M-VAVE FM-1 (Ali-express DX7)

Maar was die nog niet benoemd dan?
Is het niet toegestaan om iets te benoemen als dat ergens in deze draad al een keer langs gekomen is dan?
In bericht #255 van deze draad is iemand die de Baud Girl firmware aankondigt.
Daarna is deze firmware nog vele keren langsgekomen.
Ben toen je bovenstaande opmerking niet één keer tegen gekomen.

Laatst gewijzigd:
Is het niet toegestaan om iets te benoemen als dat ergens in deze draad al een keer langs gekomen is dan?
Welke kleur van FM-1 heb jij?
En welke firmware gebruik je?
(Voor de statistieken :) )

Nee, sync zat er al eerder in.
Maar vanaf V97 kan je ook clock uitsturen.
Ik kan het best mis hebben, want ik ben zuinig op mijn status als leek.
Maar de vraag waar ik op reageerde was:
Baud girl 0.96 heeft geen slave tempo? Alleen 30 tot 300?
En "slave tempo" is toch alleen van belang bij "Sending a MIDI clock"?

Zo niet, dan hoor ik het graag :P

Joh.. zolang jij gelukkig bent. :)

Ik kan het best mis hebben, want ik hou graag mijn status als leek in stand.
De vraag waar ik op reageerde was:

Maar "slave tempo" is toch alleen van belang bij "Sending a MIDI clock"?

En anders hoor ik het graag :P
Zoals ik het begrijp, is “slave tempo” dat je de clock van ergens anders (DAW, controller, …) volgt, ipv je eigen tempo. Dat kon al.
Nu kan je (vanaf V97) ook clock uitsturen, en dan kunnen andere toestellen jouw tempo(-veranderingen) volgen. Je wordt dus in feite “tempo master”.

Ohhhh... ja, dat zal het zijn. Verdorie, weer iets geleerd! :stupid

NB. Ligt het aan mijn vingers of is het keyboard minder gevoelig als de USB-C kabel is aangesloten?

Alsof er nog niet genoeg is:

WATCH LIST:​

Firmwares on their way that cannot be installed on an FM1 yet.
  • April OS ↗beashoko
    A Felucca fork for sampling. So far it is a description only.
  • FM-1 B-Boy Edition ↗friendsmakenoise-prog
    A late-90s chop sampler with three sample tracks and an FM lane. Its test builds have run on an FM1, but each is built from your own copy of M-VAVE's firmware, and there is no package or installer to download
  • FM1 MDX karaoke player ↗Keitark
    Plays MDX and PDX songs on a software YM2151 and lets you mute a part and play it on the keys. It has been tested on a computer but not yet installed on an FM1.
  • fm1-polyseq ↗NOVALENTI
    A polyphonic 16-step sequencer and hardware layer written from scratch in C. It is published as source only.
  • ORBIT ↗dspaudio
    A groovebox built on SLOOP, with an event tape for editing what the tracks play and screens inspired by the OP-1. It runs in a preview on a computer but has not yet been built for an FM1.
  • SLICE64-FM ↗jeymadcat-ops
    A four-track tracker with SID, FM, and sampler engines. Its web editor is public, but the firmware is not yet.

Alsof er nog niet genoeg is:

Ja, saai. Steeds maar weer op dat duimpje klikken wordt ook vermoeiend.
Helaas hoort het bijhouden bij jouw taak... Zonder jou gaat dit topic snel ten onder!

Het is echt zo!
Ik neem aan dat het gebeurd als je de FM-1 aan een computer aansluit. Stuurt die computer misschien data via Midi, zodat die data moet verwerkt worden?

Verrek, het is echt zo! Maar ligt het aan de FM-1 of aan de fw van Baud Girl?
Als je denkt dat het aan de fw van Baud Girl ligt, kan je haar een e-mail sturen.

Ja, hij is aangesloten op mijn Mac om op te laden. Maar verder draait er niks, de website van Baud Girl heb ik gesloten maar het is nog steeds zo.
Als iemand hetzelfde merkt, wordt het interessant.
Als je denkt dat het aan de fw van Baud Girl ligt, kan je haar een e-mail sturen.
Dan zal ik eerst weer de originele firmware moeten installeren, om te testen of het dan ook zo is.
En ik wacht nog op antwoord op mijn eerdere mail.

Nog even teruggekeken #245 en #255 zijn idd beiden aankondigen van het Baud Girl OS. Lekker belangrijk verder wie er eerst is.. maar misschien moet je mijn reactie ook niet persoonlijk opvatten. Ik schrijf ook dat ik het niet meer zo volg allemaal, zoveel OSen. Verder wel onzettend leuk natuurlijk. :)

Back