hoe gaan jullie te werk..

Toyless

Ingeburgerd
als je bv een yamaha motif ES hebt en een PC met bv Reason.Ik zou ook een Motif willen aanschaffen in de toekomst,heb vernomen dat ie beter is dan wat dan ook op aarde wat betreft workstation.Maar wat ik me afvraag is hoe andere workstation gebruikers het combineren met een pc programma zoals Reason.Maken jullie muziek in workstation en dan alles overzetten naar PC om daar te masteren of nemen jullie gewoon geluidjes op van het worksation en sequencen dit in Reason of Cubase etc...dus wat ik eigenlijk bedoel, is het kopen van een workstation niet onozel als een programma zoals Reason alles ook kan en meer, of is er echt een verschil in geluid enzo...???

:doei:

Probeer je vraag of vragen eens duidelijker en helderder te formuleren.
Ik snap er helemaal niets van.

Origineel geplaatst door fuse
Probeer je vraag of vragen eens duidelijker en helderder te formuleren.
Ik snap er helemaal niets van.

ik maak eruit op waarom hij een workstation zou moeten hebben als je met reason ook het zelfde wel kan. Waarom hebben mensen workstations als ze ook met reason werken. heb het idee dat hij dat wilt weten...

Nou je MOET iig niets maar mensen nemen workstations omdat een workstation ook gewoon geluid geeft dus je daar sounds uit kunt halen...
Ik zou zeggen verdiep je eens in de functies van reason en bekijk dan eens wat een workstation precies in. Ik denk dat je dan zelf wel je antwoord ook kan trekken...

Tja hoe moet ik dat nou beschrijven...Software workstation Vs hardware workstation dan, wat is beter en kan meer?

Hangt er allemaal van af wat je wil bereiken en ook, hoe je het liefst werkt. Er zijn mensen die liever alles op hun hardware-apparaat doen en dus een workstation goed kunnen gebruiken. Anderen verkiezen de pc en zullen dus een aantal functies van hun workstation zelden gebruiken (als ze er al een zouden hebben/willen).
Wat is beter? Zou het niet weten.
Wat kan meer? Ga voor jezelf na wat je wil hebben van mogelijkheden en vergelijk dan de workstations en de software-oplossingen om te zien wat het beste voor je past, zoals Slipperman ook al zei...

Suk6!

Origineel geplaatst door Toyless
Tja hoe moet ik dat nou beschrijven...Software workstation Vs hardware workstation dan, wat is beter en kan meer?

zoek het zelf eens op maar wat ik je nog wel even wil vertellen is dit:

tijden veranderen net als software en hardware. Als je een werkstation als bijvoorbeeld de Korg T1 oid. pakt en je vergelijkt het met bijvoorbeeld een Triton workstation dan zijn de verschillen onderling nog groot.
Het is de nieuwste generatie workstations die grofweg de zelfde functionaliteit hebben van software workstations.
Paar hele grote verschillen alvast verklappend:
*Grafische interface
*Kanalen
*Edit Mogenlijkheden (vooral met betrekking tot audio)

Ik werk zelf met een comp + allerlei software, maar heb daarnaast een Motif ES8 die ik op 3 manieren kan gebruiken:
1) als ik met de computer werk gebruik ik hem hoofdzakelijk als midi controller en extra sound-module.
2) als ik 's nachts thuiskom en inspiratie heb maar geen zin heb om mijn comp op te starten zet ik de Motif aan en maak ik een song in de sequencer van de Motif - die kan ik dan later als Midifile overzetten op de computer. Het grote voordeel is dat je meer intuitief bezig bent en niet de hele tijd met een muis zit te klooien en naar een scherm zit te staren...
3) als ik een gig heb gooi ik de Motif in de auto en heb ik een fantastisch keyboard voor live...
kortom: kopen!

dazz

Origineel geplaatst door dazz
...als ik een gig heb gooi ik de Motif in de auto en heb ik een fantastisch keyboard voor live...

:D Dan heb jij zeker een GROTE auto....?!!

Hey Dazz ,mijn Motif ES6 is onderweg ,ik verwacht hem deze of volgende week, kan leuk worden :D , Voor mij is het nog altijd een passionele hobby hoor, aangezien ik geen auto heb,weet je dus waar mijn geld naartoe gaat ;)...een laptopje zou er ook nog bij moeten in de toekomst want meestal komt mijn inspiratie als ik me neerleg en de schaapjes tel :z,..mijn hobby kamer is niet mijn slaapkamer, dus laptopje binnen handbereik is dan wel een pluspunt ,nah ik ben een beetje aan het overdrijven maar toch eh :D

Toyless,

als het maar iets met passie is...dan is het goed...:okdan:
bij mij zijn ideetjes altijd belangrijker dan spullen - ik heb ook te gekke dingen gemaakt met een walkman, een RX15 en een DX7. 1 x overdubben en ik had 4 sporen...
maar goed, nu staat er iets meer: en daar doe ik het dan mee.
music is in the mind, not in the gear
anyway: heeeeeel veel fun met je nieuwe aanwinst!

dazz

Back