Ik zie dit ook precies zo. En verder kan je best wel wat ai gebruiken en daar samples uit halen. Is eigenlijk niks anders dan veel bands hebben gedaan met samples. Bands als portishead, massive attack, daft punk, beasty boys, gorillaz, prodigy hebben ook allemaal samples gebruikt en veel ook. En ik denk dat ai ook een mooi medium is om samples uit te generen en te slicen door granular te halen. Vocals uit te halen, stem separation. En daar stukjes uit te halen. En ook mixen en masteren makkelijker te maken voor veel mensen. En wat denk je van bands als limp bizkit waar de gitaristen gewoon nummers schrijven en daarvoor eerst drums gebruiken van ezdrummer. Zijn ook gewoon samples. En later de drums echt in te laten spelen. Ik denk dat er heel veel “gejat” word uit andere nummers door professionele muzikanten in alle muzieksoorten. Song structuur ideeën “inspiratie” en doet ai dat ook eigenlijk niet. En gelukkig heb ik nog steeds voorkeur voor muziek gemaakt door mensen dan muziek gemaakt door ai.