Dank je voor je reactie Fuse!Origineel geplaatst door fuse
Beste Opa Bokma,
Die kast heeft een goeie reputatie qua stil zijn.
Paar puntjes van mogelijke herrie zijn de voeding en de videoplank.
En in die kast passen 12" fans. Die kan ik aanraden, maar dan zijn fancontrollers ook heel erg handig. Heb sinds 2 weken een 4-weg fancontroller en kan m'n 2x12" fans, voedingfan en CPU fan op lage snelheid zetten. Ik overclock toch niet. Maar het scheelt een slok op een borrel qua geluid. (snap je'm slok op een borrel?)
Evt als die videoplank teveel herrie maakt kun je het vervangen voor passive koeling van bijv Zalman.
Enige nadeel dat al die zooi wel een paar euri's kosten. Maar goed, je hebt alles over voor je vriendin toch?![]()
Ik had inderdaad ook veel goede geluiden gehoord over die kast, of eigenlijk helemaal geen geluid! (snappie, een stille kast met goede geluiden?
Anyway, die voeding is al redelijk stil heb ik begrepen, maar mocht 'ie niet stil genoeg zijn kan ik altijd nog een of andere ultra-quiet psu kopen. Op mijn videokaart heb ik al een andere koeler gezet (met fan-controller). Maar deze maakt eigenlijk helemaal niet zo veel geluid (meer). Als deze nou opeens een decibellenmonster blijkt te zijn (in mijn fluisterstille kast) ga ik idd voor die Zalman. Is 12 inch trouwens niet heel erg groot voor een fan?
Als je 12 cm bedoeld is het inderdaad een goede tip, zal gelijk eens kijken voor stille modellen. De fancontroller trek ik dan uit mijn huidige kast.Khep voor de zekerheid nu ook al mijn fans op ultra-high gezet. Om de motivatie van mijn vriendin nog een beetje levend te houden! Ze zit momenteel schuimbekkend op de bank, dus over die kosten hoef ik me geloof ik niet druk te maken.
Iemand nog commentaar op die koeler? Hij blijkt erg stil te zijn en goed te koelen. Alleen is 'ie zo groot als een bloemkool met een soortgelijk gewicht!

En hier en daar een sampletje. Verder geen instrumenten.