Nieuwe Boards of Canada incoming?

Ik ben hier echt heel enthousiast hierover. Ik kan mij de rollout van het vorige album Tomorrow's Harvest nog goed herinneren. Dat is toch een van mijn favorieten geworden uiteindelijk. Net voor/rond die tijd werd ik ook lid van dit forum :doei:

Ik ga voor de kraakvrije (en betaalbare) digi-versie; wil echt geen vinylkampvuurtje onder mijn lofi BoC-briljantjes en ben toch al kleurenblind.
Alleen vind ik het dan weer onzin om iets digtaals te pre-orderen, alsof dat ooit opgaat....

Laatst gewijzigd:
Digitale preorders helpen artiesten geloof ik wel om ze omhoog te stuwen in de algorithmes.

Dat denk je maar

Dat zegt de hond inderdaad ook elke dag

hnd.jpg

Lekker, ik ga hier in eerste instantie wel goed op, had zo rond 1:45 opeens het gevoel alsof ik een darkwave nummer ophad a-la Drab Majesty, maar dat is niet negatief.
Wel voelt het allemaal net iets slicker. De stem die rond 3:10 inkomt had voor mij niet ook gehoeven op deze manier, al helemaal niet die "I am god" break, op het cringe af.
In de categorie weet-nog-niet-wat-ik-er-van-vind is dat het voelt als meerdere nummers die in elkaar overlopen. Een soort BoC greatest hits in een nummer:

Wil je meer Kaini Industries? Dan is de eerste minuut voor jou.
Hou je meer van de Dayvan Cowboy? Mooi, dan krijg jij 1:30 tot 2:55.
1969 je favoriet? Dan is er 2:55 tot 4:10 om jou tevreden te stellen.
Dan hebben we nog de outro voor Everything You Do is a Balloon liefhebbers.

En als laatste, ligt het nou aan mij of hoor ik ook samples uit oude nummers herhaald worden? Ben in ieder geval wel enthousiast naar meer.

Hmmm, ik ben nog niet echt overtuigd. Maar goed, tis pas de eerste track. Pas bij de outro hoorde ik iets van de BoC waar ik voor ga.
De stem vind ik wel erg ondermaatse electro. Dat deden I-F en consorten indertijd beter. Wel benieuwd naar de rest

Doet het bij mij ook nog niet echt, zeker de drums. Mag wmb wel iets meer BoC detuned. En die Rude66-stem past hier ook niet echt. Maar goed, is ook nog maar het intro.

Ik heb wat geluisterd maar ik vind het meeste maar vrijblijvend geneuzel eigenlijk. Op zich wel mooie sounds en wel lekker als je er voor in de stemming bent, maar het kabbelt allemaal maar een beetje voort en spannend wordt het nooit.
een betere naam voor de 'band' zou dan ook Bored of Canada zijn. Ik hou van vele soorten electronische muziek, maar ik heb zelf nog nooit een track van BoC helemaal af kunnen luisteren. Ik heb precies hetzelfde als jou @Nap

Nu gaat Trump echt te ver.
Eerst dreigen Canada te annexeren en alvast beginnen met de Boards of....

X.png

Treurig ja, maar dit is de modus operandi. Het protest van de misbruikte artiest levert de narcist weer wat extra aandacht op in een groep die hij anders niet bereikt.

Spannend! Morgen is het zover!

๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜

In licht koortsige toestand naar een nieuwe BoC luisteren.. heden en verledens verglijden, memorabel als vanouds.

Laatst gewijzigd:
Back