Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Je kan een clarion nemen, maar je kan er ook gewoon je eigen pc ombouwen. Het enige wat je dan wegdoet is je kast en die vervang je voor een 19 inch kast.

Origineel geplaatst door virkaz
ik denk dat die externe soundcards niet persé voor laptops worden ontwikkeld, maar ook voor pc's. ze hebben externe kastjes, om zo noise van de pc weg te houden.

ja dat sowieso, maar je heb ook nog de pcmcia kaarten dat lijkt me niet echt gericht op de pc..

maar goed, t idee van fuse is misschien een betere en goedkopere oplossing.. de high-end notebooks zitten zo tussen de 2000 / 3000 euro waarbij je voor 3000 echt t beste heb op gebied van notebooks.. maar voor die 3000 kun je een aardige pc in elkaar zetten + inbouwen en waarschijnlijk nog een hoop geld over houden voor bier :biertje:

Wat nu als hij geen bier lust... ;)

Een Carillon is natuurlijk ook niet heel goedkoop. Denk dat je nog wel een beter systeem hebt voor hetzelfde wat je anders aan een laptop uitgeeft. En je kunt je UAD kaart(en) voorlopig houden. Mocht iemand echt een Noob zijn dan kan hij de pc zelfs op afstand laten configureren bij echte problemen had ik begrepen. Niet slecht als je je extra tijd liever aan nuttigere dingen besteed.

Een losse 19" kast om je spullen in over te bouwen is overigens ook niet goedkoop. Reken dat bij de losse onderdelen die je moet aanschaffen om je pc te upgraden en je gaat ook al hard richting viercijferige bedragen.

D'r zijn hier wel een paar mensen die succesvol hun PC ge 19" racked hebben.

Of je doet het zoals ze bij de tour van DM deden gewoon een apple kast op z'n kant in een 19" rack. (maar die hadden ook 10 trucks met opleggers buiten staan)

Of het dé oplossing is weet ik niet. Maar zowieso dat je qua live ook rekening moet houden met storingen (of sabbotage zelfs) van je apparatuur.

19" rack kast kost 50 euro oid 2e hands.
je voeding was misschien al goed, zet je gewoon over.

de rest koop je nieuw. en dan heb je voor weinig(lees minder dan voor een "goede" laptop) een mega snelle bak.

oh ja, 2x firewire dat gaat niet heel lekker op een laptop denk ik de meeste worden daarom ook std geleverd met 1 fire aansluiting

Ik snap het weer niet. Wil je dan alles op het podium kunnen doen, wat je in de studio ook kunt? Das vragen om problemen. Denk je dat je live in je 1tje genoeg tijd hebt om al je XX plugins, VST's efx en ga zo maar door, te besturen?

Als ik jou was zou ik mijn doelen anders stellen Trash. Minimale setup is the key, live gezien (IMO).

Nog eens de eerste post gelezen...

99 Procent zeker dat hij een laptop wil waarop hij thuis alles kan aansluiten om vervolgens alleen de laptop onder z'n okselharen mee het podium op te slepen. :D

Een macbook pro heeft zo bijv. een firewire 400 en een 800 aansluiting. Het kan dus wel. Alleen absurd duur helaas.

Zowiezo handig om als je vanaf labtop draaid om deze aan zn adapter te hangen, geen gezeur met accu power, tevens blijft de cpu dan op op vol vermogen draaien.

Qua cpu kracht, die nieuwe core 2 duo's doen m.i. voornamelijk onder in Front-Side-Bus snelheid niet in cach geheugen en iets in mhz. Er zouden wel goede benchmark cijfers te vinden moeten zijn( b.v. Cinebench ) voor vergelijk.

Intel Core 2 Duo T7600 2x2.33GHz, 4MB, 667MHz FSB = Mobile Cpu

Intel Core 2 Duo E6700 2x2.67GHz, 4MB, 1066MHz FSB = Desktop Cpu

Allebei top cpu's van mobile en desktop, geen onoverkomelijk verschil d8 ik zo.

Voorbeeld, goed ervaringen/ dingen gehoord over Tecra's

http://tweakers.net/pricewatch/148482/Toshiba-Tecra-S4-125-(Core-2-Duo-T7600-2GB-120GB-15-inchTFT-DVD+-RW-WXP-Pro)-prijzen.html

Voor HD wensen zou je nog na aanschaf, 7,200 Rpm Schijf in kunnen bouwen naar keuze. Wel niet extern HD maar kan wel naar wens ingevuld worden. Voordeel lijkt me wel dat benadering / toegang van schijf beter is dan wanneer je extern gebruikt. Zijn ex. HD's bedoelt voor recording of voor sample's ?

( tecra heeft b.v.Opslagcapaciteit 120 GB
Rotatiesnelheid 5.400 RPM
Harde schijf-interface Serial ATA )

Grafisch, heb ik geen idee. Er zal ook wel geen slechte Gpu in liggen http://www.nvidia.com/page/quadronvs.html , lijkt me dat je sequencer en vst scherm wil gebruiken, lijkt me geen al te zware toepassing. I.p.v. 2 schermen zou je ook 1 grote kunnen kiezen b.v. 22 inch.

Persoonlijk lijkt me het wel mogelijk om met labtop te draaien, nadeel van 19"kast is m.i. de breekbaarheid van geheel. B.v. grote koeling van cpu die bij vervoer afbreekt. Labtops worden daar toch meer op gebouwd, compacter.

suc 6 met je keuze

Laatst gewijzigd:
Het was alleen een bijdehandte opmerking van mij dat er weldegelijk laptops bestaan met meerdere fw aansluitingen, niet wat iemand moet gebruiken. ;)

Nog even in aanvulling op het bovenstaande pc/laptop verhaal; een 19" rack case, en dan in een goeie shockproof 3u of 4u flightcase (bijv.), dat kan ook prima werken. Heb je toch een transportabele en degelijke oplossing, maar niet de nadelen van een laptop (upgraden? nooit van gehoord!) :eureka:

Origineel geplaatst door Arv
Ik snap het weer niet. Wil je dan alles op het podium kunnen doen, wat je in de studio ook kunt? Das vragen om problemen. Denk je dat je live in je 1tje genoeg tijd hebt om al je XX plugins, VST's efx en ga zo maar door, te besturen?

Als ik jou was zou ik mijn doelen anders stellen Trash. Minimale setup is the key, live gezien (IMO).

Ik wil gewoon de kwalteit van plaat op een podium brengen.

effect geheugenverdubbeling

effect geheugenverdubbeling

Hallo iedereen

De Voorman heeft een Pentium 3.2 ghz met sata disk en 2 x 512 mb geheugen ddr 400(matched). Nu heb ik een aantal vragen:

1.Wanneer ik upgrade naar 4 x512 ddr400 geheugen, waaraan ga ik dat merken? Hoe kan ik het verschil testen?

2.In hoeverre is een upgrade met betrekking tot een performance verbetering nu(niet die van uitbreiding in de toekomst) van 2 x 512 naar 2x 1024 een betere keuze dan naar4x 512?

van 3.x GHZ pentium naar duo core

van 3.x GHZ pentium naar duo core

Hoe zijn de verschillen de je ervaart met een upgrade naar een duocore syteem en wat heb je daarvoor aangeschaft/ gemod?

cpu belasting is veel lager.. multitasking verloopt soepeler
maar moet je eerst ook nog software hebben die optimaal gebruikt maakt van dualcore om de echte voordelen ervan te ondervinden.

is trouwens Core Duo en Dual Core, niet Duo Core ;)

Ik ben er ook over na aan het denken om mijn P3,4 te gaan vervangen, maar ik weet niet of het de investering (op dit moment) al wel waard is. Gebruik mijn computer alleen om met Cubase SX2 en veel plugins te werken, dus weet niet of een dual core echt veel verbetering zal opleveren. Ben nu eenmaal niet aan het multitasken...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back