Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Beschouw mij dan ook maar als boomer , ik nader de 49Ik heb de plaat maar eens beluisterd. Ik heb waarschijnlijk nog wat meer luisterbeurten nodig maar mijn eerste impressie is: mijn minst favoriete BoC plaat. Ze waren al geen ritmische kunstenaars maar de beats zijn nu wel heel erg saai en voorspelbaar geworden. BoC moest het toch altijd meer hebben van de dromerige melodieën en het gevoel van vergane glorie. Nu voelt het alsof ze zelf vergane glorie geworden zijn. Niet dat ik op zoek ben naar extreme vernieuwing maar ze hebben het allemaal al eens eerder en vele malen beter gedaan.
De ritmisch verknipte vocalen her en der vind ik geinig maar onopmerkelijk. En wat ik vooral niet hoor dit keer, maar wel erg waardeer in hun muziek is het sinistere gvoel van dreiging, de ingehouden spanning. Die is in geen velden of wegen te bekennen, wat mij betreft.
Er zijn wel lichtpuntjes: in Age of Capricorn, Somewhere Right Now in the Future, Memory Death en I Saw Through Platonia hoor ik wel wat terug van de BoC waar ik van houd. En bij Arena Americanada heb ik wel een paar keer op de repeat knop gedrukt.
Maar toch fijn dat er weer een plaat is van ze. Leuk om te zien hoe ze nog steeds viral kunnen gaan en het is stukken leuker dan de meeste meuk die ik tegenwoordig hoor. Maar goed, ik ben bijna 53 en wordt door mijn collega's al weggezet als 'boomer' dus so be it.
BoC en de fans zijn er anders ook niet vies van gezien het enthousiasme voor deze 30 jaar oude opgewarmde prak.Niks kunnen ze, alleen maar herkauwen.
'niets meer toe te voegen' en 'respectvol' krijgen hier toch een heel nieuwe lading.(...) ik zal deze draad respectvol verlaten want ik heb het album inmiddels gehoord en verder niets meer aan toe te voegen![]()
Nee die stemmen zijn prima wat mij betreft, het waren de nummers Acts of Magic & Arena Amircanada (net even opgezocht op Spotify)tracks met veel stemmen erin toevallig?
. Inderdaad niet al te verrassend maar wel leuke dingen wmb zoals in 'The Word Becomes Flesh' waar de woorden erg lekker op de beat zijn geplakt en deels met vocoder robot achtig zijn gemaakt, wat het voor mij in deze tijd van AI doet laten passen. Iets als het ontstaan van leven koppelen met robots. Op z'n minst lekker sci-fi!