MPCman
GAS met die zooi
wat precies?Origineel geplaatst door Bartology
Dat is volgens mij per definitie bij 2 variabelen.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
wat precies?Origineel geplaatst door Bartology
Dat is volgens mij per definitie bij 2 variabelen.

nee dat denk ik niet! (je zou ze wel degelijk zien in spectral view) maar in z'n principipe zou je dan in het spectral view de onmogelijke, en in de normale waveform view de echte waveform zien als ik me niet vergis. Maar goed, alle theorien/antwoorden zijn al voorbij gekomen..
op dat onderwerp.. verder filosoferen over golfvormen e.d. blijft interresant natuurlijk, maar heeft verder niets meer met m'n vraag te maken denk ikOrigineel geplaatst door MPCman
Ik vervang de wind door stilstaande lucht en ik vervang de microfoon door een straaljager. Als de straaljager Mach 1 passeert, hoor je een knal omdat de straaljager zijn eigen geluid inhaalt.
Zou de straaljager geluid maken, vervolgens van snelheid 0 tot mach 2 versnellen in een verwaarloosbaar kleine tijd en vanaf dat moment geen geluid meer maken, dan zou je het geluid wat hij eerder maakte achterste voren terug horen.
Het geluid wat je dan waarneemt vanuit de straaljager heeft echter niks te maken met de grafiek van de ts.
Origineel geplaatst door bazziman
In de wind schreeuwen of geluid maken maakt niets uit voor de toon van het geluid: het geluid komt alleen eerder of later ergens aan (vergelijk het met een tapedelay)...het geluid veranderd pas van toon (toonhoogte) als de windt gedurende de overdracht van snelheid veranderd. Dus je laat een geluidhoren en er steekt DAARNA een wind op die het geluid sneller (of langzamer) 'af laat spelen' in de oren van de ontvanger.
Origineel geplaatst door MPCman
Dat weet ik, maar wat voor punt wil je maken? Dat de tekst van mij die je ge-quote hebt niet klopt? Of is het een toevoeging?