:52
  • Father And Son - 3:24
  • Somewhere Right Now In The Future - 2:26
  • Naraka - 5:01
  • Acts Of Magic - 1:18
  • Memory Death - 2:37
  • The Word Becomes Flesh - 5:20
  • Into The Magic Land - 4:35
  • Blood In The Labyrinth - 4:55
  • Deep Time - 3:18
  • All Reason Departs - 6:14
  • Arena Americanada - 5:22
  • The Process - 3:01
  • You Retreat In Time And Space - 5:25
  • I Saw Through Platonia - 2:39

Maar besteld :dj:
Idem. Had de rode eerst in mijn mandje maar bij het afrekenen was die uitverkocht, toen maar de 'normale' gekocht. Heb alles op elpee van ze dus deze kon er ook wel bij. Heb express niks geluisterd ervan tot nu toe. Vind het fijn om het straks in 1 keer voor de eerste keer te horen.

Idem. Had de rode eerst in mijn mandje maar bij het afrekenen was die uitverkocht, toen maar de 'normale' gekocht. Heb alles op elpee van ze dus deze kon er ook wel bij. Heb express niks geluisterd ervan tot nu toe. Vind het fijn om het straks in 1 keer voor de eerste keer te horen.
Ik heb echt een hekel aan gekleurd vinyl. Slijt veel te hard

Op Bandcamp staat ie nog wel de rode vinyl.

Ik heb echt een hekel aan gekleurd vinyl. Slijt veel te hard
Ja, dat is wel waar. Vinyl met 1 kleur wel net weer wat minder snel dan multicolor vinyl.

Ja, dat is wel waar. Vinyl met 1 kleur wel net weer wat minder snel dan multicolor vinyl.

Dat hangt er ook maar vanaf wie je het vraagt, schijnbaar schijnt het niet zo veel meer uit te maken tegenwoordig.

Het materiaal wat wordt gebruikt voor gekleurd vinyl is anders dan bij zwart vinyl en heeft daardoor dus ook andere eigenschappen. Zwart vinyl bevat carbon waardoor het iets duurzamer is en beter omgaat met hoge frequencies maar dan moet je wel een bom van een installatie hebben staan om dat verschil te kunnen horen. Daarnaast slijt elke vinyl lp bij elke draai beurt.

Dat hangt er ook maar vanaf wie je het vraagt, schijnbaar schijnt het niet zo veel meer uit te maken tegenwoordig.
Voor mij iig wel.
Alle gekleurde nieuwe LP's slijten nog steeds harder dan de zwarte.
Ik gebruik zelf een mooi Denon DL-103 element met Luhndahl step-up tranformers em een Jfet stage daarna.

Als je installatie goed genoeg is om dat verschil te horen kun je sowieso beter een CD opzetten :D
Ben ik het niet helemaal mee eens. Toen wij nog een platenzaakje hadden zij ik altijd tegen klanten.... Een elpee klinkt niet beter dan een cd. Beter is sowieso een mening en daardoor te verwaarlozen. Wat je vooral bereikt door elpees te draaien is een beleving. Je moet er voor opstaan, dan moet je heel bewust de plaat goed op de platenspeler leggen en luister je meestal de nummers in de volgorde zoals de artiest ze op het album heeft gezet. Daar kan een verhaal of reis in zitten. Met een cd (of spotify) skip je sneller door naar het volgende nummer waardoor je die nauwlijks of nooit luistert. En dan komt de verpakking er nog bij. Ik weet nog goed dat ik Dookie van Green Day voor het eerst op elpee kreeg. Ik had altijd de cd al maar die tekening in het formaat 32ccm x 32cm was toch iets anders. En dit alles zit ook weer in het verlengde van mijn geloof dat de weg er naartoe belngrijker is dan het eindpunt. Elpees laten je sneller echt naar de muziek luisteren dan welk ander medium dan ook (in mijn mening)

Ja, helemaal eens hoor. Maar dat heeft niets met geluidskwaliteit te maken. En dan is juist zo'n gekleurde vinyl extra leuk :D Voor mij zijn platen in elk geval meer souvenirs en verzamelobjecten dan dat het de optimale drager is voor audio.

• Duimpje
Duimpjes: RSB
Bij de Transparent Red Vinyl zit iig:
Triple gatefold outer sleeve, printed inner sleeves
Includes 16 page 12 booklet

Daar doe je het idd ook voor.

Ik heb een Transparent Red Vinyl van The Age of Love uit 1992 of zo en die draait overigens nog prima. :)

• Duimpje
Duimpjes: RSB
Back