M-VAVE FM-1 (Ali-express DX7)

Baud Girl schrijft: One FM-1 leads with its Tempo, and the other follows it.
Kun je inderdaad meerdere FM-1s tegelijkertijd syncen? Ik neem aan omdat het eenrichtingsverkeer is?
Je kunt met apparaten die midi clock verstaan in de 'settings' de keuze maken. Master of Slave, . Ik neem aan dat dit bedoeld wordt.

Je kunt met apparaten die midi clock verstaan in de 'settings' de keuze maken. Master of Slave, . Ik neem aan dat dit bedoeld wordt.
Eentje als Master, die de clock zendt, en de rest als Slave.

Dat stond er ja. One FM-1 leads with its Tempo, and the other follows it.

Ik ga er iig vanuit dat met 'syncen' niet een polychain wordt bedoeld. :)

Eentje als Master, die de clock zendt, en de rest als Slave.
Ja, maar de vraag is, of je meerdere Slaves (tegelijkertijd) kan koppelen?
Dat is een uitdaging met geen fysieke midi out hebben. Ik heb het nergens over meervoud. Misschien Midi USB aansluiten en via iets als Midi-ox of een andere tool aan elkaar knopen? Maar ik las alleen de opmerking van Torp hieronder:
Baud Girl schrijft: One FM-1 leads with its Tempo, and the other follows it.
Kun je inderdaad meerdere FM-1s tegelijkertijd syncen? Ik neem aan omdat het eenrichtingsverkeer is?

Baud girl 0.96 heeft geen slave tempo? Alleen 30 tot 300?
Als je Sync op On zet, volgt de FM-1 de externe clock.

Attachments

• IMG_0553.jpeg
    IMG_0553.jpeg
    44,7 KB · Bekeken: 3
Dat is een uitdaging met geen fysieke midi out hebben. Ik heb het nergens over meervoud. Misschien Midi USB aansluiten en via iets als Midi-ox of een andere tool aan elkaar knopen? Maar ik las alleen de opmerking van Torp hieronder:
Ik stel voor dat iedereen bij de volgende SF-meeting zijn/haar FM-1 meebrengt, en dan testen we hoeveel er kunnen syncen 8)

Ik stel voor dat iedereen bij de volgende SF-meeting zijn/haar FM-1 meebrengt, en dan testen we hoeveel er kunnen syncen 8)
Ik wil wel graag slave zijn dan. :)

Mijn vermoeden is trouwens dat de eerste video's van mensen met meerdere FM1's die syncen, niet lang meer op zich laat wachten. Dit ding is gewoon snack van het jaar als ik zo rondkijk op SM.

Haha, dit wordt gewoon complete kolder zo.

Werkt zo'n sampler een beetje? Voor zover ik kon achterhalen zit er maar zo'n 500kb bruikbaar geheugen in die FM-1 (waar je app zelf dus ook eerst nog in moet).

Oh ik ben helemaal niet afvallig, ik vind het oprecht heel interessant en grappig. Alleen zoveel tegelijk man, da's toch niet meer bij te houden :D

Haha, dit wordt gewoon complete kolder zo.

Werkt zo'n sampler een beetje? Voor zover ik kon achterhalen zit er maar zo'n 500kb bruikbaar geheugen in die FM-1 (waar je app zelf dus ook eerst nog in moet).
Van de zp12-homepage:
Room: 96 KB free = about 2.5 s at 26 kHz

In mijn hoofd is firmware een klein laagje software dat een hardwareapparaat doet werken/connecteren, maar als heel je apparaat in software draait kan je natuurlijk ook de essentie van haar functionaliteit gaan omgooien met een "firmware update". Op deze manier voelt de FM-1 voor mij wel eerder als een controller die onboard een softsynth kan hosten dan als een synth. Vandaag is het een FM bak, morgen een sampler, dinsdag een VA... Ik vind dit niet per se negatief ofzo, maar gewoon iets heel anders dan wat ik gewoon was onder "firmware update".

Dat ligt anders bij een bak die haar essentie in hardware draait, bv de Moog One waar een firmware update bv arpeggiator patronen toevoegt, timing issues oplost, of zoals nu MPE compatibiliteit toevoegt. Enigszins details die wijzigen rond een vaste kern van het apparaat.

Back