Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik zou er altijd een 2de schijf in zetten speciall voor de audio, dus een 40 of 80 gb voor de programma;s en een grote SAta schijf voor de audio, voor de prijs hoef je het niet telaten.

@ Patrickto :

Waarom koop je een PC op basis van de nieuwe socket ?
Niet slecht maar...
Als je nu even bij het 478 socket blijft betaal je ongeveer 35% minder en je kan dan toch met een CPU werken die maar 200 Mhz minder doet (3.2 op sckt 478 tav 3.4 op sckt 775)
Bovendien blijkt pci-e nog niet veel sneller dan standaard PCI. Als je die-hard gamer bent en een zeer snelle
graka (x850xt bv) wil gebruiken kan ik verstaan dat je op het nieuwe platform wil overstappen.
Dan is het bijna een must wil je de graka voldoende bandbreedte kunnen garanderen.
Voor audio vraag ik me voorlopig af wat het nut is van die extra 200 Mhz. PCI-e heb je zelfs niet vandoen.
Bovendien gaan de CPU's die 4.0 ghz draaien nog niet voor morgen zijn, om over de prijzen van die dingen nog maar te zwijgen.De 3.8 kost momenteel +600 euro ...
Ikzelf sta ook op punt om nog een extra PC'tje bij te zetten, maar ik blijf, denk ik, nog even op 478 met een 875 mobo.
Enkel al omdat de prijs daarvoor nu erg interessant is.

Ik kijk ook stevig uit naar 2de hands, je hebt steeds van die gamefreaks die het laatste willen en dan hun vrij recent systeem dumpen voor weinig geld.

Nee, ik vind persoonlijk de extra prijs die je nu betaald voor slechts een paar hertzen meer op de FSB en CPU nog niet verantwoord. Zeker niet als je beseft dat zodra je de winkel buitenstapt met je nieuwe systeem, het al onmiddellijk 35% in waarde is afgenomen.

Laatst gewijzigd:
Re: nieuw systeem

Re: nieuw systeem

Origineel geplaatst door patrickto
Ik wil het volgende systeem kopen bij www.pcglobe.nl. Wat vinden jullie ervan?
Het systeem bestaat uit de volgende onderdelen:
- Intel P4 550 3.4 Ghz BOX S775
- Zalman CNPS7000B-Cu cooler
- Aopen H600B Miditower Air Guide 1.1
- Asus P5AD2 Deluxe S775 I925X DDR2 PCI-E
- 512mb DDR2 Kingston
- 512mb DDR2 Kingston
- Asus EAX300SE/T/128M PCI-E
- 120 GB Maxtor Serial-ATA 7200rpm
- NEC ND-3500A Zwart
- 1,44mb FDD Zwart
- 1 jaar Carry-in garantie
- Assemblage

M-audio Audiophile 2496

Ik heb nu bijna hetzelfde systeem betsteld...Alleen nog een extra harde schijf erbij en een andere videokaart. Heb ook een ander mobo gekocht namelijk: intel Cherry Creek board...deze schijnt veel sneller te zijn en heeft ook DDR2 technologie. Het systeem wordt deze week in elkaar gezet... :D

Re: Re: nieuw systeem

Origineel geplaatst door musica
Ik heb nu bijna hetzelfde systeem betsteld...Alleen nog een extra harde schijf erbij en een andere videokaart. Heb ook een ander mobo gekocht namelijk: intel Cherry Creek board...deze schijnt veel sneller te zijn en heeft ook DDR2 technologie. Het systeem wordt deze week in elkaar gezet... :D

Hay

nou, dat is een snel systeem , jij zal genoeg plugins kunnen draaien
het is altijd fijn om zat cpu power te hebben

Greetz Turtel8D

Origineel geplaatst door musica
...deze schijnt veel sneller te zijn en heeft ook DDR2 technologie.

Dus jij koopt iets omdat het sneller schijnt te zijn?
Je betaald iets van 200 euro meer voor iets wat een paar procenten sneller is.
(Zelfs Toms hardware guide vind het jammer dat het S775 platform zo weinig meer biedt bron: http://www20.tomshardware.com/motherboard/20040619/socket_775-58.html)
Met een beetje zoeken kun je dit ook zelf uitvinden en voor dat geld wat je uitspaart een lekker grote dikke vette HD scoren.

Laat je niet verleiden door het nieuwste van het nieuwste. Zorg eerder dat je goed door krijgt hoe je het verschil in prijs kan afzetten tegen prestatieverbetering/stabiliteit etc.

Re: Re: Re: nieuw systeem

Origineel geplaatst door fuse
(Zelfs Toms hardware guide vind het jammer dat het S775 platform zo weinig meer biedt bron: http://www20.tomshardware.com/motherboard/20040619/socket_775-58.html)
Met een beetje zoeken kun je dit ook zelf uitvinden en voor dat geld wat je uitspaart een lekker grote dikke vette HD scoren.

Laat je niet verleiden door het nieuwste van het nieuwste. Zorg eerder dat je goed door krijgt hoe je het verschil in prijs kan afzetten tegen prestatieverbetering/stabiliteit etc.

Hay

ja mr fuse, ik moet uw helemaal gelijk geven

ik heb een paar maanden geleden gedaan wat uw zegt
en heb een raid met 4 snelle schijven er aan over gehouden

de 478 socket is een topper die heel lang meedraait
de prescot, is een probleemkind voor intel
ik heb pas een 3.2 ingebouwd en de standaardkoeler had een koperen kern met zalmanbladen
intel heeft een hitteprobleem met de prescot, ze komen nog niet over de 4 ghz
bij een 2.4 prescot zat nog een gewone koeler
als je gewoon de intelkoeler gebruikt, moet het geneog zijn om hem te koelen

het is zelfs zo erg dat ze de ATX norm gaan vervangen voor BTX
alleen voor die ...... prescot

Greetz Turtel:peukie:

Helaas is firewire blijkbaar nog niet DE standaard in de PCwereld.
Ik heb een redelijk recente dell latitude (niet de goedkoopste lijn), en ook deze heeft uitsluitend USB2.0 :(

Toevallig ben ik ook aan het kijken voor een nieuwe geluidskaart voor mijn laptop. Ik zal daarom een firewire pcmcia interface moeten aanschaffen.
Ik zie dat de pcmcia firewire kaartjes best in prijs verschillen. Weet iemand in hoeverre de firewire controller cpu onafhankelijk is. Maw, dat wanneer er een flinke dataoverdracht is de cpu volledig onbelast blijft? Is het zo dat misschien dure firewire kaarten minder cpu trekken als de goedkope? Wat is de rede waarom audio interfaces vrijwel allemaal firewire boven usb2.0 verkiezen? Is usb2.0 dan dus gewoon slechter (onbetrouwbaarder, cpu etc)?
Welk merk is aan te raden?
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen. :koffie:

Klopt,

tot mijn verbazing zag ik dat Firewire niet standaard aanwezig is op laptops.

Edirol raadt voor haar Firewire produkten kaarten met een TI-chipset aan, heb nog niet gekeken hoe duur deze zijn. De reviewer die ik aanhaalde in het eerste bericht van deze thread had ook wat negatieve ervaringen met een TI-chipset (PCMCIA).

Vervelend is ook dat je niet makkelijk dit soort dingen kan testen in een computerzaak. Je moet toch echt een paar uur serieus werken voor je problemen gaat tegenkomen.

-diskonext

TI chipset is het beste idd voor audio firewire..... firewire vreet altijd CPU, de PCMCIA kaart zelf vermoedelijk niet.....
volgens mij heeft trust of sitecom een prima PCMCIA firewire kaartje met TI chipset...kan je gewoon bij dynabyte ofzo kopen, en als ie niet werkt keihard ruilen

Origineel geplaatst door diskonext
Ja,

dat is zo, maar als ik het helemaal niet werkend krijg zou ik m'n (hypothetische) laptop moeten ruilen. Da's minder.

-diskonext

dan zou ik eerder mijn geluidskaart voor een USB2 geluidskaart omruilen..is toch ook een optie?

Jammer dat hier nog niet zoveel ervaring hier is.

Zelf heb ik wel ervaring met firewire en USB geluidskaart (aansluitingen).
PCMCIA niet echt.

Maar qua CPU heeft USB (en USB2) het meeste nodig. Het leunt gewoon heel zwaar op CPU power.
Firewire heeft dat niet. Maar ik heb zelf al wel gemerkt dat het nog wel uit maakt of je een sneller computer hebt en die veel belast en een tragere computer die je veel belast dat die eerste veel minder last heeft. En dat schijnt dan ook nog aan het firewire zelf te liggen ook. (PC en Macs hebben dit allebei) Dus er is wel degelijk een afhankelijkheid van CPU power.
En PCMCIA is weinig van bekend op de Events en RME na. Die RME's schijnen het goed te doen en een lage latency te hebben. Ze zijn wel kwetsbaarder voor grof geweld of draadbreuken. Hoe dat zit met PCMCIA multiface en Fireface 800 qua CPU verbruik weet ik niet. Maar wie weet dat iemand beide heeft (gehad) en het verschil weet. Dat zou wel interessant zijn.

Ik heb ook erg lang getwijfeld of ik niet voor de S478 zou gaan en heb veel op internet gezocht. Helaas is mijn kennis van computers enigzins beperkt en ben uiteindelijk toch afgegaan op de meningen van anderen...Mij werd verteld dat het intel mobo icm DDR2 een stuk sneller is...Ik heb toen de knoop toch maar doorgehakt en ben voor dit nieuwere systeem gegaan. Zeker gezien het feit dat je computer al verouderd is als je hem net hebt gekocht leek het mij verstandig om nu wel voor het nieuwste te gaan...

Tsja je zegt sneller.

Maar hoeveel sneller? Lijkt me een zinnige vraag. Wellicht dat je op gathering.tweakers.net een meer zinnig antwoord krijgt op dat soort vragen.

En een nieuw systeem is dan wel snel, maar is ook snel in waarde verminderd en een maandje later zijn er al weer snellere systemen die nog minder kosten ook. Vaak is dat even zuur als je daar achter komt. De devaluatie is de eerste paar maanden het hoogste. Het is dan ook de kunst om op het juiste moment de beste prijs/prestatie te vinden. En ik denk wel dat je een vuistregel kan maken dat de spullen die 3 tot 6 maanden geleden uit zijn gekomen qua prijs/prestatie het meest gunstige uitkomen.
En dan helpt het ook om bij pricewatch de grafieken in de gaten te houden want daar kun je ook trends uit op maken.

Intressant allemaal.

Vandaag kwam ik via gegoogel te weten dat usb2.0 beduidend minderwaardig is boven firewire. Firewire apparaten kunnen redelijk slim met elkaar "praten", terwijl usb2.0 een scheidrechter nodig heeft: de computer (cpu). Hierdoor belast usb2.0 per definitie de computer stukken meer, maar is het ook veel minder geschikt voor continuen grote datatransfers, zoals multiaudio interfaces. Al met al is usb2.0 stukken minder geschikt voor stabiele audio toepassingen.
Dit is ook af te leiden uit het feit dat er ontzettend weinig usb2.0 audio interfaces zijn... merendeel van de fabricanten kiezen voor firewire.

Blijft nog de vraag in hoeverre het type firewirecontroller (pcmcia) invloed heeft op de cpu belasting. Is het niet gewoon het beste een adaptec firewire pcmcia te kopen? (80,-E) Volgens mij moet je dan goed zitten. Wie heeft er ervaring mee?

Tsja je zegt sneller.

Maar hoeveel sneller? Lijkt me een zinnige vraag. Wellicht dat je op gathering.tweakers.net een meer zinnig antwoord krijgt op dat soort vragen.

En een nieuw systeem is dan wel snel, maar is ook snel in waarde verminderd en een maandje later zijn er al weer snellere systemen die nog minder kosten ook. Vaak is dat even zuur als je daar achter komt. De devaluatie is de eerste paar maanden het hoogste. Het is dan ook de kunst om op het juiste moment de beste prijs/prestatie te vinden. En ik denk wel dat je een vuistregel kan maken dat de spullen die 3 tot 6 maanden geleden uit zijn gekomen qua prijs/prestatie het meest gunstige uitkomen.
En dan helpt het ook om bij pricewatch de grafieken in de gaten te houden want daar kun je ook trends uit op maken.

Ik heb ook op G.O.T. gekeken, maar het probleem is vaak dat de systemen op verschillende onderdelen beter zijn. Als ik bijvoorbeeld naar de artikelen in de Interface en SoundonSound kijk dan blijkt dat elke computer zijn voor en nadelen heeft...Ik moet trouwens wel zeggen dat ik baal dat ik net interface 83 heb gemist, waarin (zag ik gisteren in een latere Interface) een test werd gedaan met DDR2 etc...Iemand dat wel gelezen toevallig?
Ik heb ook de laatste weken verschillende prijsvergelijkingen gedaan. Het systeem dat ik nu heb is gelukkig niet zo heel veel duurder dan een p3,2 met S478, doordat ik flinke kortingen heb kunnen krijgen op bepaalde onderdelen...
Ik weet niet of het echt heel veel sneller is, maar elk klein beetje is meegenomen...Nu maar hopen dat dat kleine beetje ook dat beetje meer geld waard is... ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back