Vraag: hoe een Korg Volca Modular te koppelen met een Korg MS-20 Mini

Tonio56

Nieuwkomer
Hi allemaal,

Sinds gisteren heb ik een Korg Volca Modular in huis. Deze wil ik graag gebruiken met mijn Korg MS-20 Mini:
  1. De input voor de Volca het keyboard van de MS-20;
  2. De output van de Volca door de MS-20.
Een en ander wordt wat lastig daar de Volca geen MIDI heeft, en de MS-20 alleen MIDI In, en ik ongetwijfeld problemen met de pitch (Hz/Volt <-> Volt/Octave) en triggers (V <-> S) ga krijgen.

Voordat ik weer van allerlei 'handige' convertors ga kopen die achteraf net datgene wat ik wil eigenlijk nou net niet kunnen, of slechts deels, zoek ik advies en raad.

Convertors die ik de revue heb laten passeren zijn o.a.:
  1. De Kenton Pro CV to MIDI converter (€200);
  2. De Doepfer Dark Link (€130,-)
Geen heel wereldschokkend hoge bedragen, maar hoog genoeg om mezelf eens op mijn hoofd te krabben: is dit nu wel wat ik nodig heb?

Wie o wie kan mij helpen?

Alvast mijn dank!

Ton

Volgens mij heeft de Volca wel MIDI, alleen is dit ook MIDI in.

MIDI heeft geen v/oct of v/hz, dat maakt dan weer niet uit. De Volca heeft intern wel MIDI, op de printplaat zijn die punten beschikbaar en iemand die handig is met solderen kan je daarbij helpen, voor de veiligheid is een optocoupler wel handig.

Daar heb je ook kits voor: MIDI Input Mod for Volca Modular by Yethiel on Tindie

De Korg heeft wek MIDI out via USB, dus in je DAW of met eat gratis utilities zou je die kunnen doorlussen naar de volca met een MIDI interface. Geluid van je volca kan natuurlijk wel gewoon in/uit naar de MS20, leuk om mee te klooien!

Ik heb 4 volca modulars met midi.
Van ebay van dintribe.

Zonder midi zou je de cv en trigger out van de ms20 in de cv in trs jack van vmodular kunnen sturen.
Maar idd de volca modular gebruik 1v/oct.
Die kun je ook nog calibreren.
Maar goed heel gedoe wellicht.

Dit zie ik op de korg site.

CV Out (0 - +8.4V)
ENV Out (0 - +5V)
Trig Out (+5V-->GND)

Midi i/o is wel echt tof om op de vmodular te hebben.

Bedankt voor alle antwoorden. Tijd om over een beslissing na te gaan denken :) De Modular uitbreiden met MIDI klinkt erg aantrekkelijk, alleen zijn de getoonde oplossingen al behoorlijk oud. En echt handig met een soldeerbout ben ik niet. Ga nog even puzzelen of de geboden converters bieden wat ik nodig heb.

Dat de oplossing oud is betekent niet dat 'ie niet werkt ;) Ken je niet toevallig iemand die je kan helpen? Is geen grote klus.

@Tonio56 Mocht je de midi-in willen kan ik je ook helpen. Op gaatjes print is het ook zo gemaakt.

Anyhow heb het boek Patch and Tweak with korg bestelt. Dus kan die info later delen.

Back