Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ok, ik heb nu een laptop (Toshiba A200-1CN) met een standaard geluidskaartje en een E-mu Xboard25 (USB). Heb Cubase SX3 (legaal) geïnstalleerd en ASIO4ALL om de latency te verminderen (voorlopig alleen softsynths). Nu wil ik een aparte geluidskaart (expresscard) kopen om zo weinig mogelijk latency te krijgen en eventueel ook op te kunnen nemen.

Zover ik weet geeft de Expresscard de snelste verbinding. Ik heb oa een "Creative X-fi" gezien, maar verder geen "professionele" kaarten met Expresscard aansluiting. Ik wil er iig een headphone op aan kunnen sluiten en mee op kunnen nemen. Ik zag in de V&A sectie een Echo kaartje, maar dat was PCMCIA.

Als ik trouwens een aparte geluidskaart gebruik, werken de aansluitingen (line-out/mic) en de speakers die op m'n laptop zelf zitten nog (door gelinkt met de nieuwe kaart)? Anders moet ik ook nog externe speakers kopen.

Welke opties zijn er voor wat ik wil in expresscard?

Laatst gewijzigd:
Ik heb oa een "Creative X-fi" gezien, maar verder geen "professionele" kaarten met Expresscard aansluiting.

Ik ook nog niet :D
Denk dat je nog even moet wachten.
Of een audio interface met firewire of usb2 ?

Origineel geplaatst door Negative Plus
Ik ook nog niet :D
Denk dat je nog even moet wachten.
Of een audio interface met firewire of usb2 ?
Wou zo compact mogelijk, moet namelijk mee naar Afghanistan over 3 weken :P

Zou de Creative X-Fi anders ook goed werken? T'is dan eerst maar om die 4 maanden door te komen met weinig latency met softsynths. Hij kan wel opnemen/afspelen op 24-bit/96kHz.

ik denk dat deze kaart idd geen langetermijn oplossing is, maar voor het geld (€67.22) zal je dr geen slechte koop aan doen, zal allicht beter zijn dan het ingebakken spul. Kan wanneer je terug bent naar wat echter spul kijken wanneer t op de markt komt. T is wel een consumeten kaartje , hoop voor je dat je al die toeters en bellen uit kan zetten. ( niet het gehele software pakket installeren, alleen de driver zelf via "Beheer" M.i.)

veel geluk in verwegistan !

firewire is toch ontwikkeld door apple?

:doei:

zoek een 2ehands ultralitetje van motu.. expresscard is idd nog weinig van te vinden..

Origineel geplaatst door donbrasco
firewire is toch ontwikkeld door apple?

:doei:

zoek een 2ehands ultralitetje van motu.. expresscard is idd nog weinig van te vinden..
Dat is al iets teveel van het goede, idee was om in Afghanistan zonder latency m'n softsynths te kunnen gebruiken, en dan vind ik een MOTU toch te duur. Ik ga denk gewoon kijken of die Creative X-Fi iets is.

Ik zag hier op het forum een Tascam US 144 USB audio interface te koop staan, prima ding alleen misschien wat aan de grote kant, en de mic pre's zul je waarschijnlijk ook niet gaan gebruiken.

Er zijn wat dat betreft voldoende alternatieven die op 24 bit werken bij een sample frequentie van 44.1 / 48 KHz, als je het leuk vind kun je natuurlijk ook op 88 of 96 KHz gaan werken maar ik vind de woordlengte eigenlijk belangrijker dan de bemonsteringsfrequentie.

Origineel geplaatst door FrankH
Ik zag hier op het forum een Tascam US 144 USB audio interface te koop staan, prima ding alleen misschien wat aan de grote kant, en de mic pre's zul je waarschijnlijk ook niet gaan gebruiken.

Er zijn wat dat betreft voldoende alternatieven die op 24 bit werken bij een sample frequentie van 44.1 / 48 KHz, als je het leuk vind kun je natuurlijk ook op 88 of 96 KHz gaan werken maar ik vind de woordlengte eigenlijk belangrijker dan de bemonsteringsfrequentie.
Dat klopt, maar het belangrijkste voor mij is nu weinig latency/klein/niet te duur -->aangezien ik als ik terug ben wel wat beters wil kopen. Als ik em heb laat ik wel weten of het goed werkt.

hoe is het mogelijk dat de cpu van de playstation 3 , 8 cores heeft die ieder op 3.2 ghz lopen , terwijl voor pc maar quad core mogelijk is , tegen hoge prijzen

wat gebeurt er ,

8>

Origineel geplaatst door turtel
hoe is het mogelijk dat de cpu van de playstation 3 , 8 cores heeft die ieder op 3.2 ghz lopen , terwijl voor pc maar quad core mogelijk is , tegen hoge prijzen

Omdat de PS3 processor een andere architectuur heeft, je kunt ze dus niet echt met elkaar vergelijken.

+ dat elke PS 3 en xbox 360 met verlies verkocht word, en elke losse cpu waarschijnelijk met winst:)

Nieuw moederbord/processor/geheugen

Nieuw moederbord/processor/geheugen

Zojuist heb ik te horen gekregen dat het moederbord van mijn studio-pc is overleden. Volgens de pc-winkel is het noodzakelijk een nieuw moederbord, processor en geheugen te kopen. Het is voor mij prioriteit om mijn projecten en de gehele installatie van Cubase (+ instrumenten) die op de harde schijf staan te behouden (idd, vergeten te back-uppen). Volgens de pc-winkel is het mogelijk om met een nieuw moederbord met eenzelfde chipset en een "repare" in Windows Xp de pc geheel te herstellen in oude staat.

Mijn vraag is:

Welke onderdelen kunnen jullie mij in deze situatie aanbevelen die in de webshop van de pc-winkel te krijgen zijn?

In principe is budget geen probleem maar ik hoef geen top-notch ding te hebben. Alle overige onderdelen van de pc zijn nog goed (voeding, M-audio Delta 1010 geluidskaart, beeldkaart, dvd-writer enz) waardoor ik veel geld kan uitsparen door enkel een nieuw moederbord + geheugen + processor aan te schaffen.

Alvast bedankt voor de tips!

Re: Nieuw moederbord/processor/geheugen

Zojuist heb ik te horen gekregen dat het moederbord van mijn studio-pc is overleden. Volgens de pc-winkel is het noodzakelijk een nieuw moederbord, processor en geheugen te kopen.

Dat klinkt een beetje als geldklopperij. Als alleen het moederbord stuk is, waarom dat niet gewoon een nieuw exemplaar van hetzelfde moederbord?

Ik kan je overigens uit ervaring vertellen dat Windows niet gelukkig wordt van een ander moederbord, zelfs als die dezelfde chipset heeft. Repair komt een heel eind (als je al een installer-CD hebt van dezelfde service-pack als je draait) maar het is daarna allemaal niet echt stabiel. Dus het zal wel helemaal een drama worden als je naast het moederbord ook nog de processor gaat vervangen. Sowieso loop je het risico dat je windows-activering er opeens af is omdat Microsoft denkt dat je 'm op een ander systeem geinstalleerd hebt...

Dit is overigens niet echt een vraag voor het Synthforum, dus ik gok dat er zo een moderator komt die je naar Tweakers gaat doorverwijzen :D

Ik zou het inderdaad ook eerst proberen met een nieuwe moederplank, maar kan me voorstellen dat ze het advies geven om direct een complete set te pakken die goed op elkaar is afgestemd, ik neem aan dat ze uit ervaring spreken en het komt op mij opzich niet zo raar over.

Met windows is het inderdaad even de vraag of het direct vlekkeloos gaat werken, maar met een beetje mazzel hoef je alleen opnieuw te activeren en kun je vrij snel weer aan de gang.

Die uitspraak verraste mij ook! Dat het ASUS P4C800 Deluxe (i875P) niet meer te krijgen is sta ik niet van te kijken. Ik vind het geen probleem om mijn pc voor een paar honderd euro geheel te upgraden met nieuw geheugen/processor enz.

Het eigenlijk gewoon zo dat ik mijn Cubase installatie en projecten/samples direct op mijn nieuwe systeem wil draaien. Maar is daar echt een identieke chipset voor nodig? Kan ik met een andere chipset/moederbord en een verse Windows Xp installatie ook niet de oude harde schijf gebruiken?

Origineel geplaatst door D-dr!ve
... Kan ik met een andere chipset/moederbord en een verse Windows Xp installatie ook niet de oude harde schijf gebruiken?
Ik denk dat daar maar één antwoord op is, proberen en kijken of het werkt.
Gewoon de hardeschijf er in, opstarten in safe mode en dan kijken of je drivers moet installeren / updaten.

Grote kans dat je dat mobo tweedehands nog ergens kan vinden.

En zo te horen vertrouw ik die zaak niet want komt niet vaak voor dat een mobo kapot gaat. Eerder de processor.

ik maar typen en kon me antwoord niet toevoegen omdat de treath niet meer bestond, afijn hier mijn antwoord

Dat is toch andersom fuse, processors gaan eigenlijk nooit kapot, moederborden daarin tegen wel. Heb hier eens van een pc een hele week lopen kloten met meedere processors te proberen om er vervolgens achter te komen dat het moederbord de gene was die kapot was. In m,n studio pc heb ik het ook gehad niet zo lang geleden nog, van de een op de andere dag er mee gekapt. Kon gelukkig het zelfde moederbord krijgen ook een ASUS P4C800 Deluxe net als de topic starter. Verder alles overgezet en werkt weer oke.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back